facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 23:02

StalNollie schreef:
Sinds de wet af is geschaft Zijn er niet mer of minde bijt incidenten voorgevallen met dit soort honden. Dus een strengere regel wet is zinloos. En nog steeds staat dit soort honden niet op nummer een maar nog altijd de teckel

Ja leuk maar zie jij een teckel een labrador of een ander ras vermoorden en verscheuren ?
Misschien een muis maar kom op zeg !! Hoe kan je nou een teckel met een stafford vergelijken

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:03

yentl2010 schreef:
Niene87 schreef:
Yentl das wel erg kort door de bocht...

De ene staff is de andere niet...

Kom rustig een dag bij me thuis ik heb er 2 ze zijn ontzettend lief en zelfs als er op het speelveld in de vaste roedel een hond bij komt zijn ze sociaal en lief nooit problemen en daar bij vermelden dat beide honden een verleden hebben waarvan we van 1 al de 4e baas zijn ....

Uiteraard zoals meerdere schrijven mee eens dat het vaak aan de baasjes ligt en dat je als onervarene niet zomaar aan dit ras moet beginnen...

Nee dank je ik vermijd dit ras lief of sociaal maakt mij niks uit
De uitspraak hij doet niks hoor !!! Heb ik te vaak gehoord

Dat is lekker kortzichtig zeg, Yentl... Het gros van de bijtincidenten gebeurt doordat het baasje zijn/haar verantwoordelijkheid niet opneemt. Het is dat ik het gewoon niet zo'n mooie honden vind (no offence overigens), maar ik ken er een aantal en dat zijn echt schatten van dieren.
De uitspraak 'hij doet echt niets hoor', hoor je van veel hondeneigenaars, ongeacht het ras. En dat is inderdaad niet altijd waar, maar om dat dan te gaan verengen naar enkel de Stafford. Ja hallo.
De groep die je daar toont op Facebook, gaat trouwens over het strenger reglementeren, niet over het maar helemaal uit de maatschappij bannen van zulke honden, zoals je zelf in een hogere post aanhaalt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:04

NatasjavE: beter kan je het niet omschrijven.... Uitstekend verwoord.

Muppett

Is vlakbij mijn werk gebeurd. De 6 honden werden met riemen geslagen door hun baas. Van Faya was weinig over, vreselijk. Een stalgenoot haar paard is ooit tot de slokdarm opengebeten door een stafford op het strand. Schandalig, dier moest in t vervolg aan de lijn en meer niet.
Laatst bijgewerkt door Muppett op 18-12-14 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tess_84

yentl2010 schreef:
StalNollie schreef:
Sinds de wet af is geschaft Zijn er niet mer of minde bijt incidenten voorgevallen met dit soort honden. Dus een strengere regel wet is zinloos. En nog steeds staat dit soort honden niet op nummer een maar nog altijd de teckel

Ja leuk maar zie jij een teckel een labrador of een ander ras vermoorden en verscheuren ?
Misschien een muis maar kom op zeg !! Hoe kan je nou een teckel met een stafford vergelijken

Het gaat hier over statistieken met bijtincidenten, waarbij de teckel dus blijkbaar op nummer 1 staat. Een bijtincident kan evengoed een knap geweest zijn als in "blijf van me weg".
En sorry, een Labrador kan volgens mij ook behoorlijk wat schade aanrichten hoor...

yentl2010

Re: facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 23:09

Kan ben ik met je eens maar tot de dood volgt ? En dan 15 meter mee sleuren omdan de verscheuren ?
Nou zie ik een labje niet doen
Nee dat is maar een bepaald ras die dat doet
En ja van mij mag de Rad weer ingaan
t zal moeilijk gaan maar heb al aardig wat mails gestuurd

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:09

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:10

Labrador/dolmatier/golden retriever/chiwawaha/teckel/jack russel etc etc etc

"Hond bijt andere hond dood" (of het komt niet eens in het nieuws)

Stafford/Bully oid:

"Levensgevaarlijke Stafford verscheurt hond"

.....
Ik ken een hoop staffords en bully's, geweldige honden ;)
Lief, trouw, vrolijk... Mits met de juiste baasjes en goed opgevoed. Maar dat geld voor elke hond... Of je nou een labrador of staff hebt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:10

yentl2010 schreef:
Niene87 schreef:
Yentl das wel erg kort door de bocht...

