Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sheran schreef:Hallo allemaal,
Al heel lang wil ik een hond, maar het lijkt nooit in mijn leven te kunnen passen. Omdat ik me niet kan voorstellen dat andere mensen niet met dat probleem zitten, vraag ik me af hoe anderen het doen.
Mijn probleem is voornamelijk dat ik werk. Ik werk in het onderwijs dus heb relatief korte dagen (want voorbereiden en nakijken kan thuis, maar ben toch al snel 7 uur weg. Ik vind het niet sociaal om al die tijd zo'n hondje alleen in huis te laten zitten. Je hebt natuurlijk een uitlaatservice, maar als ik die neem iedere dag dan is mijn hele salaris op. Ik ken verder geen mensen met honden die wel eens de mijne mee zouden willen nemen op een wandeling.
Ik zie dit probleem zich niet oplossen - ik zal toch moeten blijven werken. Hoe doen de hondenbezitters dit?
Goof schreef:Sheran schreef:Jouw hond klinkt wel ideaal, Goof.
Ik heb de makkelijkste hond van de wereld.
Mocht zij er niet meer zijn weet ik niet of ik weer een hond neem of kan nemen want ik geloof nooit dat ik weer zo'n makkelijke hond zou kunnen vinden.
Maar ze bestaan kennelijk
. Wel zorg ik dat ik buiten mijn werk weinig weg ben.
. Dat laatste is natuurlijk onzin, maar oprecht, die is al lang blij dat ze een warme mand heeft en 2x per dag eten krijgt.
) HorseTopShop schreef:Ik heb alleen de OP gelezen.
Wij werken beide fulltime en hebben 4 honden.
Toch komen ze hier 8 keer per dag buiten. 6 keer even snel poepen/plassen en 2 keer een echte wandeling. (Strand, bos, polder, etc)
Het is inpassen. Je kan niet verwachten dat je met een hond kan leven zoals je nu doet.
Voor mij zit het er niet in om 's avond lekker lui op de bank te hangen. Nee hoor, dan ben ik met de paarden en de honden bezig.
Nu heb ik het geluk dat ik eigen baas ben en vlakbij mijn huis werk. Daardoor kan ik overdag naar huis om ze uit te laten.
Ik ken ook mensen (hier in de straat) die een hond hebben die maar 2 keer per dag buiten komt om even te poepen/plassen. De rest van de dag zit dat arme dier in de bench. (Hij is zo druk dus hij moet in de bench blijven)
Zulke mensen verdienen geen hond.
Maargoed.... eergisteren kerst bij mijn ouders gevierd. Het was heel gezellig, maar wij moesten om 8 uur alweer naar huis. Want de honden moesten uit.
Dat hoort er nou eenmaal bij. En zulke dingen moet je ervoor over hebben.
En ga ik naar plaatsen waar ze niet mee kan blijven we ook niet lang.
Dat is idd het directe gevolg van een hond hebben (als je hem eerlijk houdt toch) sem722 schreef:Oke...(nu ga ik vast een deel van Bokt over me heen krijgen)..mijn hond blijft overdag gewoon alleen thuis! .....
Er zijn genoeg mensen die heel de dag thuis blijven voor de hond en waarbij deze minder aandacht of wandeluren krijgt als mijn mina - en wij zij de allerdikste maatjes, dus ik doe vast wel iets goed.
Ayasha schreef:HorseTopShop schreef:Ik heb alleen de OP gelezen.
Wij werken beide fulltime en hebben 4 honden.
Toch komen ze hier 8 keer per dag buiten. 6 keer even snel poepen/plassen en 2 keer een echte wandeling. (Strand, bos, polder, etc)
Het is inpassen. Je kan niet verwachten dat je met een hond kan leven zoals je nu doet.
Voor mij zit het er niet in om 's avond lekker lui op de bank te hangen. Nee hoor, dan ben ik met de paarden en de honden bezig.
Nu heb ik het geluk dat ik eigen baas ben en vlakbij mijn huis werk. Daardoor kan ik overdag naar huis om ze uit te laten.
Ik ken ook mensen (hier in de straat) die een hond hebben die maar 2 keer per dag buiten komt om even te poepen/plassen. De rest van de dag zit dat arme dier in de bench. (Hij is zo druk dus hij moet in de bench blijven)
Zulke mensen verdienen geen hond.
Maargoed.... eergisteren kerst bij mijn ouders gevierd. Het was heel gezellig, maar wij moesten om 8 uur alweer naar huis. Want de honden moesten uit.
Dat hoort er nou eenmaal bij. En zulke dingen moet je ervoor over hebben.
Hier gaat de hond gewoon mee naar mijn ouders.En ga ik naar plaatsen waar ze niet mee kan blijven we ook niet lang.
Dat is idd het directe gevolg van een hond hebben (als je hem eerlijk houdt toch)
). Dan trof ik ze na een eerste werkdag nog in diepe slaap aan

). Toen we hem namen, draaide mijn moeder veel nachtdiensten dus was hij overdag minder alleen. Dingen veranderen, mijn moeder nam een andere baan, broer en ik naar school. Het kwam erop neer dat hij 3 dagen een uur of 6 (op de basisschool kwan ik of mijn broer tussen de middag nog wel eens een uurtje thuis, dat wel) alleen zat, dat ging helemaal prima. Nog later, toen mijn broer en ik beide op de middelbare zaten, kwam 8 uur alleen wel eens voor (dan ging hij bij thuiskomst direct uit), maar toen was hij ouder en sliep hij veel.