In elk geval als je ze wel thuis laat zou ik dan Mn brievenbus goed dichtmaken. Misschien een stuk hout ervoor aan de binnenkant? En je nummer achterlaten bij een goede buur? Dat mocht er iets zijn ze even bellen!
_Jelske
Geplaatst: 28-12-14 11:41
Ik neem mijn katten regelmatig mee naar mijn ouders, dat soort dingen kunnen die beesten goed aan wennen. Zowel het reizen als het verblijven op een andere plek. De reactie van de katten op het vuurwerk heeft voor een groot deel bij de eigenaar gelegen. Ik heb mijn katten al van jongs af aan en ik reageer zelf niet of nauwelijks op vuurwerk en dat hebben ze overgenomen. Wij hebben nooit aandacht besteed aan eventuele schrikreacties en die komen inmiddels eigenlijk niet of nauwelijks meer voor.
Ook bij ons wordt hard geknald, maar die beesten liggen gewoon languit op de bank te pitten. Mochten ze toch vinden dat ze weg moeten kruipen, dan doen ze dat maar. Ze komen vanzelf weer tevoorschijn. Alleen laten of thuisblijven is voor mij geen relevante overweging. Ook ik doe wat me goed dunkt.