Wie kan mij helpen met dit mooie zwerfpoesje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:40

Weet je zeker dat het een zwerfkat is? Ales al geprobeert zoals asiels navragen, amivedi, briefjes opgehangen enz,enz? En weet je zeker dat ze niet al gesteriliseert is?

Ze ziet er idd totaal niet uit als een zwerfkat en aangezien ze steeds naar de voordeur wilt en veel mauwt denk ik dat ze misschien dr huisje niet meer kan vinden. Misschien net verhuisd oid?

Hoelang zwierf ze al bij die Karin? Ik zal eerst alle moeite doen om de vorige eigenaar te vinden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:41

Katten worden echt niet zomaar ingeslapen als ze in het asiel terechtkomen hoor. Dit gebeurt alleen als ze zo ziek zijn dat het voor de kat beter is.
Ik zou in die geval dus gewoon de dierenambulance/dierenbescherming bellen dat er een kat rondzwerft en dat jullie hem al gevangen hebben. Of ze hem willen komen ophalen. Wellicht kunnen ze dan gelijk controleren of het beestje geen chip heeft en eigenlijk gewoon een huispoes is die verdwaald/weggelopen is.
Als jij al geen enting kan betalen moet je helemaal niet aan dieren beginnen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:42

Je bent zelfs verplicht om te onderzoeken of het dier ergens thuishoort.

Dus je kunt wel een aanname doen, maar doe kan je uiteindelijk duur komen te staan. ;)

Roosch

Re: Wie kan mij helpen met dit mooie zwerfpoesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:44

Ts als de kat verder gewoon gezond is zullen de kosten best meevallen.

Eerst checken op chip. Ik kan je ook niet helpen maar wellicht heeft deze poes een thuis.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:46

Op zich heb ik er helemaal geen problemen mee als je dit poesje in huis wilt halen....want ook al is ze gelukkig als zwerfpoes ( hoe is dat vast te stellen??? Een zwerfpoes overlééft........maar of ze gelukkig is??
We dénken dat uit ons zelf wel, maar mogelijk alleen om de handen in onschuld te kunnen blijven wassen.

Ik heb een vijftal van dit soort poezen en katers in huis genomen.
En het waren mijn centen die ik daaraan spendeerde.
Spijt........geen seconden!!
Zelfs compleet kansloze dieren die zelfs al weer steriel waren uitgezet door de dierenbescherming omdat ze dáchten dat zo een wild beest zich in huis nooit meer zouden kunnen aanpassen zijn bij mij heerlijke, blije en gelukkige huiskamertijgers geworden, die nog niet naar buiten gaan al krijgen ze alle kans van de wereld.
Dagelijks steken ze éven de neus buiten de deur, maar als het nattig en koud is zijn ze voor mij weer binnen.

Maar als je bereid bent een dier in huis te nemen moet je er ook bereid toe zijn de kósten die daar aanzitten te accepteren.....vind IK.
Anders doe je er écht beter aan om het katje op te laten halen door de dierenbecherming/ ambulance of zélf naar het asiel te brengen.

Daar zijn de katten van tegenwoordig echt niet meer zo slecht af als vroeger en op die manier krijgt het beestje wél de mogelijkheid om een gouden mandje te vinden bij mensen die niet alleen de lusten maar ook de lasten willen dragen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:50

Hee hallo allemaal... ik zoek ook sponsors voor een paar opvangers hier. Ze wonen inmiddels al een tijd bij ons maar ik heb net wel dus 1 kater 2 reutjes en 3 teven laten helpen.. ik heb de rekening nog niet betaald... wie wil me helpen.. het gaat om de kerstgedachte dacht ik zo hahahaha

Jaaaa zo kan ik ook dieren houden. ga sparen en geef de poes eerst de pil tot je de sterilisatie bij elkaar heb gespaard. Kom op zeg.

Oja, ik heb ook nog geen kerstsetje kunnen aanschaffen.. iemand sponsor?? wil dan uiteraard een foto zenden en op fb plaatsen dat jij/jullie de sponsor zijn. :D

Ik loop lekker in mn kloffie, hoef voor a en b dus geen donatie, vind t knap brutaal eigenlijk. Maar als we toch bezig zijn.. nieuwe auto (2e hansje mag ook) is ook erg welkom :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:53

Misschien is de rechtmatige eigenaar van deze poes al wel gevonden...zie de berichten van R.X. op de vorige pagina... ;)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:54

Dank u nu nog een reactie van de ts

Onze adoptie kat heb ik al een paar dagen niet gezien, zou graag antwoord van de ts willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:55

Het komt misschien wel wat brutaal over, maar TS had ook kunnen denken:"Het is maar een kat, laat die maar lekker buiten in de kou."

Ik hoop dat ze onderdak vindt voor oud&nieuw. :(:)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:57

Ik denk dat je een beetje te ver weg woont rx.. Ts zit volgens mij niet in de Achterhoek..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 19:57

RX, ik kan niet alles tegelijk. Je hebt inmiddels een PB.

