Vers vlees gaan voeren aan chihuahua

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Vers vlees gaan voeren aan chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:12

als je het over botten heb dan denk ik aan de gerookte varianten. vandaar. brok kan je goed zelf experimenteren.. gooi m in water. wat drijft is het tegenovergestelde van vlees, want dat zinkt. ;)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:20

Tja, kauwstaven was misschien een betere omschrijving :p Vandaag heb ik kauwstaven gekocht van 100% rund staat erop, van Landman, holle vleesstaven. Toby meteen eentje gegeven, binnen een half uur op :p Ze vallen dus wel in de smaak. :)

Benieuwd of de ts nu al een beetje een idee heeft waarmee ze gaat beginnen?

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 20:26

Was even bij ponymans :) ik ben nu zo op internet n het kijken en wat me opvalt is dat ik dan van die worsten kan bestellen maar allemaal met verschillende dieren. Ik begrijp dat je daarin goed moet afwisselen, nu is mijn hondje dus mini en eet weinig dus voor 1 zon worst op is... Hoevaak moet je wisselen? Kan iemand daar een voorbeeld in geven?

Zon worst is 500 gram dit krijgt ze in ruim een week op, nu kn ik het niet ontdooien en een week bewaren en in bevroren vlees snijden gaat niet zo makkelijk. Zei iemand nou dat je het kon ontdooien en weer invriezen? Dan zou ik porties kunnen maken en wel afwisselen...

Edit: hier keek ik http://vitadier.nl/index.php?item=barfm ... 45&lang=nl
En stel dat ik dit zou geven, moet ik dan nog iets bijvoeren? Miste dan iets?

Of is deze beter? http://vitadier.nl/index.php?item=duck- ... 65&lang=nl

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:53

die 2e bevat granen en andere dingen. Die zou ik persoonlijk niet nemen.
Dan zou ik voor die eerste gaan. Jij gaat uit van 2 a 3 % lichaamsgewicht van je hondje. Ik denk dat je met 5% moet beginnen. Voer op het oog. Dus valt ze af voer je meer, wordt ze dikker, voer je minder.
Bedenk wel dat met deze voeding je dus niets doet aan haar tandproblemen. Dit is (even heel oneerbiedig gezegd) gewoon zachtvoer in worst vorm ;)
je kan die dingen inderdaad gewoon ontdooien en in porties verpakt weer invriezen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:55

Ook van kvv kunnen ze schonere tanden krijgen. Het is niet logisch maar in de praktijk blijkt het toch zo te werken. Ook van bijv. smuldier (waar geen botstukjes inzitten). Sowieso vervuilen de tanden nauwelijks meer doordat er (vrijwel of) geen koolhydraten in zitten. En dan wordt het toch steeds minder.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 20:58

Oké dan ga ik van 5 % uit dan wordt het al makkelijker haha, daarna kijken hoe het gaat. Fijn dat je ze weer kan invriezen want dan kan ik echt kleine porties maken en mixen.
Voor haar tandjes kan ik dan iets te knagen kopen toch? Mis ik dan nog iets of heb ik het dan al volledig?

Nu nog bedenken waar ik 10 worsten ga laten haha

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 09:45

Voeren moet je sowieso op het oog doen, dus even kijken hoe het gaat. Mijn hond eet een kilo KVV in 2 dagen dus ik ontdooi, verdeel in porties en vries weer in. Gaat al 4 jaar helemaal prima :) Wij kopen per week in, bij de dierenspeciaalzaak, dus een rol of 4 en dat past in 1 la in de vriezer.

Tandsteen gaat met KVV voeren niet over, als je hond gevoelig is hiervoor. Mijn reu heeft periodes dat ie weinig interesse heeft in kauwen en dan merk ik gewoon dat z'n tandjes wat viezer worden en dat ik af en toe moet krabben.