De ene staff is de andere niet...

Kom rustig een dag bij me thuis ik heb er 2 ze zijn ontzettend lief en zelfs als er op het speelveld in de vaste roedel een hond bij komt zijn ze sociaal en lief nooit problemen en daar bij vermelden dat beide honden een verleden hebben waarvan we van 1 al de 4e baas zijn ....

Uiteraard zoals meerdere schrijven mee eens dat het vaak aan de baasjes ligt en dat je als onervarene niet zomaar aan dit ras moet beginnen...

Je hebt gelijk Yente juist mensen als Niene zijn een gevaar ,ze hebben blijkbaar nog altijd niet door hoe onverwacht dit ras kan omslaan.Ja ze zijn heel lief en vriendelijk tot dat .....
Ik heb zelf een roedel honden en al 30 jaar roedels honden en twee keer een aanvaring met dit soort honden gehad waarbij ik de lidtekens nog van op mijn lijf heb staan.Ik kan er ook heel simpel in zijn alle klapkaak achtigen moeten gewoon aan de lijn gehouden worden een 0 tollerant belijd,en als je dan zo'n liefhebber van dit ras bent moet je dat er maar bij pikken.
Nee dank je ik vermijd dit ras lief of sociaal maakt mij niks uit
De uitspraak hij doet niks hoor !!! Heb ik te vaak gehoord

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:11

yentl2010 schreef:
Kan ben ik met je eens maar tot de dood volgt ? En dan 15 meter mee sleuren omdan de verscheuren ?
Nou zie ik een labje niet doen
Nee dat is maar een bepaald ras die dat doet
En ja van mij mag de Rad weer ingaan
t zal moeilijk gaan maar heb al aardig wat mails gestuurd

Als die honden zoals hierboven gezegd, geslagen werden, ja, dan kan ik er inkomen dat die zo overmatig veel agressie gebruiken. Want draai of keer het hoe je wel, in oorsprong zijn deze honden gefokt om te vechten. Laat daar een dosis agressie op los, en dan kan je heel wat schade verwachten. Daarom is het zo belangrijk om PRECIES bij deze rassen niet met agressie op te voeden. Want ja, dan krijg je zulke vreselijke incidenten. En als ze dan ook nog in roedel zijn, jutten ze elkaar zo op dat je er beter niet gaat tussen staan.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:12

Het ligt niet óf aan het baasje, óf aan het ras, maar aan de combinatie van de twee.
Er zijn hier twee problemen:
1. Staffords zijn moeilijke honden, ze hebben een meer consequente baas nodig dan de gemiddelde labrador. Ze zijn vrij lastig op te voeden en áls het misgaat, is het probleem meteen een stuk groter dan wanneer het misgaat bij een chihuahua.
2. Het type mensen dat vaak (vaak: dus niet iedere Stafford-eigenaar!) voor een ras als de Stafford kiest, is ook een probleem. Veel mensen vinden een Stafford een 'stoere' hond, het schrikt snel mensen af, je krijgt snel een bepaalde uitstraling als je met een Stafford over straat loopt.

Ik bedoel hiermee dus niet dat iedere Stafford moeilijk is, en ik bedoel ook niet dat alle mensen die voor een Stafford kiezen van het type genoemd onder nummer 2 zijn. Ik ken een heleboel Staffords die prima opgevoed zijn, leuke consequente baasjes hebben en die je compleet kan vertrouwen met andere honden of kleine kinderen.

