twijfeltwijfel maar zo verliefd:p

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:15

hidsiiiggg schreef:
Ze vroegen 250.. maar dan niet geholpen. Het lijkt me wel heel erg leuk om dan zelf nog 1 nestje te nemen als ik een ongeholpen poes neem.

Zoals iedereen al heeft gezegd, jij bent de enige die in jouw portemonnee kan kijken, maar er (kunnen) helemaal veel kosten bij komen kijken als je een nestje besluit te nemen. :j

ik vraag me toch af waarom de cattery deze poes weg doet :j

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:15

Okay dus je wilt een kat maar hebt eigenlijk te weinig geld om deze al aan te kunnen schaffen?
Wat ga je doen als katlief in kwestie ziek wordt?
Ik heb 2 jaar geleden 2 kattne uit het asiel gehaald, gewoon htk niks mis mee. Maar het blijven dieren en deze kunnen ziek worden. De oudste van de twee bleek een allergie te hebben waar we met een uitgebreid bloedonderzoek nog steeds niet achtergekomen zijn waarvoor (á ruim 300 euro), toen besloten haar op antiallergie medicijnen te zetten van 42 euro per flesje waar ik ongeveer 2 maandne mee doe nu ze dit om de dag moet hebben. Daarnaast heeft ze speciaal voer omdat er ene vermoedne is van de dierenarts dat de allergie daarin zit, ook een stuk duurder dan Felix in de supermarkt ;) een paar weken daarna werd de jongste ziek, ernstige leverontsteking. Kan uit het niets komen, en heeft ons ook weer ruim 1000 euro gekocht.
Denk er goed over na of je deze verantwoordelijkheid aan kan.
En maak ene spaarpot aan met een flink bedrag zodat als katlief ziek wordt je wat achter de hand hebt.

hidsiiiggg

Re: twijfeltwijfel maar zo verliefd:p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 15:34

Hoohooo,

Ik heb al eerder gezegd dat ik prima in staat ben om voor een kat te zorgen ook qua kosten. Je trekt een beetje snel onterechte conclusies suuskipje:p

Het gaat om de aankoop prijs. En wat ik daar voor over heb. Niet perse wat ik heb:p ik heb geen idee wat normale prijzen zij qua raskatten enz. En was benieuwd naar ervaringen mbt herplaatsers.

Ze zegt dat de poes niet goed samen kan met de andere poezen en zoekt daarom een nieuw huisje.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:37

Je wilt het gewoon graag doen, lijkt uit je reacties!
Zelf fokken zou ik wel afraden hoor, er zijn al zoveel katten op de wereld.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:40

Waarom zou je het niet doen?
Alleen vanwege de prijs? Dat kan nl niemand voor jou beslissen.
Maar als je even verder speurt op internet, kom je dan geen leuk schattig ander katje tegen?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:42

hidsiiiggg schreef:
Hoohooo,

Ik heb al eerder gezegd dat ik prima in staat ben om voor een kat te zorgen ook qua kosten. Je trekt een beetje snel onterechte conclusies suuskipje:p

Het gaat om de aankoop prijs. En wat ik daar voor over heb. Niet perse wat ik heb:p ik heb geen idee wat normale prijzen zij qua raskatten enz. En was benieuwd naar ervaringen mbt herplaatsers.

Ze zegt dat de poes niet goed samen kan met de andere poezen en zoekt daarom een nieuw huisje.

Dan vat ik je openingspost blijkbaar verkeerd op want daarin geef je aan dat je erg weinig geld hebt ;)

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:44

hidsiiiggg schreef:
ik heb het even nagevraagt. De poes zelf is niet getest. Haar ouders zijn wel helemaal vrij van afwijkingen. opa wordt nog steeds gebruikt als dekkater. Ze komt van een goede cattery. Informatie over haar moeder staat daar ook op de site.

