Katten en vuurwerk. Hoe doen jullie dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:46

Eigenlijk ben ik wel blij dat we nog maar 1 kat hebben. Al onze overleden katten waren doodsbang. Ik werd er zelf helemaal loco van..ik heb er nog een trauma van, ik heb de pest aan oud en nieuw, bah..

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:11

Dreamybol schreef:
Als mijn Pantoffel al schrikt dan negeer ik het.. Als ik hem gerust ga stellen denkt ie dat zijn schrik terecht is. [...]

Wat een geweldige naam voor een kat :') _O-

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:12

Phillipa schreef:
Dreamybol schreef:
Als mijn Pantoffel al schrikt dan negeer ik het.. Als ik hem gerust ga stellen denkt ie dat zijn schrik terecht is. [...]

Wat een geweldige naam voor een kat :') _O-

Dat is één van de vele namen die hij heeft hier in huis. ;) Maar hij lijkt het meest op een pantoffel..

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:17

Mijn kat slaapt de hele dag dus ga er van uit dat ze dat morgen ook braaf doet :+
Laat haar s'avonds niet naar buiten, heb zoveel nare verhalen gehoord over katten en vuurwerk
Moet er niet aan denken!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:30

Ik kan mijn katten niet eens binnen houden al zou ik het willen.. Woon wel aan de bosrand, dus hopelijk zitten ze weer tot 5 voor 12 op de bank en daarna een rustig plekje buiten tot ze paar uur later weer komen eten. (en ja ieder O&N wordt ik van de zenuwen 30jr ouder -buiten dat ik als een saaie suf alleen op de bank zit omdat ze ook geen visite kunnen handelen :') ..)

Lauratje_88

Re: Katten en vuurwerk. Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:36

Othello gaat mee vuurwerk kijken op het terras en dan zo van die mekkergeluidjes maken omdat hij er niet aan kan :') , terras is wel met net overspannen dus hij kan sowieso niet weg. De 2 kittens hebben het nog nooit mee gemaakt dus dat moet ik nog zien wat het gaat worden. Kira de bangste van de 2 kittens zal waarschijnlijk gaan schuilen onder bed, Trixie is moediger en volgt Othello meestal wel maar voor de zekerheid moeten de 2 kittens binnen blijven tot ik hun reactie heb gezien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:47

Ik heb er 4 en alleen Skylar is er echt bang voor. Ik hoor al een paar dagen zo af en toe een knal en dan maakt ze een raar grommend geluid en gaat in de badkamer zitten achter de wc. := Dus daar zit ze morgen ook gok ik. :+ Ik doe er verder niets aan, laat haar doen wat ze wil. De rest boeit het niet zo, ze kijken eens op maar meer niet. Ze gaan wel es op de vensterbank naar het vuurwerk kijken maar niet elk jaar.

Mijn katten komen trouwens niet buiten behalve in de tuin als ik thuis ben dus ik hoef ze niet binnen te houden, dat zijn ze al. :+
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 30-12-14 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:03

Vorig jaar was een drama met onze kat. Ik hoop dat het dit jaar beter is. Vooral tussen 23.00-02.00, bij ons in de straat gaan ze met karbiet schieten en van dat illegale gezeur. Daar word ik al niet vrolijk van, laat staan de kat. Vorig jaar zat ze te trillen als een rietje onder de bank. Om 12 is ze naar boven gerend onder mijn bed. Om 1 uur zat ze daar nog, toen heb ik haar onder mijn dekbed gezet en ben ik er naast gaan liggen. Dat hielp een boel, ze werd meteen rustiger.

Tegenwoordig ligt ze graag in de hoogslaper van mijn broer als er iets engs is. Dus waarschijnlijk gaat ze zich daar 'verstoppen' dit jaar.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:05

Goof schreef:
Ik doe niets anders dan anders, behalve het kattenluik dichtlaten op de 31e.
En verder zoeken ze het zelf maar uit. :+

Exact :') Binnenhouden en wachten tot het voorbij is :D Wel meestal op slaapkamer met gordijnen dicht

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:06

mijn huiskat zit op het plankje van zijn krabpaal vuurwerk te kijken en gaat gewoon weer slapen als het minder wordt met het geknal. (vorige jaren vastgelegd op camera toen ik op stal was)
Ik ben er zelf niet, want ik zit op stal te waken bij de paarden. De stalkatten geven niets om vuurwerk, die vinden het reuze gezellig dat ik er ben.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:10

Vivian__ schreef:
Goof schreef:
Ik doe niets anders dan anders, behalve het kattenluik dichtlaten op de 31e.
En verder zoeken ze het zelf maar uit. :+

Exact :') Binnenhouden en wachten tot het voorbij is :D Wel meestal op slaapkamer met gordijnen dicht

Idem, ze mogen zelf weten waar ze willen verblijven binnenshuis, maar verder ga ik me er niet druk om maken. Idem voor de honden.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:31

Het ging de hele dag goed, van knallen keek hij alleen soms even op, maar nu zit hij bang onder tafel en eet hij zelfs niet meer.
Hij wilt zelfs geen stukje zalm en ook zijn natvoer laat hij staan :(:).

