Brits Korthaar eigenaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:08

Dit is mijn nepperd Mowgli <3:
Afbeelding

Afbeelding

Ze is bijna 10 (geschat, kan een jaar verschillen) en woont sinds ruim 2 jaar bij me.
In eerste instantie heeft ze alleen gewoond maar sinds een kleine 5 maanden heeft ze een vriendinnetje van inmiddels 7,5 maand oud (boerderijkat).
Ze is erg angstig aangelegd en delfde altijd het onderspit, vandaar de keuze om haar eerst lekker te laten bijkomen voordat ik überhaupt besliste er een kat bij te zetten, dat heeft haar enorm goed gedaan al moet ik nog steeds goed kijken wat ik erbij zet. ;)
Overdag is ze vooral heel lui, ik zie haar eigenlijk nooit omdat ze ligt te pitten :+ maar vanaf een uur of 11 's avonds komt ze tevoorschijn en eist ze aandacht en eten, vanaf dan gaat ze ook spelen.
Verder is ze gek op aandacht, maar wel op haar voorwaarde en oppakken is eng dus niet doen, ze is rustig, vrij bescheiden, wel licht vocaal en met name een naastjeschootkat, tenzij ik in bed lig.
Visite is leuk, als iedereen eenmaal rustig zit of als het bekenden zijn, andere huisdieren zijn geen probleem en ze is heel zacht van karakter; als ze eens uithaalt is dat zonder nagels en na tig waarschuwingen.
Oké, m'n pubertje krijgt geregeld een kledder om d'r oren als die de grenzen weer oprekt maar das de normale communicatie onderling. :Y)
Ze heeft de typische BKH-vacht, is vrij compact maar slanker dan een echte Brit en heeft meer neus en grotere oren.
Het haarverhaal komt me dus erg bekend voor. :')
Ze heeft trouwens een wisselkleurtje, 's zomers is ze soms nog lichter dan op de foto en 's winters is ze zo donker dat je zou denken dat het een andere kat is. :D

Ik was (en ben) compleet verslingerd aan de Oosterse katten, maar moet zeggen dat de Brit inmiddels ook diep in m'n hart verankerd zit.
Tzt als er een 3e kat komt maar even kijken wat dat gaat worden, voor Mowgli neig ik meer naar een Brit en voor Abby (de boerderijkat) zou een Oosterse weer ideaal zijn.

Ik heb idd 1 kattenbak in de woonkamer, daarnaast nog 1 in het toilet.
Die in de woonkamer valt niet op, die staat achter de deur dus valt mooi weg. :)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:48

Wat een knapperds komen er voorbij <3

Mag ik hier ook mee doen :o ?
Ben als kind zijnde met 2 Britten opgegroeid ( die mams gewoon buiten liet) en heb nu sinds 1 jaar
2 halve, zeg maar :D
Bedoel poes en kater met britten uiterlijk (maar niet zo verharend) maar zonder opstaande oren :+

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:02

Evelienepien schreef:
Wat een knapperds komen er voorbij <3

Mag ik hier ook mee doen :o ?
Ben als kind zijnde met 2 Britten opgegroeid ( die mams gewoon buiten liet) en heb nu sinds 1 jaar
2 halve, zeg maar :D
Bedoel poes en kater met britten uiterlijk (maar niet zo verharend) maar zonder opstaande oren :+

Leuk!
Wij laten onze kat ook gewoon buiten hoor. Ze zit over het algemeen toch liever binnen maar vind het gezellig als we in de tuin bezig zijn om dan mee te kijken wat we aan het doen zijn.

Desty

Re: Brits Korthaar eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:04

Quinto is ook veel buiten, gaat niet verder dan rond het huis (woonwijk).
ligt vaak in de voortuin in de lage planten als matras :') tot blijdschap van de buurtkindjes :+

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 22:10

Gydja schreef:
Idd overal liggen haren. Wij hebben dus ook zwarte/donkere meubels en een witgrijze kat XD Dus op een gegeven moment moeten we alle meubels stofzuigen en je kleding afrollen met zo'n speciale plak roller.

Zo ligt onze kat er regelmatig bij
*foto's*
Oeh die plakrollers zijn heilig! _/-\o_

Haha jouw kat ligt er hetzelfde bij als mijn Macho vaak doet!

Afbeelding

Mijn katten (en ik) gaan 5 januari verhuizen naar mijn vriend's huis. Heb er kort over nagedacht om ze weg te doen. Omdat mijn vriend's huis een stuk onhandiger is (warm, geen balkon, geen buitenruimte, de helft kleiner qua oppervlakte) en ik bang ben dat mijn katten daar niet gelukkig worden. Maar kan het toch niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te doen :(:)

Nu zijn we op zoek naar zo goed mogelijk geur-vretende kattenbakkorrels, omdat de kattenbak in de woonkamer komt te staan.