Het betekent niet dat als de ouders vrij zijn van gebreken, dat de jongen dat ook zijn.... dus er kan echt wel wat mis zijn met de kat! Ik vind dat ze voor dat bedrag een test kunnen doen. Mss kan je dat voorstellen? Wel kosten voor hen natuurlijk ;)
Als ze nee zeggen weet je hoe laat het is!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:01

van wanneer zijn de testen ? heb je ze ingezien of maken ze je gewoon maar wat wijs...

een juiste cattery verkoopt een poes niet open dus ik vertrouw dit nu al voor geen meter

Ik snap ook niet goed is wat er zo leuk is aan 1 nestje tenzij je dit volgens de regels gaat doen
dus je netjes aanmelden bij een vereniging en de jaarlijkse testen gewoon herhaald en dergelijke
vermeerderen kan namelijk iedereen wel fokken is iets heel anders imo

als je graag een herplaatser wil neem dan eens contact op met de rasvereniging dan heb je meer kans op een gezonde kat die volgens de regels gefokt is

of kijk op kittentekoop.nl onder het kopje herplaatsers

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:38

hidsiiiggg schreef:
Ik hoef er geen geld aan te verdienen:p ik vind t gewoon heel erg leuk:) als je niet de hoofdprijs vraagt heb ik het idee dat je ze best kwijt kan?

En hoeveel daarvan komen toch weer in het asiel terecht? En alle asielkatjes blijven zitten omdat jouw katjes wellicht net iets goedkoper op te halen zijn. Er is een gigantisch katten overschot in Nederland.

Furi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:49

jiperdepip schreef:
van wanneer zijn de testen ? heb je ze ingezien of maken ze je gewoon maar wat wijs...

een juiste cattery verkoopt een poes niet open dus ik vertrouw dit nu al voor geen meter

Ik snap ook niet goed is wat er zo leuk is aan 1 nestje tenzij je dit volgens de regels gaat doen
dus je netjes aanmelden bij een vereniging en de jaarlijkse testen gewoon herhaald en dergelijke
vermeerderen kan namelijk iedereen wel fokken is iets heel anders imo

als je graag een herplaatser wil neem dan eens contact op met de rasvereniging dan heb je meer kans op een gezonde kat die volgens de regels gefokt is

of kijk op kittentekoop.nl onder het kopje herplaatsers

Helemaal mee eens!
Ik zou je tevens de tip willen geven, indien je toch voor een kitten zou gaan, deze niet alleen aan te schaffen. Ik neem aan dat je nog geen andere kat hebt? Het merendeel van de katten (uitzonderingen daargelaten) hebben een maatje nodig. Vooral kittens, als je bv. een kitten zou halen bij een goed gastgezin ipv gratis van mp, dan stellen ze dit ook als eis.
Lees eens een keer een kattenforum door, als je ziet hoeveel opvang en zwerfkatten er zijn, dan bedenk je je snel over zelf een nestje te krijgen. Helaas heb ik ook de fout gemaakt toen ik 16 was met mijn eigen poes, ik wist toen niet beter (had nog totaal geen verstand van katten).

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:51

Als jij, zoals je aangeeft, asielen al hebt afgespeurd, dan weet je ook hoe ongelofelijk veel katten er daar zitten weg te kwijnen (sommige letterlijk, anderen bij wijze van). Waarom dan óók nog een nestje kweken? Ik vind 'omdat ik dat leuk vind' verre van een goede reden, het gaat er ook om of de toekomstige kittens het ook 'leuk' vinden weer in een asiel terecht te komen..

Daarnaast ben ik het eens met vorige reacties, waarom zo veel geld aan de aanschaf van een kat uitgeven als student zijnde? Als jij dit graag wil, hou ik je niet tegen, maar er zijn zó veel leuke katten :j

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:57

Ik snap dat ts een huisdiertje leuk vind wat ik absoluut niet snap is de theorie die ze erbij geeft nml geen grote beurs(wat als het beestje ziek word je bent zo 100 euro lichter!!),student dus ook minder tijd(dieren vragen 24/7 aandacht en verzorging ts),toch een dure raskat over willen kopen meteen het idee erbij om eventueel een nestje te fokken |o maar zich niet voelt aangetrokken tot al die stakkertjes die elders zitten weg te kwijnen!
Ergens snap ik het niet hoor. :?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:23

Bizar hoe bokkers "uitrukken" om hun ongezouten mening te geven op het moment dat iemand aangeeft een nestje te willen :=

Sturen jullie ook e-mails naar marktplaatsadverteerders met een pleidooi hoe erg het wel niet is dat ze een nestje hebben?

@TS, Heb je al een besluit kunnen nemen? Je geeft aan student te zijn, mag ik vragen hoe je woont? Ik weet van kennissen uit de omgeving dat een kat in een studentenkamer niet heel succesvol is namelijk.. :n

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:37

linnnh schreef:
Bizar hoe bokkers "uitrukken" om hun ongezouten mening te geven op het moment dat iemand aangeeft een nestje te willen :=

In een discussie forum is het gebruikelijk om je mening te geven.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:43

Nikass schreef:
linnnh schreef:

In een discussie forum is het gebruikelijk om je mening te geven.