Niet elke hond doet het goed op hetzelfde voer. Ik heb een tijdje naturis gevoerd bijvoorbeeld, en daar ging ie heel vies van poepen en stinkwinden van laten. Toen we weer terug naar Carnibest gingen was dat bijna per direct over. Naturis is geen slecht merk, maar voor mijn hond werkt het niet.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 10:13

ik heb gekeken bij de dierenwinkel (grote voederzaak) bij mij in de buurt daar kan ik Carnivoer halen. Ik denk dat ik hiermee ga beginnen, als ze gewend is kan ik gaan kijken voor kouwstaafjes voor haar tandjes. ik ben erg benieuwd wat ze ervan vind, het is niet zon goede eter.

nog misschien een hele domme vraag, wat is het verschil tussen KVV en dan bijv. vlees van pedigree? is daar dan allemaal meuk aan toegevoegd? daarvan moet ze namelijk weer heel veel poepen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:21

Je bedoelt bijvoorbeeld dit?

http://www.pedigree.nl/voeding-en-tusse ... e-met-hart

Samenstelling: vlees en dierlijke bijproducten (42%, waarvan 4% hart), granen, mineralen, vis en -bijproducten, plantaardige bijproducten (0.5% gedroogde suikerbietenpulp), oliën en vetten (0.5% zonnebloemolie).

Oftewel, een groot deel is granen. Hoewel ik ze wel slechter heb gezien. Het is ook de kwaliteit van de voedingsstoffen.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 10:26

deze heb ik altijd in combinatie met royal canin brokjes, http://www.pedigree.nl/voeding-en-tusse ... -mini-vers

ze vind het zo lekker die zakjes, ze likt het schaaltje echt 10 keer schoon terwijl ze de brokjes met pijn en moeite eet.

oke en die granen zijn dus niet goed voor honden. ik vind het zo vreemd dat het dan verkocht wordt... maar goed dat is misschien een andere discussie haha

overigens wist ik niet dat het KVV heette, ik heb daar nog op gezocht en kreeg toen veel andere topics.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:34

Dat van pedigree is natvoer of blikvoer, kvv staat voor (afhankelijk aan wie je het vraagt) compleet vers vlees, kant en klaar vers vlees, klaar vers voer.

Granen kunnen hond maar heel beperkt verteren, des te meer erin zit, des te slechter ze het kunnen verteren en des te meer ze poepen. Als je een keertje mee wilt nemen en je kan daar niet met rauw aan komen zetten, dan is renske vers een optie. Dat is een gestoomd kvv en daardoor ook een natvoer. Maar qua kwaliteit ongeveer gelijk aan kvv.

Onze hond eet geen kvv meer (de ene kvv helemaal niet, de ander maar mondjesmaat en daar viel hij vreselijk van af), dus die staat volledig op renske. Daar had hij al eerder op gestaan (voor jeukklachten) en dat gaat goed. En eerlijk gezegd vinden we het ook hygiënischer.

Vergeleken met kvv poept hij iets meer, maar vergeleken met RC poept hij veel minder. Gemiddeld poept hij (10kg hond) 2x1 vinger op een dag. Dat was op RC 3x2 vingers en op kvv 1x1 vinger. De verhoogde hoeveelheid poep komt waarschijnlijk omdat er rijst in renske zit, wat ons terug op de granen brengt.

Soms voeren we hem trouwens extra rijst bij, want hij heeft periodes dat hij heel slecht op gewicht te houden is. Dan poept hij wel meer, maar hij komt toch aan. Sommige mensen zeggen dat rijst enkel vulmiddel is, dat is dus niet waar. Alleen hij neemt er veel minder van op dan vlees.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:46

wij voeren onze chi de diepvries schijven van prins (complete), natuurlijk van 1 schijf maar een deel per dag. Wie weet is het wat voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:55

Ik voer Herby, ik vind het een fijn vlees, mooie kwaliteit en goed verpakt. Zij hebben ook complete mixen.
De site is http://www.herbyvers.nl
Ik wissel zelf af en naast het gemalen vlees krijgen ze kippennekken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:00

Wat jij aan "vlees" voert die zakjes dan he, dat is 4% vlees in zo'n zakje. De rest is bijproduct.. tja, wat zijn bijproducten?? Ik weet t niet. Ze vinden het heerlijk vanwege de geur en smaakstoffen, verder is het troep in mijn ogen. Ik zie zulk voer eigenlijk net als snoep. Je weet dat t niet zo geweldig is maar t is zo lekker ;) Maar brokken net zo hoor. Zit ook maar heel weinig echt vlees in. Behalve sommige uiteraard.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:02

