Beagle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Re: Beagle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:25

Hier 2 beagles,maar nooooit meer.
De oudste luistert wel goed,maar los laten lopen doe ik niet meer.
Ik ging elke dag met een vaste groep 1,5 uur het bos in,is 3 jaar goed gegaan en toen kwam zijn jachtinstinct pas goed op gang.
Daarna is hij 3 keer zo'n 6 a 7 uur weggebleven,sinds die tijd komt hij niet meer los.
Verder is hij niet zo moeilijk, op het eten jatten na.
De jongste,daar kan ik boeken over schrijven, wat een beest is dat.
Die doet echt alles wat niet mag, mevrouw versleept de eetkamer stoelen naar de vensterbank in de keuken,zodat ze bij het kattenvoer op de vensterbank kan.
Kluifje per ongeluk onder de bank gekomen? dan vreet je je toch gewoon aan 3 kanten door de bank heen om er bij te kunnen komen.(bankstel was 3 maanden oud)
En zo kan ik nog wel even doorgaan, erg leuk voor buitenstaanders die grapjes, maar ik kan er niet(altijd) om lachen.
De jongste is wel altijd vrolijk, blij en lief,de oudste noemen we altijd ouwe brombeer,dat is een beetje een mopperpot.
Het zijn volle broer en zus alleen 5 jaar leeftijdsverschil.

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:52

Beagles zijn superleuke honden! Mijn ouders hebben zo'n 10 jaar Beagles gefokt. Dus ik ben opgegroeid tussen de Beagles :). Als je ze goed opvoed, heb je er leuke honden aan. Let wel!het blijven Beagles, ze blijven proberen om iets te doen wat niet mag :D Ze zijn zeer eigenwijs en ondeugend, maar ook echte knuffels en als ze de kans krijgen eten ze alles! Wij hadden 6 Beagles thuis en dus minstens 1 keer per jaar een nest puppies, supergezellig! Al onze Beagles konden los lopen, behalve onze eerste,die ging er regelmatig vandoor! Eten kan je nergens onbeheerd laten liggen...
Het zijn honden met humor, ieder hun eigen karakter, honden die veel aandacht en beweging nodig hebben en je moet erg consequent zijn anders is de Beagle zo de baas in huis.

Zou er zeker goed over nadenken!

Ik kan wel zeggen na jaren tussen de Beagles dat elke andere hondensoort een verademing is qua gehoorzaamheid :D desondanks zou ik zelf ooit graag weer een Beagle willen hebben.

Maar bezint eer ge begint!

Dit geld in principe voor elke hond, daarom heb ik er nu geen omdat ik er niet voldoende thuis voor ben.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:05

Hier ook een Beagle en ik ben het eens met een groot deel van wat er staat. Onze kregen we - als eerste hond - als herplaatser middenin haar puberteit, dus we hadden er een flinke kluif aan in het begin!

Het is een schat van een beest, ontzettend lief en ze kunnen superenthousiast zijn. Ze zijn erg gefocust op eten, waardoor je ze inderdaad goed moet leren dat ze niks mogen jatten :D maar je ze ook goed met eten kunt belonen (wat zeker in het begin met leren loslopen erg handig is).

Onze Beagle is voor een Beagle erg gehoorzaam (maar dat is niet altijd zo geweest, zeker als ze jong zijn testen ze je nog veel meer uit). Het is echter wel Beagle-eigen om af en toe dat knopje om te zetten als een geur toch wel erg lekker is, of als ze weten dat je even niet goed genoeg oplet. Ze blijven altijd een beetje in de puberteit wat dat betreft. :D
Wat betreft stiekem op de bank als je er niet bent: dat doet de onze ook, ze doet het nooit als we in de buurt zijn omdat ze weet dat het niet mag, maar zodra we de sleutel in het slot steken, horen we haar van de bank af springen... Ze weet het echt precies.

Zelf op pad gaan deed ze vroeger ook erg graag, maar dat was eigenlijk alleen als ze die dag niet genoeg beweging van ons had gekregen, dus veel beweging (en ook in het koppie moe maken :) ) is erg belangrijk voor ze. Ga lekker samen op training en leuke dingen doen, Beagles vinden het heerlijk om er echt bij te horen en met je mee te gaan naar van alles en nog wat.

Het is inderdaad zeer belangrijk om consequent te blijven. Mij lukt dat wel, dus bij mij is ze superbraaf, maar mijn moeder heeft daar een stuk meer moeite mee en daar is ze ook veel ongehoorzamer bij. Ze weten inderdaad dondersgoed hoe leuk ze eruit zien en ze zijn niet bang om het te gebruiken.