Maar feit blijft wel, als nummer 1 en 2 samengaan, ontstaat een probleem, en helaas gebeurt dat nog iets te vaak.
Dat is echter een probleem dat donders moeilijk op te lossen valt. Er zijn heel veel mensen die wél goed met een Stafford om kunnen gaan, moet je die dan ook verbieden zo'n ras aan te schaffen? Dat lijkt me geen oplossing. Een soort 'screening' voor mensen voordat ze een hond aanschaffen? Dat is iets dat in het asiel over het algemeen wel gebeurt, maar het is niet praktisch haalbaar om dat bij iedere fokker ook te verplichten. Daarnaast zou je dan strakke regels moeten hebben om de goede baasjes van de slechte baasjes te onderscheiden, en dat is ook onmogelijk. Op zomaar een 'gevoel' kan je moeilijk zo'n keuze maken.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:12

Jammer dat de politie niet raak heeft geschoten. Ik zie een labrador dit absoluut niet doen! Ik ken zat slecht opgevoede Labs, die zijn gewoon lomp en stout en klierig maar totaal niet agressief. Slechte vergelijking.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:14

Wat verschrikkelijk voor faya.. echt heel treurig is dit, arm beestje :n
En voor de eigenaar van faya ook.
Ik word helemaal naar van dat artikel lezen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:19

En dat is ook het punt waar het vaak mis mee gaat.
Wat doe je als je hond gebeten word, juist, je trekt die hond er af.
Maar die kaken zitten vast, al wil dat beessie dat helemaal niet.
Nee dan moet je vooral nog gaan lopen trekken slaan en schoppen, vind je het logisch dat het scheurt.

Ik heb al heel wat gevechten meegemaakt, ( ook met andere rassen )
Maar als je bij een pitbull gewoon rustig blijft, hem er af haalt op het moment dat ze kaken los schieten, blijft het vaak maar bij een paar schrammetjes.
Maar als je met riemen op ze kop gaat slaan, wat moet dat beessie dan wel nie denken !

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:22

Ik ben al 7 keer aangevallen geweest door honden waarvan 4 keer echt gebeten (3 keer in het gezicht) en geen enkele keer door een Stafford of pitbull. De 4 keer echt gebeten was door een rottweiler (4 aparte keren dezelfde hond), 1 keer aangevallen door een Duitse herder (die direct richting keel ging maar die gelukkig aangelijnd was), 1 keer een golden retriever en dan nog bijna gebeten door een andere rottweiler.
Die 3 laatsten zeiden de baasjes telkens ja aai maar hoor, doet echt niets! Was wel telkens bijna mijn hand kwijt. Baasjes moeten hun honden beter leren kennen ze beter opvoeden en niet ja aai maar zeggen als dat niet gaat.
De rottweiler die mij 4 keer gebeten had was zodanig door gefokt dat die zelfs als kleine pup al grommde naar mensen en andere honden, die hond was compleet onbetrouwbaar naar mij en mijn moeder toe en ook naar vreemden en hun honden. Mijn broer daarin tegen kon er alles mee.
De juiste hond bij de juiste baas doet al veel en broodfok en overproductie afschaffen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:22

Klinkt misschien kort door de bocht, maar het is ook soms wel een bepaald type mens wat perse voor dit ras wil gaan. Er zijn namelijk echt wel meer rassen/honden/kruisingen die lastig zijn met andere honden, maar daar hoor je bijna nooit wat over. Dat komt omdat die meestal een ander type en verantwoordelijkere baas hebben, vind ik.

Het klinkt misschien discriminerend, maar wees nou eerlijk... Hoe vaak zie je wel niet van die doorgewinterde onverzorgde tokkies, die er niet al te intelligent uit zien, met een hond als deze lopen. En ja, dat is best veroordelend, maar in die hoek gaat het wel vaak mis :+ het liefst worden de honden nog extra opgejut ook...

