Het enige wat moeilijk kan zijn is het over zetten van frolic naar iets anders. Frolic heeft echt allerlei toevoegingen waardoor het onweerstaanbaar is voor de meeste honden. Dan is het flink omschakelen naar een brok of KVV waar dat niet in zit.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ElineS schreef:Overschakelen was gelukkig geen probleem. Ik heb Darf gekocht bij een verkooppunt in Groningen.. En ze smult er van, vind het heerlijk. Het is wel even omschakelen. Van constant brokjes naar zulk vlees en dan ook maar 2x per dag. Maar ze doet het er tot nu toe goed op. Ik moet zelf wel even wennen aan het idee dat ze niet de hele dag eten heeft staan, dat vind ik zo sneu voor haar.. En zij zelf is ook ietwat treuriger. Telkens in haar voerbakje snuffelen. Ik voer haar nu iets meer dan wat is aangeraden
(250gr is aangeraden, ik voer 300), omdat ik het idee heb dat ze dat nodig heeft, ook omdat ze een zeer actieve hond is. Langzaam kan ik dat wel afbouwen, maar vind het anders wel een erg grote omschakeling, van hele dag eten naar 2 voerbeurten en ook nog een stuk minder.
Je zou eventueel ook groenten kunnen geven als tussendoortje, vult de maag en weinig kCal. hoofvision schreef:hoi ikzelf heb een heel moeilijke eter die ook nog eens allergisch is voor allerlei granen/gluten, ik bestel al jaren via http://www.zooplus.nl (bezorging gratis) zijn droogvoer: orijen, dit is heel goed voer zonder onnodige balaststoffen, daarnaast krijgt hij als ëxtra"2 a 3 x in de week een portie eend/kipvlees van lotgering, google daar eens op is voordelig en zeer veel keuze in samenstellingen.
LhinnOlijf schreef:MyWishMax schreef:Volgens mij is het geen JR, maar een buitenlandse kruising en wel wat groter als een JR? Of heb ik dat verkeerd in mijn hoofd zitten Eline?
Ik vermoed vanaf de foto dat het gaat om een Parson, uiterlijk van een jack alleen hoger op de poten
Eline heeft het ooit ergens geschreven en ik geloof dat het geen JR was, ook geen Parson. 
Heb alleen foto's van haar alleen of bij mensen op schoot.. Of naast de kindjes. Niet zo handig voor 'schaal'. 

Ik had 25g per kilo en dus haar gewicht van 10 gepakt, daarom 250. Niet nagedacht over dat ik het gewicht moet pakken van hoe ze hoort te zijn
. 

. Is het een idee dat je ook haar ribben leert voelen? Je gaat dan met je vingertoppen over haar ribben heen en je moet dan de ribben kunnen voelen. Zolang je 1 rechte streep zonder 'hobbeltjes' voelt is ze nog te dik.
Boontjes kan je ook als tussendoortje geven of bij de maaltijd. Wat wellicht ook kan, is dat je tijdelijk op 3 kleine porties overgaat ipv 2 om haar maag-darmstelsel niet te veel ontregelen (en je moederhart van streek te maken
).