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:19

Wat een leuke Britten om te zien. Wij hebben ook een volle Brit "Pip". Ze mag in de tuin, maar mevrouw wil alleen met mooi weer en blijft rond de achtertuin. Als iemand een gouden tip heeft voor alle losse haren dan hoor ik hem graag ;)

Afbeelding

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:44

Sabini; Ooh, je katten weg doen ivm kleiner :oo
Dat zou ik echt nooit kunnen :n
Maar hoeveel katten en bakken heb je? Ik geb dus 2 beessies en 3 bakken. Alles gelijkvloers, 1 bak in badkamer, 1 in open kastenhok en 1 onder mn buro in huiskamer. Doe ze allemaal om de 2 dagen uit en gebruik happy home kleine korrel van boerbond. Als het 30+ is en ik zit aan buro ruik ik het soms wat :)!
Voorheen gebruikte ik 17 jr lang biokats maar die ging bij kitten nr 1 niet klonteren :?

Het zal wel ff duren voordat ik jullie namen ken maar ik herken het liggen van Macho zo ook!
En wat een leuke goto van Pip in de boom :)!
Bij mij zelf komen ze ook iedere dag buiten alleen in een ren: we wonen aan een drukke weg vandaar die keuze!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:56

Wauw.. Nu wil ik echt ooit een volle brit erbij als maatje voor Simba! :)

Kort voorstellen.
Simba is mijn kat, woont samen met mij bij mijn ouders. Met de twee oudjes (14 en 16 jaar, gewone HTK katten, beide vondeling).
Simba is nu 8 maanden oud. Een reeds geholpen kater.
Moeder brits korthaar. Vader onbekend.

De reden dat ik een halve brit heb was dat ik graag een rooie wilde (soort jeugdsentiment...) en een wat ouder kitten wat was opgegroeid met honden.

En nu ben ik verliefd op die miauwende hond die ik heb :D Want dat karakter is geweldig :)
Mijn vriend heeft ook 2 britten gehad.

Simba:
Afbeelding
hier op een week na 6 maanden oud.

Afbeelding
En net 5 maanden

Hier 3 katten in huis. En 4 bakken.
1 in de ren. 2 op de benedenverdieping, en 1 op zolder, Simba slaapt gezellig bij mij namelijk.
Eerst omdat hij zo klein en zielig was. Nu omdat we dat beide wel gezellig vinden O:)

Sanniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:16

Wat een prachtige katten komen er voorbij zeg!!! <3
Ik ben ook helemaal weg van ze britjes!! Wij hebben er thuis 3 waarvan 2 kort en 1 langhaar.

Voorheen hadden we er 1 dat was woezel, cinnamon kater helaas is hij maar 3 jaar geworden... acute hcm.

Afbeelding

Afbeelding

Dit was echt mijn maatje -O-
Gelukkig heb ik zijn dochter nog, diva, had een point moeten zijn maar is iets anders uitgevallen :p maar zeker niet minder leuk!

Afbeelding

En omdat ik toch bezig ben ook even onze "nieuwe" langhaar, diesel, cinnamon kater van nu 1 1/2 jaar

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:43

Diva is volgens mij een tortiepoint. :)

Sperriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:48

Ik!! Zie profiel.

Sanniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:33

lor1_1984 schreef:

ja klopt op de show is ze choco tortie point met wit. Maar ze is over haar hele lichaam gekleurd wat natuurlijk niet "hoort". Maar dat komt omdat ze uit een 3 kleur en een effe gekleurde komt. Dat mag je niet kruisen... maar was voor ons zelf een keer een nestje ;)

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:40

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:28

Askyi; wat een leukrrd :)!
Maar hij heeft van mams niet echt de dikke kop mee gekregen of zie ik dat verkeerd :o ?
Maar wel het hondekarakter <3

Sanniie: :oo wat een lekkere brede knapperd was de cinamon.
Spijtig dat hij zo jong is gestorven ;( .
Maar nog wel 2 andere knappe britten nu :j !

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:15

Sanniie schreef:
lor1_1984 schreef:

ja klopt op de show is ze choco tortie point met wit. Maar ze is over haar hele lichaam gekleurd wat natuurlijk niet "hoort". Maar dat komt omdat ze uit een 3 kleur en een effe gekleurde komt. Dat mag je niet kruisen... maar was voor ons zelf een keer een nestje ;)

Je bedoelt dat ze te donker is?
Ik vind haar nog vrij licht nl, tenzij de foto in zomer gemaakt is. :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:14

@evelienepien; je bedoelde mij toch? :) vergeleken met onze oudjes is het echt een dikkop.
Maar voor Britten begrippen is ie ielig ja :))

Vooral het karakter vind ik echt geweldig apporteren , continu keihard spinnen. Nieuw grapje is de waterbak leeg graven. .

