Ik wordt gek van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik wordt gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:13

Citroenwater? Lijkt me niet heel fijn.....
Heb je dat ook even in je eigen ogen gespoten? :\

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 17:17

Anoniem schreef:
Citroenwater? Lijkt me niet heel fijn.....
Heb je dat ook even in je eigen ogen gespoten? :\

Citroen als in 20% citroen, 80% water. Hij likt het zelfs van de grond, dus zo erg lijkt hij het niet te vinden :o
Het is gewoon de geur wat hem afschrikt, dat is de bedoeling. En natuurlijk spuit ik het niet in zijn gezicht he! Ik vind dierenwelzijn heel belangrijk, over zoiets zou ik altijd goed nadenken hoor :Y)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:21

Ik word gek van ...dt-fouten _O-
Je vraagt best een mod om je topic titel aan te passen ;)

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:21

Is deze kat nooit buiten geweest? Of voorheen wel?
Savonds is echt de tijd dat ik aan mijn eigen katten merk dat ze onrustig worden. Ze zijn rond de schemer altijd buiten. Als de deur naar de hal dan dicht zit (het kattenluik zit in de buitendeur) krijg ik ook een onwijs orkest naar mijn hoofd geslingerd. Ze hebben het, zeker rond die tijd van schemer, echt nodig om lekker die energie er uit te gooien en buiten te ravotten. Al geloof ik dat een kat die werkelijk nooit van zijn leven buiten geweest is die "drang" minder zal hebben.....

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 17:24

foxy80 schreef:
Ik word gek van ...dt-fouten _O-
Je vraagt best een mod om je topic titel aan te passen ;)

Hahaha, sorry! :')

@ Woppy, nee hij is nooit buiten geweest. Dat kan ook niet met raskatten over het algemeen, die worden helaas gestolen of meegenomen :(

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 20:08

Ik ben minimaal 30x opgestaan in 1.5 uur tijd, maar het is stilllll. Op een gegeven moment was hij echt aan het uitdagen(continu op de tv kast springen) en heb ik even duidelijk gemaakt dat het niet zo kon. Daarna is het geloof ik duidelijk voor hem geworden, ligt lekker te slapen naast zijn maatje nu.

Ik ga me nu douchen, dan gaat hij sowieso miauwen(dat is niet erg), ben benieuwd of de strijd daarna weer opnieuw begint :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:22

Hier opgelost door ze niet meer te voeren uit een bakje maar enkel nog uit speelgoed waarbij ze na moest denken. Daardoor gebruikte ze haar hersenen meer en was ze snel moe. Kan wel zeggen nu is ze hier 3 jaar (en ze is 8 jaar nu) en ze eet al weer 2 jaar uit een bakje en slaapt zo ongeveer 20 uur per dag ;) (en geen grammetje overgewicht hoor ze is gewoon lekker lui)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 09:21

dierenfan schreef:
Hier opgelost door ze niet meer te voeren uit een bakje maar enkel nog uit speelgoed waarbij ze na moest denken. Daardoor gebruikte ze haar hersenen meer en was ze snel moe. Kan wel zeggen nu is ze hier 3 jaar (en ze is 8 jaar nu) en ze eet al weer 2 jaar uit een bakje en slaapt zo ongeveer 20 uur per dag ;) (en geen grammetje overgewicht hoor ze is gewoon lekker lui)

Dankje voor je tip! Dit deed ik sowieso al vaker, maar heb nu hun voerbak verwisseld voor een denkpuzzel. Verder heb ik een nieuwe denkpuzzel(Cat Activity Fun Board) besteld en zo'n Senses Super Roller Circuit. Even een update: we hebben ons vooral gefocust op het springen op de TV kast/TV. Dit probeert hij wel nog uit, maar hij gaat er in ieder geval vanaf als ik z'n naam noem. Alleen is hij steeds meer neurotisch gedrag gaan vertonen: hij is continu rondjes aan het lopen(Dezelfde..) en het miauw gedrag is zich aan het uitbreiden naar de ochtend en middag. Resultaat is dat hij geregeld op de gang staat, wat ik heel vervelend voor hem vind. Hij is echt rusteloos geworden:
Gisteren ben ik 2x een uur met hem gaan wandelen, zodra we thuis waren begon het miauwen meteen weer. Verder is hij met het wandelen ook 'sneller', hij loopt echt hard door terwijl hij normaal bij ieder plukje of pluisje zou blijven stilstaan. Hij heeft gisteren overdag misschien 2 uur geslapen. Ik krijg steeds meer het gevoel dat er wel degelijk iets medisch aan de hand is: hij is echt neurotisch en rusteloos. Aandacht wilt hij nog maar heel even: dan wilt hij meteen weg. Terwijl het normaal zo'n knuffelkat is.