In ieder geval, Beagles zijn echt superleuke honden, ontzettend schattig en als baas moet je inderdaad een behoorlijke dosis humor hebben om ermee om te gaan. :D Ze moeten genoeg beweging krijgen (laat ze elke dag echt minstens anderhalf uur lekker rondrennen in het bos, je doet ze geen groter plezier dan dat). Je merkt het meteen dat ze lastiger worden als de beweging even wat beperkter is. Het zijn heel vriendelijke en zachte honden (ontzettend lief met kinderen), maar je moet inderdaad heel sterk in je schoenen blijven staan en voet bij stuk houden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik later ook niet direct weer voor een Beagle zou gaan. Ooit wil ik er wel weer één, maar ik denk inderdaad dat een ander ras echt een verademing zal zijn qua gehoorzaamheid.

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 17:21

Wauw wat en dosis handig informatie! Dankjulliewel allemaal! Ga dit zeker in m'n achterhoofd houden!! :j

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:57

Haha geweldige reacties hier! :')
Sommige erg herkenbaar!

Ik moet zeggen dat ik het geen 'beginners' hondje vindt.
Persoonlijk vindt ik het geweldige karaktervolle hondjes!
Ben zelf ook eigenwijs aangelegd, dus kon mij hier goed in vinden.
Heb er twee mee mogen maken.
De eerste was erg eenkennig aangelegd en door zijn eigenwijsheid had het nog nooit goed geklikt met veel mensen. Vond het zo'n ontzettend leuk ding en binnen no time zat hij continue op schoot te kroelen. Naderhand werd hij door anderen ook steeds meer gewaardeerd.
De andere was een proefdier geweest (ook nog een optie om te bekijken!) en was echt een doetje. Een verschrikkelijke goedsul waar iedereen mee overweg kon. Ik moet ook zeggen dat hij een heel stuk minder eigenwijs was.

Misschien kun je eerst wat met het ras in aanraking komen.. Of een diertje op proef nemen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:15

Kom die van mij maar even lenen, ben je vanzelf genezen :D :D :D

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:58

Ik vind het vreselijke honden, maar dat is mijn mening. Mijn tante heeft een beagle en ik erger me dood. Ze vreet alles van de tafel af, ze loopt weg, ze is niet goed zindelijk (fout van mijn tante), ze heeft een keer een kip dood gebeten, ze eet poep van andere honden en ga zo nog maar even door. Het zijn absoluut niet mijn honden.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:11

I love Beagles. We hebben nu onze tweede, een gecastreerde reu. Hij kan overal los en luistert aardig, ondanks t feit dat zijn en mijn 'hier' niet altijd overeenstemmen. Ik doe ook behendigheid met hem. Je moet er veel tijd in investeren, maar ik kan me geen leukere hond wensen.

Wat ook geweldig is, is t karakter van een beagle. Altijd vrolijk, nooit grauwen. Tophond.

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:12

Ik heb er eentje thuis zitten van 7 maanden en we zouden niet meer zonder kunnen.
Super lief en dat eigenwijze past hier wel goed in het gezin :')
als je hem streng en concuqent (?) opvoed gaat het prima.
Wij durven hem alleen (nog) niet los te laten in het bos ofzoiets.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:17

Het is verstandig om een algemene lijst te maken met de wensen wat je met de hond wilt gaan doen?
Denk ook aan je woon leef situatie.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:20

Bambie,dat heeft ook met opvoeding te maken hoor.
stront eten doen andere rassen ook,en kippen doodbijten ook.
mijn beagles lopen gewoon tussen de kippen en de konijnen hier.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:39

Bambi1995 schreef:
Ik vind het vreselijke honden, maar dat is mijn mening. Mijn tante heeft een beagle en ik erger me dood. Ze vreet alles van de tafel af, ze loopt weg, ze is niet goed zindelijk (fout van mijn tante), ze heeft een keer een kip dood gebeten, ze eet poep van andere honden en ga zo nog maar even door. Het zijn absoluut niet mijn honden.

