:

Ze is bijna 10 (geschat, kan een jaar verschillen) en woont sinds ruim 2 jaar bij me.
In eerste instantie heeft ze alleen gewoond maar sinds een kleine 5 maanden heeft ze een vriendinnetje van inmiddels 7,5 maand oud (boerderijkat).
Ze is erg angstig aangelegd en delfde altijd het onderspit, vandaar de keuze om haar eerst lekker te laten bijkomen voordat ik überhaupt besliste er een kat bij te zetten, dat heeft haar enorm goed gedaan al moet ik nog steeds goed kijken wat ik erbij zet.

Overdag is ze vooral heel lui, ik zie haar eigenlijk nooit omdat ze ligt te pitten
maar vanaf een uur of 11 's avonds komt ze tevoorschijn en eist ze aandacht en eten, vanaf dan gaat ze ook spelen. Verder is ze gek op aandacht, maar wel op haar voorwaarde en oppakken is eng dus niet doen, ze is rustig, vrij bescheiden, wel licht vocaal en met name een naastjeschootkat, tenzij ik in bed lig.
Visite is leuk, als iedereen eenmaal rustig zit of als het bekenden zijn, andere huisdieren zijn geen probleem en ze is heel zacht van karakter; als ze eens uithaalt is dat zonder nagels en na tig waarschuwingen.
Oké, m'n pubertje krijgt geregeld een kledder om d'r oren als die de grenzen weer oprekt maar das de normale communicatie onderling.

Ze heeft de typische BKH-vacht, is vrij compact maar slanker dan een echte Brit en heeft meer neus en grotere oren.
Het haarverhaal komt me dus erg bekend voor.
Ze heeft trouwens een wisselkleurtje, 's zomers is ze soms nog lichter dan op de foto en 's winters is ze zo donker dat je zou denken dat het een andere kat is.
Ik was (en ben) compleet verslingerd aan de Oosterse katten, maar moet zeggen dat de Brit inmiddels ook diep in m'n hart verankerd zit.
Tzt als er een 3e kat komt maar even kijken wat dat gaat worden, voor Mowgli neig ik meer naar een Brit en voor Abby (de boerderijkat) zou een Oosterse weer ideaal zijn.
Ik heb idd 1 kattenbak in de woonkamer, daarnaast nog 1 in het toilet.
Die in de woonkamer valt niet op, die staat achter de deur dus valt mooi weg.
?

.
! 
Maar ik blijf het ras zo mooi vinden