We gaan maandag naar onze dierenarts toe, even een bloedtest laten doen. Anders is het misschien hormonaal, dan zullen we een eventuele castratie bespreken met de dierenarts. Hoe dan ook: het is duidelijk dat hij van zichzelf last heeft. Dat is heel sneu om te zien :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:29

Een kat afstraffen omdat hij miauwt? :=
Ik snap dat het vervelend is als hij zolang door gaat, maar het is een kat. :')

Nog iets; je zegt dat hij bij zijn voerbakje gaat zitten.
Wat gebeurt er als je het bakje aanvult met brokjes?
Bij mijn kat is het namelijk zo:
Afbeelding
Zij gaat dan ook zeuren dat ze geen eten heeft. :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:33

geen citroenspuit! dat is erg slecht als het in de ogen komt

en wat is er erg aan als ee kat miauwt? wat maakt t uit? misschien hebben ze ook last van jou als je praat.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 09:38

Ik ga niet eens reageren op dat antwoord, hahahaha. Er staat duidelijk dat hij non-stop miauwt op een klagende manier. Als een kat dat 3 uur lang, en nu de hele dag doet, dan is dat verre van normaal. Hij doet het niet voor aaitjes te krijgen, dat wilt hij niet eens. Terwijl het normaal een kroelkat was. Nu zijn karakter aan het veranderen is, hij neurotisch aan het doen is, en het gedrag verergerd denk ik dat het wél iets medisch is. Het miauwen heb ik overigens tot nu toe niet afgestraft. Alleen het op de TV/TV kast springen. Als hij dit echter binnen 10 minuten 20x doet, dan gaat hij de gang op even.

Eten is het probleem niet. Hij gaat bij zijn voerbakje zitten om hem om te gooien, dat is iets wat hij al vanaf zijn geboorte heeft gedaan(nagevraagd bij zijn fokker). Dat doet hij juist vooral als ik hem net gevuld heb. Sinds dat ik dit volledig negeer is hij hier wel grotendeels mee gestopt gelukkig.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:40

oke niks gezegd

wel raar dat hij het niet voor de aaitjes doet. hmm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:42

Als je zelf al denkt dat het iets medisch is, zou ik hem even na laten kijken door de dierenarts. :j

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:49

het schijnt wel zo te zijn dat oosterse kattenrassen meer aandacht opeisen dan de niet oosterse rassen... en daarin dus ook behoorlijk dwingend kunnen zijn, lastig hoor!
toch eens op jacht naar manieren om hem meer te vermaken?
misschien krijgt hij toch onbewust te weinig stimulans voor wat hij nodig heeft.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 09:51

Ik bied hem altijd een alternatief aan: als hij van de gang komt leg ik hem lekker bij me neer, maar dan springt hij meteen weg. Als hij miauwt en soms even stil is, dan roep ik hem bij me. Dan komt hij naar me toe, kijkt me aan, miauwt heel hard en ontwijkt mijn hand als ik hem wil aaien. Dan springt hij weer weg. Terwijl het normaal een kat was die áltijd geaaid wilde worden en dan ook meteen begon te spinnen.

Op internet lees je veel over miauwende katten die dan iets aan hun nier, schildklier oid hebben. Verder heeft hij een balletje wat niet ingedaald is, maar de dierenarts zei de vorige keer (controle) dat dat geen probleem levert normaal, alleen dat een eventuele castratie dan ingrijpender is. Misschien dat hij toch last heeft van dat niet ingedaalde balletje? We gaan maandag in ieder geval naar de DA. Voor nu zijn ze samen hun voer aan het verdienen uit de denkpuzzel ;)

@Nafkedemi, dat klopt inderdaad! Maar bijvoorbeeld gisteren was er bezoek dat met hem speelde(tot zover hij daar interesse in had), hij heeft zijn voer denkpuzzel, hij is 2x een uur buiten geweest met me. En hij heeft een speelmaatje wat veel drukker is dan hij. Dan nog blijft hij iedere 'vrije' minuut miauwen. Verder pakte ik hem gisteren tijdens het wandelen op en toen reageerde hij opeens heel agressief, misschien dat hij dan toch pijn heeft ergens.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:02

als ik dit dan zo lees zou je idd meer in het lichamelijke gaan zoeken.....
alleen geen idee at het dan zou kunnen zijn.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:10

