hond wordt 's nachts gillend wakker, oorzaak?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Re: hond wordt 's nachts gillend wakker, oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:14

[BB] Dilemma dementerende kat of niet..

Dit topic kwam ik tegen TS. Daar word ook nacht gillen genoemd en enkele mogenlijke oorzaken daarvan. Misschien heb je er iets aan voor het verder kijken met je DA.

nogmaals sterkte.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 12:15

Vannacht hele tijd "gewaakt" met camera maar -gelukkig- niets gebeurd!
Mijn DA had gisteren aangeraden een week 10mg prednisolone per dag te geven, heeft dat nu al gewerkt of Is het toch een soort angstaanval, het blijft onduidelijk.
Mij lijkt het alsof ze voor een aanval anders snurkt. .. waren de luchtwegen toch weer gezwollen? Maar vanwaar dan enkel pijnscheuten en daarna niets meer? Zucht. ..

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:49

Gelukkig is het niet gebeurd. Ik vraag me ook af of het iets ernstigs is, ben wel benieuwd of nog meer mensen dit herkennen bij hun (voor zover zij weten) gezonde hond?

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 20:10

Ik vraag mij ook oprecht af of het een gillen is van pijn of iets anders, dat maakt namelijk een supergroot verschil!!
Aan Inky zie je overdag totaal niets, ze eet ook heel goed en is gewoon een normale oudere hond.
Heb vandaag nog eens opnieuw aan de kliniek gevraagd of het echt geen syringomyelie kan zijn (die patientjes gillen het soms echt uit vd hoofdpijn) maar daar was niets van te zien op haar hoofdscan. Inky heeft gelukkig ook niet die typische cavalierschedel met uitpuilende ogen.

Ikzelf gok op een soort van slaapapneu of toch een dichtklappen van haar luchtpijp, doordat haar strottenhoofdkraakbeen aangetast is. Maar mijn DA blijft het heel vreemd vinden dat die "zomaar" na enkele sec terug open springt...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:08

Hoe is het nu met je hondje en heb je het nog op film kunnen vast leggen?