Overschakelen op vers voor Jack Frutsel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Overschakelen op vers voor Jack Frutsel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 19:43

Oei, even opzoeken. :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:48

Taste of the wild is ook goed, orijen heb ik nu een aantal "slechte" ervaringen over gehoord (meer dan acana of TotW) dus daar zou ik niet zo snel meer aan beginnen. En Dog Lovers Gold heeft ook een graanvrije variant waar de ervaringen (zover ik ze ken) zeer goed van zijn. Purizon waren een deel van de mensen die het getest niet erg enthousiast over.

TotW is nog een slag goedkoper dan Acana (3kg voor 18€ tegenover 2.27kg voor 19€, 13.61kg voor 53€ tegenover 13kg voor 74€). http://www.food4pets.be/

Edit: Purizon ervaring toegevoegd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:53

Purizon beviel hier wel weer goed. De proefzakjes dan.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:57

Magic_Ice schreef:
Hier ook een boeren jack russelmeisje van 4 jaar oud die vorig jaar haar eerste gebitsreiniging heeft gehad en binnenkort opnieuw moet. Ben direct overgeschakeld op vers vlees nadat ze vorig jaar geholpen is.
Maar helaas, het komt er weer aan, ondanks dat ze ook botjes krijgt etc.
Heb ook probiotica geprobeerd en haar organen zijn gecheckt, omdat dit vaak met mondproblemen te maken heeft, maar de gouden tip nog niet ontdekt.

Ik heb tot nu toe smuldier en rodi gevoerd, niet de beste daar ben ik mij van bewust, maar ze eet het ook niet zo goed meer, wil nu overstappen op carnibest oid.

Tja ik ben bang dat de gouden tip toch dagelijks tandenpoetsen is. Je komt er gewoon niet onderuit als je hond er veel aanleg voor heeft. Het geven van vleesbotjes zou je ook nog kunnen proberen (wel uiteraard geschikte botten geven). Alleen het probleem is vaak die hoektanden. Ik vraag mij af in hoeverre het tandplak/tandsteen er met vleesbotten op die plek vanaf gaat.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:59

Ik heb hier naast de kvv ook nog brokken DLG de graanvrije vis variant. Ik ben er tevreden over. Het enige nadeel vind ik dat de brokjes zo klein zijn. Dus de brokjes moeten wel in een voerbal of slowbowl zodat alles niet in een keer ingeslikt wordt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 20:12

DLG vind ik interessant alleen kan ik die niet in belgische webshops vinden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:16

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:37

annepaardoes schreef:
Magic_Ice schreef:
Hier ook een boeren jack russelmeisje van 4 jaar oud die vorig jaar haar eerste gebitsreiniging heeft gehad en binnenkort opnieuw moet. Ben direct overgeschakeld op vers vlees nadat ze vorig jaar geholpen is.
Maar helaas, het komt er weer aan, ondanks dat ze ook botjes krijgt etc.
Heb ook probiotica geprobeerd en haar organen zijn gecheckt, omdat dit vaak met mondproblemen te maken heeft, maar de gouden tip nog niet ontdekt.

Ik heb tot nu toe smuldier en rodi gevoerd, niet de beste daar ben ik mij van bewust, maar ze eet het ook niet zo goed meer, wil nu overstappen op carnibest oid.

Tja ik ben bang dat de gouden tip toch dagelijks tandenpoetsen is. Je komt er gewoon niet onderuit als je hond er veel aanleg voor heeft. Het geven van vleesbotjes zou je ook nog kunnen proberen (wel uiteraard geschikte botten geven). Alleen het probleem is vaak die hoektanden. Ik vraag mij af in hoeverre het tandplak/tandsteen er met vleesbotten op die plek vanaf gaat.

dat gaat er alleen af dmv scheuren dus penslappen en lappen vlees
de kiezen worden schoon van vleesbot

bij mijn oudste hond heeft het toen wel heel erg geholpen, ik zag al verschil van brok naar kvv maar van kvv naar barf nog veel meer, is nu bijna 8 en nog nooit tandplak/steen gehad en dus ook nooit een behandeling

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:50

Kan je DLG niet gewoon via hun eigen webshop bestellen? Wat ik kan zien versturen ze gewoon naar Belgie.

Hier staat de pup grotendeels op Kivo vers vlees, onze volwassen hond staat nog op brok (taste of the wild). De tanden van onze volwassen hond zien er verder keurig uit, maar die heeft vanaf 4 maanden altijd op brokken zonder of iig met zo min mogelijk graan gestaan. Hier zowel goede ervaringen met DLG als taste of the wild, beide prima brokken en Gizmo eet ze graag. Kijk alleen ff goed naar de voedingswaardes, bij taste of the wild zit er per smaak wel flink verschil in hoeveelheid eiwitten en vet dus dat is wel belangrijk als gewicht een puntje is.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:35

Het eerste advies om naar streefgewicht is te voeren is in ieder geval al erg goed. Waar je wel erg op moet letten bij vers vlees is het eiwitgehalte. Ideaal moet dit tussen de 18% en 30% zitten. De meeste zitten hier onder of juist ver boven. Als het erboven zit, krijgen ze daar vaak spijsverteringsproblemen van of allergieen (in tegensteling tot van granen, wat veel mensen denken).

Daarnaast nog heel belangrijk: de calcium/fosfor-verhouding. Deze moet tussen de 1 en de 2 zitten. Als deze er teveel fosfor in zit, is dit nierbelastend en krijg je ook weer problemen met het calciumgehalte in het lichaam met alle gevolgen van dier. In commerciele brokvoeding is hier rekening mee gehouden maar in verse voeding niet altijd.

Mijn jack was zelf ook te dik. Die heeft een tijdje op gewone light brokken gestaan, deed ze het prima op. Nu staat ze op Royal Canin Jack Russel en dat gaat ook prima!