Hoe houden jullie vandaag de honden rustig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:38

Ipv buiten mogen ze nu binnenshuis liggen. Radio of tv aan. Ze zijn dan alsnog niet zichzelf maar ja, we zullen t even moeten doorstaan.
Verder geen pillen of drank of druppels, liever niet, en t is wel te handelen zo.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:39

Onze hond zit momenteel tussen de carbid bussen _O- nog nooit een hond gehad die bang is. Lijkt me dan ook erg vervelend. Maar wij gaan er gewoon als anders mee om.... Ontspannen. Misschien is dat de sleutel....

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:40

Onze hond heeft er binnen weinig last van, maar we hebben wel hem een rustig hoekje in het huis gegeven en rond 12 uur, als wij buiten zijn, hebben we voor hem muziek aan en een lekker bot. Scheelt ook dat er achter geen huizen meer staan, dus daar wordt heel weinig vuurwerk afgestoken, voorkant van het huis is al jaren rustig qua afsteken (vooral nu de buurjongens hun eigen huis hebben in een andere stad)

Alleen met uitlaten merk je wat, hij blijft dichtbij je in de buurt en bij een erg luide knal schiet hij tegen je benen (lees wordt je getackeld want meneer weegt +50 kg) :roll:
Maar goed, gewoon een stuk lopen en dat schrik reactie negeren (al is dat soms erg lastig als ik zelf ook schrik)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:40

Mijn honden zijn gelukkig niet bang voor de knallen, wel waaks. Als het te dicht bij huis knalt dan slaan ze aan... Niet echt prettig maar is wel goed te doen. Ik heb een oude Engelse Bulldog en een 9 maanden-pup Border Collie. Pup neemt puur het gedrag van mijn oudje over en die is best stoer en bijna nergens bang voor.

Tussen de middag zijn we naar een afgezet stuk bos geweest, daar gewandeld en ze flink met de andere aanwezige honden laten rennen.
Nu zijn ze redelijk rustig, gordijnen dicht, televisie de hele dag aan...
Vanavond om een uur of 8 krijgen ze een Kong met smeerworst erin. Die liggen nu in de diepvries, bevroren doen ze er langer mee.

Wandelen doen we niet meer vandaag, ze gaan wel in de tuin, tuindeur op slot zodat ze zeker niet kunnen ontsnappen.

Om kwart voor 12 krijgen ze een kalverpoot, dat krijgen ze bijna nooit dus daar zullen ze waarschijnlijk zo mee bezig zijn dat het ergste vuurwerk aan hun voorbij gaat.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:43

Die van mijn is doodsbenauwd voor vuurwerk..
Dus rustig houden is er niet bij..

Ik geef haar echter om 21.00h een groot blik hondenvoer, een beetje verwarmd.. Zodat ze een goede volle pens heeft.. om 21.45h er nog even kort uit om te ontlasten..

Daarmee is ze voldaan en zo slaperig mogelijk door het eten (ze krijgt normaal nooit blik).
TV gaat hier op een zender die geen vuurwerk uitzend na 00.00h, en die gaat tijdens het aftellen naar stand 50 om het geluid buiten zoveel mogelijk te doven voor haar..

Helaas is dat bij lange na niet afdoende, maar verder moet ze het zelf uitzoeken en besteed ik 0.0 aandacht aan haar (immers anders wordt het nog erger).

-------

enige echte oplossing is een kamer geluiddicht isoleren of ze sederen..
eerste optie is mij te prijzig.
tweede optie is een te groot risico door haar leeftijd (en ze heeft problemen met narcose, dus durf ik zware medicatie op dat gebied ook niet aan).

ze zal er dus gewoon met moeten dealen.
momenteel is ze nog redelijk rustig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:45

slimmerik schreef:
Onze hond zit momenteel tussen de carbid bussen _O- nog nooit een hond gehad die bang is. Lijkt me dan ook erg vervelend. Maar wij gaan er gewoon als anders mee om.... Ontspannen. Misschien is dat de sleutel....

Met de andere 2 honden kunnen we ook overal wandelen. Reageren nergens op.

Beginnen als pup al met vuurwerktraining.