KoudbloedKim, bedankt voor je nette en meelevende reactie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:59

Ik wil ook wel een paar katten opvangen. Kan het helaas niet betalen. Donaties kunnen naar mijn rekeningnummer NL12TEST01234567890 t.n.v. Wil Zograag maarkanhetniet Betalen, ovv Kijkenwiehierintrapt.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 22-12-14 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:00

Maar als dit topic niet is toegestaan, waarom is het dan nog niet gesloten? Of is er geen mod beschikbaar?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:01

Wees gerust, er is al getemd.

Afwachten tot er een Mod online is, denk ik zomaar.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:01

Ik heb al getemd, maar nog geen reactie gekregen. Dus dat denk ik dan idd Zertab.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:03

Lijkt mij dat een kat op stal een heerlijk leven heeft.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:04

Dat zal vast. Maar niet als die regelmatig over een weg loopt/dwaalt waar iedereen zeker 100km p/u rijden. :)

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:05

Ik vind wel dat jullie ontzettend hard reageren allemaal, ts lijkt me een verstandig iemand die heel goed weet wat er nodig is om een diertje in huis te nemen! Ik vind de gedachte erachter heel mooi TS! Maar als het lieve katje nog van iemand is, dan zit er iemand misschien wel elke dag naar zijn/haar katje te zoeken.

Verder heb ik net al mijn kattenspulletjes weggedaan, anders zou ik wel willen meewerken.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:07

Lynaro schreef:
Ik vind wel dat jullie ontzettend hard reageren allemaal, ts lijkt me een verstandig iemand die heel goed weet wat er nodig is om een diertje in huis te nemen! Ik vind de gedachte erachter heel mooi TS! Maar als het lieve katje nog van iemand is, dan zit er iemand misschien wel elke dag naar zijn/haar katje te zoeken.

Verder heb ik net al mijn kattenspulletjes weggedaan, anders zou ik wel willen meewerken.

Bedankt voor deze normale reactie!
En mooi dat je anders had mee willen helpen. Naar dit soort mensen was ik idd opzoek en/of mensen die mij nuttige tips geven voor deze situatie. Helaas zie je weer vele typische Bokt reacties hier, erg jammer.

Morgen word het dier gecontroleerd op zijn chip dus dan krijgen we daar in iedergeval al duidelijkheid over. :)
Laatst bijgewerkt door Melanie_B op 22-12-14 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:09

Ik vind de andere reacties echt niet abnormaal hoor.

Jij hebt lef om dit te vragen, dus dan heb je vast ook wel ballen om kritiek te ontvangen.

Toch fijn dat je morgen het katje laat chippen. Ik neem aan eerst controleren op een chip?

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:10

Ik neem aan dat je alle sites/asiels en een beetje de buurt al hebt rondgevraagd/bekeken?

Hoe oud is het poesje? Is de kans al dat ze al zwanger kan worden? Omdat ze vrij rondloopt, straks heb je een heel nestje om voor te zorgen. Je kan bv nu starten met een poezenpil.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:11

Wellicht is ze al geholpen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:14

Wij hebben ook een hoop opvangdieren en daar gelukkig altijd zelf voor kunnen zorgdragen, maar niet iedereen bevindt zich in die gezegende positie en als zo iemand dan toch iets wil betekenen voor een ander levend wezentje, is dat toch alleen maar toe te juichen?

Zou inderdaad wel eerst uitsluiten dat het diertje geen zoekende eigenaar ergens heeft zitten en indien dat niet het geval is, haar lekker in huis nemen.

Op mijn steun kun je rekenen!
Mooie kerstgedachte +:)+

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:16

Shirley schreef:
Wij hebben ook een hoop opvangdieren en daar gelukkig altijd zelf voor kunnen zorgdragen, maar niet iedereen bevindt zich in die gezegende positie en als zo iemand dan toch iets wil betekenen voor een ander levend wezentje, is dat toch alleen maar toe te juichen?

Zou inderdaad wel eerst uitsluiten dat het diertje geen zoekende eigenaar ergens heeft zitten en indien dat niet het geval is, haar lekker in huis nemen.

Op mijn steun kun je rekenen!
Mooie kerstgedachte +:)+

Fijn dat er zulke reacties ook hier komen.. Bedankt! Fijn om te lezen.
Ik moet zeggen dat ikzelf wel al langer met het idee speelde om een kat in huis te halen, maar gezien ik net verhuisd ben (en daardoor financieel even veel heb moeten uitgeven) wilde ik hier even mee wachten. Totdat dus mijn oude buurvrouw hiermee aan kwam, en ik het diertje graag wil helpen. Vandaar dus mijn reactie en vraag naar hulp (op wat voor manier dan ook) Het diertje kwam eigenlijk dus '' te vroeg'' maar nu ze er ''is'' wil ik kijken wat ik voor haar kan betekenen. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:17

Heb je haar uberhaupt al laten controleren op de aanwezigheid van een chip? Ze ziet er niet bepaald als een zwerfkat uit..