Mijn vriend roept dan ook telkens "Britten gedrag"

Ik hoop ooit een 100% Britse kater te hebben :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 09:51

Haha keihard spinnen en 'graven' in de waterbak is beide herkenbaar 'Britten gedrag' :j

Ook het volgen. Mijn kater bijvoorbeeld volgt mij overal naartoe. En als er geen visite ofzo is dan doet zijn zusje ook mee met het 'volgen'.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 09:52

Oja en mijn Britten drinken vaak door hun poot in de waterbak te dompelen en vervolgens af te likken :')

Het lijkt me trouwens wel interessant om in dit topic een lijstje met Brits Korthaar fokkers te maken.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:20

Hier ook de eer om personeel te mogen zijn van een Britje. Eentje van koninklijke afkomst denkt ze zelf hahaha. Majesteit laat weten wanneer ze nieuw water of nieuwe brokken blieft. Aanhalen is alleen wanneer zij dat wil, behalve in de nacht op bed. Soort van struisvogelpolitiek.

Afbeelding

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 17:14

Tsja, poezen :roll: ;)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:38

Hier ook een echte Brit :D
Ze is een korthaar, maar wel dragend van langharig gen waarschijnlijk.
Aimi Amira is 8 maanden en zeker een van de liefste en leukste katten die er bestaan.
Ze is lief voor baby's en speelt met kindjes (opvang in huis), bijt en krabt nooit (wel spelend, maar niet gemeen of hard). Ze gaat aan een tuigje mee naar buiten en in de auto zit ze op t dashboard (wel vast met tuigje, ze kan alleen bij de bijrijdersstoel).
Ze kan ook mee onderin de kinderwagen trouwens haha!
En ze laat zich redelijk makkelijk wassen en knippen. Je kan haar alle kanten op gooien, knuffelen en wiebelen.
En nu we een (beetje mislukte) Brit te logeren hebben is ze zelfs daar super lief tegen.
Echt een fantastisch ras!

Foto volgt nog :D

Ter aanvulling, ze zit graag in haar waterbak en op de fontein en spettert alles onder. Favoriet spel was om met natte poten door de kattenbak te lopen en dan door het huis banjeren. Krijg je overal witte pootjes! Die staan nu iets verder uit elkaar zullen jullie begrijpen!
Laatst bijgewerkt door Bzoem op 11-12-14 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:40

Ik had een britse korthaar :) Helaas 1 januari 2014 midden in de nacht in moeten laten slapen :( Maar ik blijf het ras zo mooi vinden :)

Hij was een op en top britse korthaar inclusief papieren :) Helaas was z'n zwart niet zwart genoeg, waardoor hij gecastreerd was :) Ik heb hem gekregen toen hij 1 was en hij is uiteindelijk 15 jaar en 7 maanden geworden :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door soloro op 11-12-14 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:42

Och ja. Ik ben met mijn monster eens op bezoek geweest bij mijn broer. Half uur in de auto (slapen ) en hij komt daar in een vreemd huis uit zijn mandje. Banjert de kattenbak daar in en gaat prinsheerlijk midden in de woonkamer liggen spinnen. .

Jammer was dat de kat van mijn broer hem echt in elkaar mepte en hij dat maar eng vond..

Tuigje aan naar buiten doe ik met de mijne ook :))
Verder kan hij in de ren naar buiten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:43

Och soloro wat een knappie!

Zo'n kleur heeft moeder van de mijne ook

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:20

Zijn jullie wel eens op shows geweest?
Aimi haar ouders zijn beide kampioen 'iets' geweest, dus we willen het wel een keertje mee maken.
Ze is trouwens een golden tabby blotched.
We laten haar bewust ongeholpen, we hebben toestemming van de fokker om via hun een nestje te fokken.
Maar dat duurt nog wel even, eerst uitpuberen en hier de financiën op orde!

We hebben nu ook tijdelijk Alice op bezoek die uit België komt, maar met Tsjechisch paspoort. Maar de betreffende cattery heeft 50 rassen, we verwachten dan ook dat het niet helemaal zuiver is. Ze is ook veel kleiner dan een echte Brit. Alice haar eerste baas was niet helemaal wijs (niet alle entingen, slecht behandeld), maar we knappen haar nu op en dan kan ze naar haar blijvend huisje terug.