Dan kan je tante gewoon geen hond op voedden. Kan die beagel niks aan doen. Je valt als eigenaar wel iets eerder door de mand als bij een ander ras.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:57

Mijn jongste beagle heeft vanavond weer een pak koekjes van de tafel gegrist _-:(

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:58

Ik ken geen Beagle die niet eigenwijs is :=

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:00

Mijn beagle is nu 4 jaar.
Ik heb nog nooit zo'n goed luisterende hond gehad !
Loopt altijd los, luisterd keurig.
Wij hebben dan ook alle cursussen gevolgd die we konden volgen.
Ook nu oefenen en trainen wij veel.
Het is maar net hoe je er mee om gaat en wat je er mee doet.
Een beagle heeft hersenkrakers nodig, krijgen ze dat niet.
Tja.... dan gaan ze zichzelf wel vermaken :+
Oohw, en de mijne heeft ook heus wel van alles uit gevreten. Maar ik hou daar wel van. :)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:01

Ze zijn wel leuk maar zou er zelf nooit een nemen. Te klein :=.
Heb het idee dat ze wel snel dik worden. Haflingers maar dan in hondenvorm zegmaar :'). Ken alleen maar dikke beagles. Verder wordt de hond gevormd door wat je ervan maakt :). Met een goeie opvoeding zijn ze superlief.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:03

Ik krijg altijd de complimenten dat mijn beagle zo mooi slank is,
Ze krijgt er gewoon niks naast, hoe lief ze ook kijkt haha
Dus ook daar kan je opletten.. :)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:08

Elinex304 schreef:
Haflingers maar dan in hondenvorm zegmaar :').

_/-\o_ _/-\o_

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:10

Angeliquee18 schreef:
Ik krijg altijd de complimenten dat mijn beagle zo mooi slank is,
Ze krijgt er gewoon niks naast, hoe lief ze ook kijkt haha
Dus ook daar kan je opletten.. :)

Dat is goed van je :j. Waren er maar meer van dat soort mensen.

In dit dorp gaan 9 op de 10 mensen de fout in door hun hond allemaal dingetjes toe te stoppen omdat het zo zielig is om elke dag maar brokken te geven en omdat ze zo zielig kijken.
Heb ik dan weer geleerd dat een worstje of een kaasje gelijk staat aan een hamburger. Ja, dan issie snel dik _O-.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:07

Hier ook slanke beagles,ik erger me gek aan al die te dikke honden.
mijn dierenarts zei dat hij wilde dat alle honden zo mooi slank waren.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:22

Ik weet niet of je tegen die tijd een pup wilt..maar ik kwam laatst ergens een website tegen waar (jonge) beagles, die uit een laboratorium kwamen te herplaatsing aangeboden werden. Ik vond dat een mooi en dankbaar idee! Buiten dat, heb ik niet zoveel met beagles dus kan je er niet mee helpen helaas ;-)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:15

Jennyj01 schreef:
Bambi1995 schreef:

Dan kan je tante gewoon geen hond op voedden. Kan die beagel niks aan doen. Je valt als eigenaar wel iets eerder door de mand als bij een ander ras.

Klopt mijn tante kan geen honden opvoedden, ik vind ook dat ze de opvoeding helemaal fout doet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:27

Gelukkig is een beagel gefokt om zelfstandig te jagen en in het veld z'n beslissingen te nemen. Dus een gebrek aan opvoeding hebben ze zelf geen last van :+

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:32

Ik ben ook beagle fan! Heb helaas half november mijn beagle spicey verloren. Ze was bijna 11 een fijne maar vaak eigenwijze hond loslopen ging echt niet. Ze had een heel erg goed ontwikkeld jachtinstinct, ving ook geregeld konijnen op de boomkwekerij. Nu hebben we sinds vorige week Loekie wederom een beagle. Zij lijkt nog wel een heel stukje eigenwijze te zijn dan Spicey. Maar ja komt allemaal wel goed consequente opvoeding en zorgen voor genoeg beweging. Hebben ook een kruising basset dus eigenwijze honden genoeg hier

Opvoeding kost erg veel tijd en zodra ze iets ruiken zijn de oren kapot....... onze spicey kwam wel als ze hier los liep op het terrein... 3 ha afgezet met hekwerk alleen wel zoals het haar uitkwam dus nooit rechtstreeks maar met een omweg. Ze was super slank niks geen vetjes aan. Kreeg alleen haar voer en af en toe een snoepje en wel soms middag eten.
In huis was het een hele fijne hond hier luisterde ze ook echt prima!

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:36

Wij hebben een Beagle gehad. Geweldig beest maar stronteigenwijs. Snaaide alles van tafel. Liep wel eens los maar zodra ze een hert of haas rook ging ze achter de geur aan en had je niks meer te vertellen.
Ze hebben wel veel beweging nodig.