Maar de oude taart was de eerste jaren ook niet bang. Dus geen idee waar het mis gegaan is.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:47

Hier 7 honden en geen 1 die ergens van opschrikt. Net als de paarden.. Ze zijn hier naast aan het carbietschieten dus echt wel een kelere herrie.. maar niks kijkt meer raar na de eerste paar knallen van vanmorgen. Nu liggen ze voor slaatje vanwege een lekker dagje buiten zoals gewoonlijk.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:49

Wij hebben eem pup van 4 maand. Ligt nu heerijk naast mij. Nu.dus nog geen problemen. Maar als ie wel "gek" word tja. Dan geef ik haar geen aandacht.

elenaMM77

Re: Hoe houden jullie vandaag de honden rustig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:55

Die van mij is al snel panisch van geluid.

Zelfs klikker training was afgeschaft. want mevrouw stond als pup al gillend rechtop aan de lijn als je de Klikker gebruikte.. so far 'beloning'. Dus ik was in de groep de enige die met snoepjes trainde.. het geluid van anderen hinderde haar niet als het maar niet binnen 1.5 meter was zucht.

Onweer is raar genoeg geen issue,
wel het geluid van de nagelknipper
Het geluid van de snoeren stripper/knipper (lijken erg op elkaar)
niet het geluid van het tikken als de waterkoker als die klaar is (raar genoeg).

Geen van de dingen heeft ze ooit slechte ervaringen mee gehad.

Mijn oude kat trekt geen oog open, veuls te vermoeiend om je druk te maken.
De andere kat wilde nog graag een rondje lopen maar daar heb ik net een stokje voor gestoken..
Die loopt met een 'ik ben tevreden' vraagteken staart rond buiten en komt spinnend weer naar binnen, geen respect voor vuurwerk (dus die blijft binnen om haar tegen haarzelf te beschermen).

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:07

Oxazepam ik ging paar jaar geleden vragen om tabletjes. Dierenarts zei dat de meeste de spieren lam legde maar dat ze mentaal gewoon alles ervaren. Ik grapte dat ik ze dan beter mijn oxazepam (die ik tijdje had geslikt) kon geven. Dierenarts zei dat dat geen slecht idee was. Ik ben maandag met 2.5 Mg begonnen en geef dit 3x per dag. Hond is niet suf ,aar reageert veel minder.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:10

Mijn 2 honden geven er helemaal niks om. Bij een harde knal een kleine blaf maar meer niet. Zijn niet bang oid. Ik doe dan ook niet anders als normaal. Gewoon naar buiten. Scheeld misschien ook dat ik op het platteland woon en het hier niet zo rumoerig is :')

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:20

Die van ons was vorig jaar ook niet bang maar dit jaar is het echt een hel voor hem.. Ze zijn hier al een paar weken bezig en dan zat hij echt te trillen als een rietje.. Steeds op onze voeten zitten, continue heel dicht bij ons blijven.. Echt niet leuk!

We hebben het heel lang genegeerd maar als je continue over je hond struikeld en bijna van de bank af trilt omdat hij zo tegen je aan zit te rillen helpt dat negeren ook niet meer helaas.

Wij hebben dus wel pilletjes van de DA. Ik moet zeggen dat hij nu niet meer trilt en ook niet meer panisch opkijkt bij elke knal, maar hij is wel nog steeds overal waar ik ben.. De tv staat hier hard aan met muziek en ik ben zelf maar even op de bank gaan zitten zodat hij bij me kan komen zitten.
Vanavond gaat hij naar mijn moeder een dorp verderop, daar is het veel rustiger met vuurwerk en de hond van mijn moeder is niet bang.. Hopelijk trekt hij zich daar een beetje aan op!

Waarom hij vorig jaar niet bang was en nu ineens wel is me nog steeds een raadsel!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:24

Dat geen aandacht geven als ze bang zijn is enorm achterhaald!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:25

Hier ook een raadsel hoor, mijn volwassen BC (de moeder) gaf er vorig jaar niets om en dit jaar is het drama. Maar heb ze net uitgelaten en ze heeft, ook al is het wellicht niet zo gezond, haar hapje vla en advocaat op. Trillen is inmiddels al over.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:26

Advocaat inderdaad, net mee begonnen en al een heel verschil, hond slaapt niet maar ligt wel, dat heeft ze al de hele dag niet gedaan. Mijn hond is nog niet angstig gelukkig, maar door haar verleden zit dat er wel in, vandaar het zekere voor het onzekere, zo is ze lekker relaxed. Om 23 uur nog een eetlepel en dan komen we er wel!