Dit is mijn eerste oud & nieuw dat we een kat hebben, dus het zal mij benieuwen om 12 uur.
Hoop voor hem dat het snel voorbij is..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:36

Kijkt dan af en toe verschrikt op naar vuurwerkgeluiden, dat is alles en met 12:00 u kijkt ie graag uit het raam naar al dat moois, nieuwsgierig als hij is. Valt dus reuze mee. Het is een binnenkat.

Bij mijn ouders toen wij nog katten hadden, mochten die gewoon niet naar buiten met oud en nieuw, dan valt het ook reuze mee en gaan ze ook uit het raam kijken.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 31-12-14 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:36

mijn bejaarde huiskat wordt volgens mij langzamerhand wat dovig..... hij kijkt op de foto op van de flits, maar bij knallen waarbij ik van mijn stoel vlieg, slaapt hij gewoon door, lekker tegen de cv aan.

Op stal heb ik er eentje binnen gekregen, de rest doet gewoon z'n ding. Als ik rond 23.00 uur op stal kom, zullen ze verbaasd uit het hooihok kruipen, in de hoop dat ik een blik voer open ga maken voor ze :Y)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:37

Mijn katten zijn om 5 uur binnen gekomen en mogen nu niet meer naar buiten. (sowieso mogen ze dat niet 's avonds, maar meestal komen ze dan pas om een uur of 7) Ze liggen nu lekker te slapen. Om 12 uur reageren ze wel even, maar ik besteed er verder geen aandacht aan en dan is het zo over.

Morgenochtend mogen ze gewoon weer naar buiten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:40

Ik sta echt te kijken van die van mij. De een is doof, dus daar had ik geen problemen mee verwacht, maar m'n kitten van 12 weken lijkt er tot nu toe geen hinder van te hebben. Hij speelt, rent, knuffelt gewoon zoals normaal. :+

Laten we hopen dat het zo blijft en dat het vuurwerk snel pleite is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:42

Die van ons gaan vanavond hun 2e oud en nieuw in, zijn al de hele dag binnen, maar net zo relaxed als anders.. Laat vanavond(wij gaan weg) de radio aan en een lampje, verder redden ze zich wel :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-12-14 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:44

Ik heb 2 jonge katten, hun eerste oud en nieuw...
De kater gaat nog wel, maar het poesje is echt heel bang. Die ligt nu onder een dekentje op schoot..
Om iets voor 12 doen we ze in de badkamer, die heeft geen ramen.
Hier wordt echt verschrikkelijk veel vuurwerk afgestoken, gaat ook eindeloos door.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:44

Die van mij ligt al dr hele dag onder mn bed. Heb een deken wat af laten hangen, soort gordijn. Radio en lampen staan aan. Bakje water en voer neergezet. Dat overleeft ze vast wel 1 nachtje. Ze gooien hier echt enorme bommen. Aso's. Vannacht komt ze bij mij onder het dekbed.

Hopelijk moet ze niet poepen/plassen. Ze durft niet beneden naar de bak. Heb ik straks hier boven alles liggen :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:51

Ik heb trouwens een stekkertje Feliway in het stopcontact. Misschien dat het daarmee te maken heeft. Neko kijkt me op het moment lui aan vanuit z'n mandje terwijl de knallen buiten goed hoorbaar zijn.
Of hij heeft het afgekeken van tante Kedi. Die hoort niks dus is onverstoorbaar, en heeft hij zoiets van 'oh dan is het niet eng..' ? :+

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:54

Ik zit helaas nog met 1 zieke kat ook, koortspiek van boven de 40 gr vanmiddag. Inmiddels eet ze door een prikje novacam gelukkig wel weer. Ze lagen vanmorgen op zolder, inmiddels naar een verdieping lager verhuisd waar ze liggen te slapen.

Ze knallen al flink hier in de wijk hè roos!

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:55

Bij ons blijven de katjes in de woonkamer, een van hen ligt nu nog in elkaar gedoken op mijn schoot :(:) ik ga alleen zo weg..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:59

Ik laat mijn beesten niet alleen. Gelukkig zoeken de katten een plekje (onder een stoel of onder mijn bed), maar de hond is een beetje de weg kwijt. -O- Ik haat O&N en zal blij zijn als het weer voorbij is.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:03

Wat raden jullie aan om 12 uur?
Hij is nu op een eettafelstoel gekropen, wat hij normaal nooit doet, dus moet ik hem daar gewoon laten zitten?
Of moet ik hem rond half 12 ergens in een kamer zetten met alle lichten aan, gordijnen dicht en muziek aan?

Ik lees zóveel dingen op internet dat ik geen idee heb waar ik goed aan doe.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:04

De ruimte geven om zich ergens terug te trekken, beneden muziek aanzetten, gewoon met rust laten en geen aandacht geven. Ben blij als deze dag voorbij is.. pff...