Je kunt ook KVV bestellen via degomeat hier kan je ook een lap pens en wat kippennek bestellen om te laten kauwen (bijv 2x per week als extra er bij)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:06

Ik voer al aren vers vlees en dan de kant en klaren versie,s. Wel geef ik ze ook soms kippenvleugeltjes mergpijpje voor te kauwen,de enzymen in het vlees zorgen dat er geen of weinig tandplak ontstaat.
merken budget smuldier en rodi krijg je bij de supermarkt goed voer om mee af te wisselen rodi is compleet en smuldier heeft vlees en pens compleets staat er op. Deze 2 hebben geen natuurlijke calcium bron.

Andere merken, natudog, carnibest,lotgering deze bezitten echt bot voor calcium

Ik voer zelf natudog zij bezorgen aan huis en verkopen een gemengd pakket,voor de prijs te drukken voer ik ook tussen door rodi en smuldier.mijn honden zijn goed gezond.

Je kunt trouwends alle merken vlees door elkaar voeren,het is niet merk gebonden zo als bij brok

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 11:24

moretje schreef:
wij voeren onze chi de diepvries schijven van prins (complete), natuurlijk van 1 schijf maar een deel per dag. Wie weet is het wat voor jou.

dit verkopen ze bij die winkel ook, mmm misschien ook over na denken. heb je voorheen brok gegeven? en wat voor verschil merk je?

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 11:29

@ pipo: ja dat zal het inderdaad zijn, logisch ook eigenlijk. ze krijgt al veel minder omdat ze soms 4 of 5 keer per dag een keutel moest.

@ Essiesilly: wat voor kippennek zou ik dan kunnen geven? zon harde of een ''verse'' zachte variant?

@Keona: dat is ook fijn, kun je ook makkelijker afwisselen.

ik maak me zorgen als ik haar iets van een bot geef, ze is zo klein dat ze bijv. de kleinste dentastix al niet wegkrijgt, het past gewoon niet in haar bekkie. Ze heeft al een keer gehad dat iets vast bleef zitten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:33

Xpinoxx schreef:
@ pipo: ja dat zal het inderdaad zijn, logisch ook eigenlijk. ze krijgt al veel minder omdat ze soms 4 of 5 keer per dag een keutel moest.

@ Essiesilly: wat voor kippennek zou ik dan kunnen geven? zon harde of een ''verse'' zachte variant?

@Keona: dat is ook fijn, kun je ook makkelijker afwisselen.

ik maak me zorgen als ik haar iets van een bot geef, ze is zo klein dat ze bijv. de kleinste dentastix al niet wegkrijgt, het past gewoon niet in haar bekkie. Ze heeft al een keer gehad dat iets vast bleef zitten.

Dan geef je toch gewoon alleen kvv,geen punt. Dentastix is ook echt troep kun je beter niks geven

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:39

Ik voer mijn pinscher van 3,5 kg het diepvriesvoer van Runner.
Stukjes van 25 gr,dus makkelijk verdelen.
Ze hebben 3 soorten compleetvoer.
Ze doet het er super op,brok eet ze liever niet meer.
Ze is met 5 jaar een x naar de DA geweest om de tanden te reinigen.
Kluiven houdt ze niet van,helaas.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 11:39

ik ga vanmiddag naar de winkel en dan vanavond voor het eerst geven. ik ben erg benieuwd.

kan ik het ook gewoon gespreid over een ochtend voeding en avond voeding geven?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:48

Ik zou een chihuahua inderdaad 2x per dag blijven voeren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:50

Ja hoor! Ik voer de chi ook twee keer daags, in het begin zelfs vier keer om de suikerspiegel constant te houden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:06

Ik voer de mini's ook 2X daags. Zoals morgen krijgen ze een bot met vlees eraan. Dat pak ik na verloop van tijd weg en geef het s'avonds weer. Want ik voer in hun bench en anders liggen ze daar de hele dag te kluiven :D voer ik ze niet in hun bench, vreten de andere het op.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:18

Die van mij krijgt 2x daags 50 gr en begin middag een snackje zoals een gedroogde kipfilet.