Geen aandacht geven is idd achterhaald, als mijn hond schrikt kruipt ze tegen me aan en dan aai ik haar rustig. Uiteraard ga ik haar geen angst inboezemen door zelf heftig op vuurwerk te reageren, maar het fabel dat je er angst 'in kan aaien' is achterhaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:29

De oude taart ligt gelukkig even te slapen nu. Ligt gezellig bij mij op bed. Normaal heb ik dat liever niet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:30

Mijn hond heeft met 15 kilometer naast het longboard gedraaft.
We komen beiden niet meer van de bank af :Y)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:32

Buiten is er niks aan de hand maar binnen :( hij schrikt bij elke knal ook best logisch want het hele jaar is het super stil. Nu zijn we bezig met hem te leren stil te zijn op commando. Hij is nu wel al sneller stil, maar vooral snachts schrik je je een hoedje van hem. Overigens kan ik in huis zoveel herrie maken als ik wil, maar dat is toch heel anders dan vuurwerk.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 31-12-14 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:32

Mijn hond geeft er niks om, ze slaat wel aan bij een knal maar niet altijd. Wij gaan straks weg en zetten de tv iets harder als we gaan. We blijven toch in de buurt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:33

Zo sneu dat sommige dieren zo bang zijn.

Mijn honden reageren niet op vuurwerk, gelukkig.
Zijn net nog lekker los in het park geweest.

Mijn katten zijn wel bang.
Die blijven lekker binnen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:37

Misschien een beetje laat, maar voor de wat angstige honden om 12.00 uur is het wel leuk om een knalpakket aan te bieden, zie de link (even doorscrollen naar beneden) http://www.hersenwerkvoorhonden.nl/basis/

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:39

Die van mij is al jaren ietwat bang van vuurwerk, maar tot vandaag ging het heel goed, hij is namelijk ondertussen 14 jaar oud en tja... tikje dovig.
Maar aan al het moois komt een eind, toen straks even weg geweest radio EN TV aan gelaten, kwamen terug zat ie achterin de voorraad kast, boven op een berg keukenrollen.
Buren waren vuurwerk in de achtertuin aan het gooien, dat hoort die dove kwartel uiteraard nog wel.
(deze buren weten niet dat de hond hier nu is, dus kunnen daar ook niets aan doen.)

Momenteel negeer ik hem en hij ligt aan mijn voeten bij de computer.
Morgen is het weer over.

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:42

Wij hebben het geluk dat onze ene hond gewoon niet angstig is en we de andere zelf gefokt hebben (moeder en dochter), wij doen dan ook bij de pups van jong af aan een cd draaien (zachtjes beginnend) met verschillende geluiden, schreeuwende kinderen, huilende baby, auto's, vuurwerk weet ik veel wat er allemaal op staat. En als een hond ergens van schrikt, of niet weet hoe hij moet reageren kijkt hij naar zn baas, dus misschien goed bedoeld, maar als jij je hond wilt troosten laat je eigenlijk merken dat het dus echt iets engs is waar hij van schrok. Als je gewoon doorloopt en zelf niet reageert of de hond aankijkt ziet de hond oh, hier hoef ik niet bang voor te zijn, het is de normaalste zaak van de wereld. Verder houden wij de honden gewoon buiten in de kennel met een groot bot, zo vermaken ze zich wel.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:45

Geen aandacht aan besteden, als jij gewoon normaal doet dan weet de hond dat het niks engs is. Zodra jij hem gaat aaien en "Och hondje toch" etc doet, weet hij dat er iets aan de hand is en dan blijft hij bang. Geen aandacht aan geven. Desnoods doe je hem/haar in de bench met een kleedje er overheen. Bij ons heeft de fokker van een afstand, ballonnen laten knappen. Erg fijn, net was er een harde knal.. Meneer keek niet op of om en sliep gewoon lekker door :).

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:45

Onze hond zit alleen maar zwaar hijgend onder de tafels en stoelen. Helemaal bang. :(:) Het is zelfs lastig om alleen naar de wc te gaan, want ze doet alles om bij je te blijven.

We hebben haar goed uitgelaten in een bos waar meer mensen dat idee hadden, dus toen was ze zo druk met de honden dat ze redelijk vrolijk was. Daarna heb ik haar afgeleverd bij mijn broer. Zo doen we het altijd. Fanatiek gamer, giga geluidsinstallatie. Om een of andere reden vindt ze het vuurwerk niet meer bedreigend als hij de muziek aan heeft... Daar ligt ze nu heerlijk te slapen. We hebben zelfs de kat bij hem gebracht. Hij is allergisch, maar gelukkig is zijn dierenliefde groter dan zijn allergie.