Dat hij nog niet gecastreerd is, dat had ik nog niet door. Geloof me, open katers kunnen heel veel herrie maken. Helemaal als er een krolse poes in de buurt is (en die ruiken en horen zij beter op grote afstand) dan wij allen samen.
Ik heb hier een dekkater gehad (bengaal) die echt de toko bij elkaar schreeuwde.
Als er geen fokplannen zijn, snel hakkie. Bij mijn kater was het een week nadien compleet rustig.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:21

Leonoor schreef:
Dat hij nog niet gecastreerd is, dat had ik nog niet door. Geloof me, open katers kunnen heel veel herrie maken. Helemaal als er een krolse poes in de buurt is (en die ruiken en horen zij beter op grote afstand) dan wij allen samen.
Ik heb hier een dekkater gehad (bengaal) die echt de toko bij elkaar schreeuwde.
Als er geen fokplannen zijn, snel hakkie. Bij mijn kater was het een week nadien compleet rustig.

Als ik het zo lees, denk ik dat meneer inderdaad last heeft van zijn hormonen. :j
Dat is geen miauwen meer maar gillen....

Geloof me, ik kan het weten met 2 open (dek)katers in huis _O-

Zo snel mogelijk laten helpen dus. Als hij maar 1 bal heeft, mag je er sowieso niet mee fokken. Andere mogelijkheid is een staafje plaatsen maar dat is een tijdelijke oplossing.
Hoop trouwens wel voor je dat hij ook niet heeft uitgevonden dat ie kan sproeien.... :r

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:31

Als het echt niks medisch is (wat ik niet denk) dan had ik hem onder de douche gemieterd. :') Net zo lang tot hij zijn kop houdt. Moge het duidelijk zijn dat ik geen kattenmens ben. :')

Ik zou hem eerst laten castreren, denk dat hij dan wel weer veranderd.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:42

MarlindeRooz schreef:
Als het echt niks medisch is (wat ik niet denk) dan had ik hem onder de douche gemieterd. :') Net zo lang tot hij zijn kop houdt. Moge het duidelijk zijn dat ik geen kattenmens ben. :')

Ik zou hem eerst laten castreren, denk dat hij dan wel weer veranderd.

Dat is inderdaad wel duidelijk ja

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:44

Als een kat dat echt zou doen omdat hij gewoon pissig is, dus zonder goede reden waarom zou ik dan geen straf mogen geven? Als een hond 3 uur blaft dan doe je toch ook wat? :+

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:53

las dat je naar de DA gaat maandag laat hem even na kijken op blaasgruis als onze siamees weer last van heeft miawt hij ook vele male meer.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:01

Ik moet wel grijnzen om je verhaal, mijn Siamezendames waren gelukkig geen miauwers, maar bij 90% van de Oosterse rassen hoort dat er bij, die zijn erg vocaal. Succes ermee! (Of sterkte ;) )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:14

Ik weer blij met mijn HTK kat, die overigens ook lak heeft aan planten spuiten.
En die ook wel eens ergens aan heeft zitten knagen wat niet de bedoeling was, grrrrrrr.

Die ik opsluit in de badkamer als het mij uitkomt (voor dat ik hier word gefileerd als katten mishandelaar, daar staat een kattenbak, krabpaal/krabton en ligt een berg katten speelgoed.
Soort katten kamer maar dan toevallig de badkamer.
En ja, als mevr. het er niet mee eens is gaat die ook zitten miauwen, wat ik dan stelselmatig negeer.

Hier al diverse hoe hou je je kat langer bezig met eten dingen in gebruik.
Goedkoopste is voebak van nog geen euro van de action met daarin staanders, zodat ze eten eruit moeten hengelen en dan pas kunnen eten.
Ook in huis zo'n toren waar je voer ik kan doen en gehengeld moet worden.
En ik stop regelmatig het voer in zijn speelgoed, succes met het eruit halen denk ik dan maar.
Moet zeggen werkt nu beter dan voorheen, toen had ik nog 2 katten en die andere moest het eruit vissen voor deze. Nu moet deze het zelf doen.

Als die van jou nog niet gekastreerd is, ook leuke overweging.

Heb ook een hond, veel makkelijker op te voeden dus ga mee met de suggestie van de vorige blz.
Katten oef.. wat een eigenwijze monsters, maar wat een coole huistijgertjes!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:51

MarlindeRooz schreef:
Als een kat dat echt zou doen omdat hij gewoon pissig is, dus zonder goede reden waarom zou ik dan geen straf mogen geven? Als een hond 3 uur blaft dan doe je toch ook wat? :+

Omdat een kat en een hond niet te vergelijken zijn.
Het is verkeerd te denken dat een kat 'gewoon pissig' kan zijn.