Ervaring gezocht - grijzeroodstaart

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:56

Ik heb al jaren papegaaien.. 3 grijsjes , 2 edels en 2 bonte boertjes en 2 ara's... Veel van mijn vogels zijn 2e kans vogels. Maar degene die ik als jong heb gekocht komen van Franca papegaaien. http://www.francapapegaaien.nl/
Geen broodfokkers en mensen die verstand van zaken hebben. Al hun oudervogels zijn getest en ze hebben een besloten bestand. Geven ook na jaren bijstand bij eventuele problemen of vragen.
Frank en Angelique kunnen je uren vertellen over wat en hoe. Zelfs als het alleen om informatie gaat. Ik zou nooit een vogel bij een dierenzaak kopen of het moet bij Lorre&co zijn. Maar dat is persoonlijk. Besef wel dat een vogel uit een winkel al verhuisd is met alle stress van dien. Koop ook geen vogel waarvan de ouders of de vogel zelf niet getest is. Veel ziektes komen pas tot uiting na een stressvolle periode dus kijk alsjeblieft uit.
2e kans vogel is mooi, maar pas op er zitten ook veel verknipte tussen. Die ongewenst gedrag vertonen zoals plukken, bijten, schreeuwen. Maar je kan het ook treffen natuurlijk. Heb je eer vragen kan je me altijd pben

Wilawander

Re: Ervaring gezocht - grijzeroodstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:37

Broodfok is vaak te herkennen aan het hebben van vele soorten. Vaak minder hoge prijzen daarvoor veel keuze enz.

Vragen naar testen zoals PBFD, Polyoma maar ook ontlastingsonderzoeken naar o.a. mega bacterie.