Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WillemYntJee schreef:Wij gebruikten op de praktijk de 945 chips altijd bij asieldieren. Hoeft dus geen buitenlandhondje te zijn!
Heb je de site chipnummer.nl al gebruikt? Daar t chipnummer invoeren wat in t boekje is geschreven en dan kan je zien of en waar de chip geregistreerd is en waar je dus ook de eigenaar moet veranderen. Dierenarts kan dit niet voor je doen, soms moet je er ook voor betalen. Desalniettemin zou ik even bij een dierenarts langs gaan om t chipnummer af te laten lezen.
Edit: 945 chips kunnen trouwens ook gewoon bij de NDG worden geregistreerd hoor
Arrabel schreef:Ik heb alle zoeksites voor chipnummers geprobeerd maar ik krijg geen resultaat helaas.
zonnebloem18 schreef:Bij backhome kan je gewoon het nummer opgeven daar heb je verder geen bewijs voor nodig, al kan dat geloof ik ook wel bij NDG.
Arrabel schreef:Daar heb ik de papieren van de chip voor nodig (met inlogcode) en die heb ik dus niet.
Arrabel schreef:De vorige eigenaar zei trouwens ook dat ze gesteriliseerd is maar er is totaal geen litteken op de buik te zien, bij mijn hondje zie je dat wel.
Of is het ook mogelijk dat het litteken helemaal weg is getrokken?
Brainless schreef:@WillemYntJee
Ze kunnen met een echo gewoon zien of er een baarmoeder/eierstokken aanwezig zijn.
Daarvoor hoeven ze niet open worden gemaakt.
Arrabel schreef:Brainless schreef:@WillemYntJee
Ze kunnen met een echo gewoon zien of er een baarmoeder/eierstokken aanwezig zijn.
Daarvoor hoeven ze niet open worden gemaakt.
De baarmoeder en de eierstokken blijven gewoon zitten bij een sterilisatie toch?
De eierstokken worden alleen doorgeknipt en afgebonden, tenminste zo deed de dierenarts dat waar ik stage liep.

zonnebloem18 schreef:Als je via chipnummer.nl niets kan vinden is hij of niet geregistreerd of nog niet verwerkt.
Uit ervaring weet ik dat veel mensen ook gewoon vergeten de chip te registreren, dus dat je niets vindt kan prima.
Wacht gewoon even het dierenartsbezoekje af, dan pas weet je echt meer.
kosten zijn onder de 10 euro geloof ik
WillemYntJee schreef:Dat is dan wel een castratie
Echo kan ook, maar lijkt me een duur grapje voor iets wat je ook gewoon kan afwachten. En waarom zou daarover worden gelogen door de vorige eigenaar? Alleen omdat er wat onduidelijkheid is over de chip?
Arrabel schreef:Dat verschild per dierenarts ben ik bang, ik heb ook een keer een echo laten maken van mijn Maltezer omdat ze zo'n dikke buik kreeg.
Ik moest daar 40 euro voor betalen.