Klopt, echter is het ook de bedoeling om "on-topic" te reageren en te discussiëren over het onderwerp wat een topic starter oppert in haar openingspost. Geloof dat het in dit topic gaat over TS die verliefd is op een kat die zij op internet heeft gezien en haar twijfel tot aankoop met ons wil delen. Hierbij wordt niet gesproken over twijfel of zij wel of geen nestje moet nemen en wordt er absoluut niet gevraagd aan iemand om daarop te reageren. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het niet mag, we leven immers in een land met vrijheid van meningsuiting. Maar het is, in mijn ogen, niet de bedoeling om af te wijken van het oorspronkelijke onderwerp.

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:48

@Ts: heb je ook evt overwogen dat deze poes niet goed samen gaat met andere katten en je in de toekomst, als dit 'probleem' blijft bestaan mogelijk geen andere kat erbij kunt nemen? Ik persoonlijk koos altijd voor sociale katten waardoor de keus aan mij bleef voor wel of geen vriendje erbij. Vwb een nestje op termijn zijn al vele opmerkingen gegeven, persoonlijk vind ik het verstandiger eens na te denken over de krolsheid periode van de poes? Mauwt ze dan veel? Valt ze af? Kijkend naar de gezondheid en gesteldheid van poes tijdens die periode kan iemand doen besluiten tot castratie. Veel wijsheid toegewenst met je beslissing.

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 12:58

Inderdaad heb ik graag reacties op mn openingspost. Verder ben ik gewoon aan het brainstormen over wat ik ga doen. Ik denk er over na en praat er met veel mensen over, vraag advies aan mensen met ervaring. Volgens mij pak ik het beter aan dan 95% van de mensen;)

Ik ga geen toelichting geven op de reden waarom ik een nestje zou willen. Dat is totaal niet relevant;)

Zoals ik al zei: ik heb het geld om voor een kat te zorgen. Ook voor evt dierenartskosten! Daar hoef ik verder dus geen reacties op.

Ik ben student. En bulk niet van het geld nee. Ik zou het geld hebben voor de aankoop van een raskat maar ik vraag me af of het het geld waard is. Mijn oorspronkelijke plan was gewoon een huistuinkeuken kitten. Evt van asiel maar dit ga ik niet doen. De redenen hiervoor doen er ook niet toe.

Verder ben ik student. Maar woon al lang niet meer in een studentenhuis. Ik heb een eigen appartementje. Klein maar prima. (daarbij ben ik maar 20 uur (hooguit) per week van huis, ik denk dat de meeste van jullie daar niet tegen op kunnen:p)

Ik vind het vervelend dat iedereen zich gelijk uit over dingen waarvan ze eigenlijk niks vanaf weten.
Ik heb verstand van dieren, werk er iedere week mee, het is een deel van mijn opleiding;) tips zijn altijd welkom natuurlijk maar ga alsjeblieft van het positieve uit;) ik verzorg mijn beesten alsof het mijn kindjes zijn. Die komen NOOIT wat te kort:)

Als iemand ervaring heeft met herplaatsers zou ik het graag horen:) ik heb inderdaad nagedacht of het probleem zou zijn als de poes niet samen met andere katten kan maar ik verwacht de komende 15 jaar niet perse meer katten te nemen. Helemaal niet als deze poes zich daar niet fijn bij voelt.

Ik neig door alle negatieve reacties toch weer naar een kitten... maar 100% zeker ben ik nog niet.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:16

Het voordeel van een herplaatser is dat je weet wat voor karakter de kat heeft, bijv dat ie liever alleen is dan met soort genoten. Ander voordeel is dat ze vaak alle entingen incl geholpen zijn dus dat je pas een jaar later voor een enting naar de da zou moeten.
Een kitten is ook echt heel leuk, maar een kitten alleen zou ik alleen niet aanraden.
Maar een gratis kitten heeft vaak nog geen entingen gehad en is ook nog niet geholpen en/ of gechipt dus daar moet je dan ook nog achteraan, het karakter is ook nog maar afwachten. En dan maakt het echt niet uit of het een hkt of een raskat is.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:57

Ik heb je wel overwogen advies proberen te geven , en heb ook de voor en nadelen benoemd bij deze specifieke poes maar ook over herplaatsers in het algemeen ik zou zeggen doe er je voordeel mee of niet het is mij om het even