Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kesje schreef:Ik ben als kind opgegroeid met een rottweiler met baknijd. Ze heeft nooit iemand gebeten, mijn broer en ik wisten donders goed dat we uit de buurt moesten blijven als ze voer in haar bak had. Verder echt en schat van een hond, ze liet zichzelf uit en speelde met alle buurtkinderen![]()
Als het probleem voernijd is, zou het niet al te moeilijk zijn om zo'n hond te herplaatsen, al is een gezin misschien niet al te handig. In ons geval was de hond er voordat wij kwamen, maar als je de keuze hebt, dan beter iemand die graag zo'n hond heeft, iemand die bijvoorbeeld IPO zou willen doen. Een hond van 1 jaar is perfect om mee aan sport te beginnen en iemand die hondensport doet heeft over het algemeen wel ervaring en goede begeleiding. Een hond inslapen vanwege een probleem dat prima te overkomen is vind ik echt zonde.
er zijn ongetwijfeld zat plekken waar hij terecht zou kunnen, bijvoorbeeld als waakhond op een terrein of manege/pensionstal bijvoorbeeld. Als het voer het enige probleem is, dan is dat voor bezoekers makkelijk veilig te maken door de voerbak ergens neer te zetten waar geen klanten komen.8nnemiek schreef:Heb je al eens gekeken naar de afleveringen van Cesar over voernijd?
Ik weet dat veel mensen er tegen zijn om de hond te storen tijdens het eten en het voer tussendoor weg te pakken, maar als ik moest kiezen tussen dat als laatste redmiddel of een spuitje dan wist ik het wel
geerke schreef:maar wat is het probleem als de hond in de bench eet?Daar kunnen toch geen eventuele kinderen bijkomen?(kinderen die nog nieteens geboren zijn....)
_Aurora_ schreef:Bedankt voor alle reacties!! Het probleem is dat het ook om rondslingerend eten gaat. Dus ook eten dat je laat vallen oid. Ik durf dit niet aan met kinderen omdat hij ook echt uitvalt.
Iemand voor de hondensport zal ook moeilijk worden met ipo omdat hij ook nog eens onzeker en angstig is en dus niet geschikt voor ipo.
essiesilly schreef:geerke schreef:maar wat is het probleem als de hond in de bench eet?Daar kunnen toch geen eventuele kinderen bijkomen?(kinderen die nog nieteens geboren zijn....)
Mijn gedachte...
Ik snap niet dat er zelfs over inslapen gesproken word!
Bij honden geld stellig dat er nooit! Eten afgepakt word
Het is met een paar stappen heel simpel te voorkomen en daarnaast zouden je kinderen ook begeleiding mogen hebben dat ze hem niet mogen storen etc
Sneu voor t beest dat hij niet begrepen word, maar herplaatsen is dan maar t beste..
PercyLeen schreef:_Aurora_ schreef:Bedankt voor alle reacties!! Het probleem is dat het ook om rondslingerend eten gaat. Dus ook eten dat je laat vallen oid. Ik durf dit niet aan met kinderen omdat hij ook echt uitvalt.
Iemand voor de hondensport zal ook moeilijk worden met ipo omdat hij ook nog eens onzeker en angstig is en dus niet geschikt voor ipo.
Met alle respect, maar ik snap heel goed dat TS dit niet wil riskeren. Moet je je voorstellen dat je kind haar/zijn koekje laat vallen, deze wil oprapen, de hond idemdito, ziet het kind als bedreiging en grijpt. Zeg jij dan ook tegen je kind die voor het leven verminkt is; tja sorry
_Aurora_ schreef:Bedankt voor alle reacties!! Het probleem is dat het ook om rondslingerend eten gaat. Dus ook eten dat je laat vallen oid. Ik durf dit niet aan met kinderen omdat hij ook echt uitvalt.
_Aurora_ schreef:bedankt voor alle reacties weer!! Die laatste tips met voernijd zijn we inderdaad mee bezig. We laten hem met rust met eten en geven er ook weer eten bij als we langs de bench gaan. Zo proberen we in ieder geval de echte agressie te verminderen. Het stomme is ook dat wij nooit eten hebben weggepakt oid. Het klopt inderdaad dat het pure onzekerheid van hem is. En hebben al veel mensen gehad die vonden dat het wel even op te lossen was door erboven te gaan staan...
Honden kunnen prima leren dat ze niet van de grond mogen eten. Ook al zijn ze onzeker. Eten op de grond = afblijven totdat baasje het opraapt en voert. Zo voorkom je ook dat ze gevaarlijke dingen eten.
Scheelt ook een hoop rotzooi in huis
Xjosee schreef:Ik zou zelf IPO ook niet direct afschrijven, menig hond wordt zekerder van zichzelf als er veel mee gedaan wordt en ze dingen leren. Vaak is het juist het niks hoeven waar ze onzeker van worden, want er is geen duidelijke structuur van wat ze moeten doen. Onzekere honden zijn in mijn ogen vaak de honden waar je de sport mee in moet en die je niet als "huishond" moet houden.
8nnemiek schreef:Dat zou ik idd ook proberenHonden kunnen prima leren dat ze niet van de grond mogen eten. Ook al zijn ze onzeker. Eten op de grond = afblijven totdat baasje het opraapt en voert. Zo voorkom je ook dat ze gevaarlijke dingen eten.
Ik kan overal eten neer zetten.. op de salontafel, op de grond.. Ze loopt er zelfs met een boog omheen omdat ze weet dat ze er niet aan mag komen. Snuffelt ze er aan, dan is een simpele "eej" of "nee" al voldoende om haar er bij weg te halen. Zodra ze weten dat het niet van hun is zullen ze het ook niet verdedigen.
En uiteraard elke keer dat het goed gaat overdreven belonen
suggie schreef:Heb hier een oudere buurvrouw, die altijd een herder heeft gehad. Woont in Drenthe in een klein dorpje, laatste huis van het dorp. Bos om de hoek, is ook nog eens dierfysiotherapeute .denk als ik het er met haar erover hebt, dat ze wel interesse heeft. Dan komt de hond erg veel buiten, en ze is erg consequent in de opvoeding. De afstand is voor haar geen probleem, ze gaat regelmatig naar Den Haag. Als je interesse hebt geef dan even een berichtje