Wie heeft de gouden tip? Kat krabt kop steeds open.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:29

Mijn jongste kat had hetzelfde probleem, en kwam er bij de DA ook uit: voedselallergie. Ik ben toen gaan rondkijken, en na vanalles geprobeerd te hebben, ben ik uitgekomen op de Prins VitalCare dieet Skin & Intestinal Hypoallergic brokken. Hier doet ze het goed op! Ze krabt haar kop niet meer open (helemaal genezen), en zit lekkerder in haar vel. Brokken zijn blijkbaar zo lekker dat mijn oudere kar ook constant bij die brokken zit ipv haar eigen senior brokken.... De brokken zijn niet overal te krijgen. Ik ga daarvoor altijd naar Pets Place. Daar haal ik ook graanvrij vlees wat ze zo nu en dan krijgen. De normale kuipjes vlees is een ramp, want dan gaat ze weer gelijk krabben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 19:23

Ok,dat voer zal ik ook eens op mijn lijstje zetten. Tot nu toe gaat het nog goed met de trovet. Lijkt zelfs of ze al minder krabt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 17:12

Even een update..

Het voer van trovet, daar heeft ze 1 zak van leeggegeten (500 gram). Daarna hoefde ze het niet meer. Ook de andere smaak van trovet die we hadden hoeft ze niet meer. De royal canin vindt ze ook niet lekker..
Natvoer van hills hebben we ook geprobeerd, dat hoefde ze meteen niet.
Ondertussen ben ik toch maar weer gewoon voer uit de supermarkt gaan geven, omdat ze mager werd en ze heeft weer twee behoorlijke wonden op haar kop.
Dit speelt nu al meer dan een half jaar en de wonden zijn nog niet weg geweest.
Heeft iemand verder nog tips?

Zelf koken heeft ook geen zin. Ik geef haar wel eens een stukje kip of vis en dat eet ze dan op, maar een tweede stukje hoeft ze al niet meer.

Ik vind het zo zielig voor mijn kat en op dit moment begint er al een derde plek te komen op haar kop.

Anoniem

Re: Wie heeft de gouden tip? Kat krabt kop steeds open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:19

Misschien ook eens langs een goede trimsalon? Je zou zeggen dat die veel verstand hebben van huidproblemen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:58

Supervixen schreef:
Even een update..

Het voer van trovet, daar heeft ze 1 zak van leeggegeten (500 gram). Daarna hoefde ze het niet meer. Ook de andere smaak van trovet die we hadden hoeft ze niet meer. De royal canin vindt ze ook niet lekker..
Natvoer van hills hebben we ook geprobeerd, dat hoefde ze meteen niet.
Ondertussen ben ik toch maar weer gewoon voer uit de supermarkt gaan geven, omdat ze mager werd en ze heeft weer twee behoorlijke wonden op haar kop.
Dit speelt nu al meer dan een half jaar en de wonden zijn nog niet weg geweest.
Heeft iemand verder nog tips?

Zelf koken heeft ook geen zin. Ik geef haar wel eens een stukje kip of vis en dat eet ze dan op, maar een tweede stukje hoeft ze al niet meer.

Ik vind het zo zielig voor mijn kat en op dit moment begint er al een derde plek te komen op haar kop.

Heb je de atopica al geprobeerd?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:12

Hier heb ik geen ervaring mee maar is het mogelijk om je kat op vers voer te zetten????

Een van mijn katten kreeg van het ene moment op het ander een heftige voer intolerantie op zijn brokken ( na 11 jaar ) en hield geen brok meer binnen.
Ben toen op aanraden van een kattenforum vers vlees gaan geven en alhoewel het in het begin even aftasten is wat hij lekker vind doet hij het daar héél goed op.
Mijn kater krijgt nu afwisselend hart en kippenfilet ( gewoon voor humaan gebruik ) en een keer per dag krijgt hij blik.
Vers vlees doet véél dieren goed, die ook te kampen hebben met vacht en huidproblemen.
Op internet is daar véél over te vinden.

De kippenfilets worden door vier van mijn vijf katten graag gegeten en het hart door mijn twee kerels :j
En ze zien er méga goed en glanzend uit *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 18:40

Atopica kan alleen via de dierenarts en ik ben nog niet terug geweest. Ik zit er wel aan te denken om binnenkort weer met haar terug te gaan voor overleg, want het schiet niet op zo. Dan kan ik die atopica ter sprake brengen.

Raafsmits: vers vlees lust ze niet. Wij kunnen alles zo laten liggen aan rauw of gebakken vlees. Ik weet niet of ze hart lust.

Ik heb net de brokken van prins besteld die hier eerder genoemd zijn. Die maar eens proberen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:35

De oplossing is er misschien niet maar wat kan helpen is de hele kop kaal scheren en de kat aloe vera te drinken geven en aloe vera zalf op de huid te strijken of zelfs de huid een x aantal keren te wassen met aloe vera shampoo (gewoon als de kop kaal is met washandje doen. Je hoeft niet de hele kat te wassen dan.

Ik ken een kat die het dan over het hele lijf had maar die hier enorm van op is geknapt!!

Supervixen

Re: Wie heeft de gouden tip? Kat krabt kop steeds open.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 20:39

Och dat kan ik mijn kat echt niet aandoen. Scheren daar ga ik niet aan beginnen. Ik heb vanmiddag de brokken van prins binnen gekregen dus die ga ik eerst uitproberen.