Wat te doen met konijntje..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: Wat te doen met konijntje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:00

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:06

Je woont in de buurt van Lelystad? Mijn moeder zoekt binnenkort een maatje voor haar dan-gecastreerde mannetje :)

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:07

Eig moet ik toegeven dat ik enkel en voedsters groepen heb en dit altijd al perfect is gelopen. Jonge/ oude dieren bij1 ze vechte gewoon even hun rangorde uit en klaar ze zitten altijd samen heb nu 4 voedsters samen zitten. Alle leeftijden.
Je kan eens proberen?
Had meer problemen in een gecombineerde groep.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:14

Aangezien konijnen gezelschapsdieren zijn en ik vind dat je er dus twee moet hebben en je aangeeft dat dat niet gaat lukken kan je het konijn inderdaad beter weg doen. Heb je geen kennissen (met kinderen) die er eentje willen?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:15

Elinex304 schreef:
Aangezien konijnen gezelschapsdieren zijn en ik vind dat je er dus twee moet hebben en je aangeeft dat dat niet gaat lukken kan je het konijn inderdaad beter weg doen. Heb je geen kennissen (met kinderen) die er eentje willen?

Als ze dus al een gecastreerde ram hebben, anders helpt het nog niks :)

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:17

Ik zou het idd gewoon even proberen, je ziet het snel genoeg. Bij mij was het niet eens geren. En als je het net als ik bijv in een paardenstal doet zijn ze natuurlijk al onder de indruk van de reis dus gaan de echt niet vechten. En dan thuis gewoon even erbij gaan zitten met voor de zekerheid een plantenspuit in de buurt bijvoorbeeld. En gewoon goed te eten geven. Ik zou me er niet zo druk om maken, komt met wat geduld echt wel goed als dat is wat je wil.
Laatst bijgewerkt door Nina1999 op 29-12-14 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:17

WinSel schreef:
Elinex304 schreef:

Als ze dus al een gecastreerde ram hebben, anders helpt het nog niks :)

Oja, dat is ook zo..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:22

stofvlieg schreef:
Je woont in de buurt van Lelystad? Mijn moeder zoekt binnenkort een maatje voor haar dan-gecastreerde mannetje :)

Misschien is dit een idee?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:28

Kan je haar niet koppelen aan een ram en dan daarna samen koppelen aan je andere 2 voedsters? Vaak gaat het met een ram erbij wel goed. En dan heb je er maar tijdelijk 2 in je huis, alleen tot ze een beetje gewend zijn aan elkaar. 4 is ook een beter aantal dan 3.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:32

Wij hebben bij de opvang ook een konijnenheuvel en daar lopen allemaal voedsters en een paar gecastreerde rammen. dit gaat super maar ook met alleen voedsters gaat dat goed hoor..
we hebben dan ook wel een hele grote ruimte :)

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:36

Tja, ik heb altijd groepen van 3 voedsters. Helaas al meerdere keren een plotseling overlijden van een konijn meegemaakt en na die ene keer dat ik op stijl en sprong een konijn erbij moest koppelen (er bleef dus 1 konijn over die daar duidelijk niet tegen kon + het was heel koud in die periode) zorg ik ervoor dat ik drietallen heb. Een aantal weken geleden heb ik geheel onverwachts 1 konijn in moeten laten slapen en ik was op dat moment ook weer heel blij dat er 2 konijnen overbleven. Ik heb nu 6 koppelingen gedaan (allemaal met 2-3 voedsters) en het is tot nu toe goed gegaan. Geen garantie dat het altijd goed gaat natuurlijk ;)

Succes TS, het klinkt alsof je een goede beslissing gaat nemen :j In ieder geval stukken beter dan al die mensen die hun beestjes (vaak) klakkeloos op marktplaats zetten.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:37

Ik verbaas mij erover dat alleen koppels van voedsters niet goed gaan. Ik heb nu 13 jaar konijnen als groep bij elkaar. Voorheen in een binnen verblijf van 3x1 meter met buitenren van 4x3 metereraan vast. Sinds 1.5 jaar heb ik 1 van de paardenboxen ingericht als konijnenstal (4x4 meter ) 5 voedsters samen in verschillende leeftijden waarbij de jongste een jaar is en de oudste 6 jaar. De samenstelling wisselt wel eens, als een van de oudjes komt te overlijden kijk ik op marktplaats naar een voedster die een goed plekje zoekt. De dominante dame houd ik een paar dagen apart en de nieuwe gaat er dan bij in. Ze hebben de ruimte en genoeg plekken om in/op/onder te zitten. Meestal kijken ze een dag of wat de kat uit de boom en dan liggen ze bij elkaar te luieren. In al die jaren heeft t nooit problemen gegeven op een enkele keer een plukje vacht na.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 23:27

stofvlieg schreef:

Ja Almere, maar ik wil voor mn konijntje het hele land doorrijden. Als ze maar goed terecht komt..
Mocht je moeder interesse hebben hoor ik het heel graag :) .
Nogmaals, alle spulletjes, voer en kooi mag gratis mee..

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:12

Wow, wat super dat je zo goed je best doet voor je konijntje!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 11:39

Ik heb 13 januari een afspraak bij een opvang in Zwolle.
Dubbel, ene kant blij, andere kant toch een beetje verdrietig.
Maar welzijn van mn konijntje staat voorop!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:14

Heel goed van je ! Juiste keuze :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 13:51

Ff een update voor de mensen die het interesseert..
Bebie is inmiddels nu een paar dagen bij een hele fijne opvang in zwolle :) .
Heb een hoop centjes meegegeven, voer en beide kooien.
Heb er gelukkig een heel goed gevoel bij.

Voor mensen die interesse hebben..
http://www.brutus-zwolle.nl/?bebie,1713

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:06

Ach wat fijn :) Je hebt een goede opvang gekozen !

Hoop dat ze snel een nieuw huisje heeft, ze ziet er hartstikke knap uit :D