En ja, een groot deel van de Stafford baasjes zijn niet zo, en wel verantwoord. Dat weet ik zeker wel :D maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel.

Ik vraag me af of er een oplossing voor dit probleem is. Het hele ras verbieden zou doodzonde zijn en dat nodigt ook weer uit tot het illegaal houden van de dieren met allerlei nare praktijken er bij.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:24

Karmandi, je hebt helemaal gelijk!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 23:24

Daarom dus en ik lees het te vaak
Nog niet zolang geleden in Amsterdam 2 op hol geslagen stafjes
Die zijn afgeknald en ik hoop dat deze 6 ook een spuit krijgen

Nou stel mijn hond pakt een andere hond en ik geef haar een mep dan schrikt ze echt en haal ik haar er zo vanaf
Maar bij dit soort honden gaat dat niet die gaan voor de Kill

(Ik heb een labrador)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:25

Het probleem is meestal niet het soort hond maar het verkeerde soort mens wat zich aangetrokken voelt door dit soort stoere hondenrassen.Ik heb nog nooit een labrador een hond in stukken zien scheuren....dat is redelijk rasgebonden dat killen,de ene hond heeft dat veel meer inzich dan de andere.En met verkeerde baasjes heeft dat soms dit trieste gevolg.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:28

Joheooeee ik ben niet bepaald een tokkie hoor thesserd maar heb wel eens Stafford.
Maar ik snap wat je bedoelt hoor. Je leest in de verhalen die je leest in het nieuws vaak oo het type idd wat bij de hond hoort. Mijn staf zul je miet in het nieuws horen maar ben dan ook geen tokkie

Yentl je bent te kort door de bocht nu.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:31

StalNollie schreef:
Joheooeee ik ben niet bepaald een tokkie hoor thesserd maar heb wel eens Stafford.
Maar ik snap wat je bedoelt hoor. Je leest in de verhalen die je leest in het nieuws vaak oo het type idd wat bij de hond hoort. Mijn staf zul je miet in het nieuws horen maar ben dan ook geen tokkie

Yentl je bent te kort door de bocht nu.

Haha daarom zei ik het er nog even extra bij :P genoeg 'normale' mensen met deze honden.

Ik denk heel eerlijk gezegd wel dat deze 6 staffs misschien het beste wel een spuitje kunnen krijgen overigens. Niet omdat ze zo stout zijn geweest, maar omdat ze volgens mij al compleet verpest zijn :( genoeg honden vallen wel eens een andere hond aan, maar zo ongestoord met z'n 6en tegelijk doorgaan en compleet verscheuren als prooi, meh... Gaat echt wel heel ver :(

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:33

Mee eens hoor maar baasje mochten ze ook gelijk afspuiten. Arme honden die de dupe zijn van iets wat ze helemaal niet zijn.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:35

Jep eens. Ik kan er echt niet bij met m'n hoofd dat diegene 6 Staffords tegelijk los laat lopen, terwijl die als het goed is weet waar ze toe in staat zijn. Dan heb je echt een steekje los. Gewoon aanlijnen, en niet per 6 tegelijk uitlaten 8)7

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:38

Sowieso zes honden los tegelijk vind ik not done je kan ze nooit alle tegelijk terug fluiten. Maar goed ik ben dan ook voor honden aanlijnen.

Maar ik denk niet dat je met strengere regels meer bereikt wat wil je hiermee bereiken ts

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:39

Tja mijn broer heeft een herplaats stefford uut een tokkie buurt. Aardig heropgevoed, maar ik vertrouw hem niet! Die is zo razendvlug en als je in het bos niet uitkijkt.. Met onze herder speelt die geweldig, maar ik heb het niet op zulke honden.

Ik hoop ook echt dat deze 6 een spuit krijgen, deze zijn al te verpest

Het zit gewoon in deze honden, hoe je het ook went of keert
Laatst bijgewerkt door Jeroenschot op 18-12-14 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt