Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
genja schreef:prugelpiet schreef:Het ergste vind ik nog het weekend-tarief... Alsof wij er wat aan kunnen doen dat hun een beroep hebben gekozen met dieren, en ja, dieren kunnen ook in het weekend een ongelukje krijgen.
Een hamster een snee van 2 cm dichtnieten (Ja, zonder grappen, de kat had hem gegrepen.) kostte hier ook rond de 40/50 euro
Vindt dit een beetje rare reactie. Ze hebben een hardstikke dure studie gedaan staan 7 dagen in de week 24 uur per dag voor je dier klaar dan mag daar van mij in het weekend best een ander tarief voor staan. Hun zijn over het algemeen ook liever vrij in het weekend. En ze moeten ook wel dit extra tarief rekenen anders weer ik wel hoe het gaat. Baasje heeft doordeweeks geen tijd voor de dierenarts dus gaan we in het weekend. Met extra tarief hou je deze mensen tegen.
En de tarieven van een dierenarts zijn nog altijd lager als die tarieven die mensen artsen vragen.
Het werkt net als met huisartsen/tandartsen, in het weekend/'s avonds is er een dienstdoende dierenarts voor die regio/stad die de noodgevallen op zich neemt. Het rouleert dus wie er dienst heeft.
Laatste keer nog, heb daar 3 kwartier zitten wachten, was met minder dan 10 minuten klaar. Snap dat er wat tussen kan komen wat onverwachts langer duurt maar dan weer zo'n klap geld laten afschrijven voor nog geen tien minuten... 

Het werkt net als met huisartsen/tandartsen, in het weekend/'s avonds is er een dienstdoende dierenarts voor die regio/stad die de noodgevallen op zich neemt. Het rouleert dus wie er dienst heeft.
Air schreef:Ik merk het hier ook dat de één belachelijke prijzen vraagt, en de ander heel wat beter te doen is qua prijs. Beiden zitten overigens aan de rand van de binnenstad.
Ik zat na een verhuizing eerst bij de één, medicatie voor de kat haalde mijn moeder al op bij haar DA in appingedam. Toen ik ze in het voorjaar mailde wat de kosten waren voor het inenten van mijn konijnen sloeg ik stijl achterover: €114 voor 2! konijnen!![]()
Bij de ander €30 per konijn(incl. checkup), een normale prijs als ik het met andere DA's vergelijk. Van de medicatie hebben ze daar een ander goedkoper merk en betaal ik de helft minder.
Oja: urineonderzoek. Bij de dure was het €30, bij die waar ik nu zit een tientje.
Maarja, als ik dan van een vriendin hoor dat ze ook ongeveer €30 per paard betaalt voor de inenting.

182€ voor een kat en een poes castreren/steriliseren inclusief chippen. Linea schreef:Als je de tijd hebt:
https://www.youtube.com/watch?v=qNqqcSiX2h4
Deze documentaire geeft imo een heel goed beeld over hoe de kosten zijn opgebouwd. Dierenarts zijn is geen vetpot. Nou heb ik zelf een dierenarts die redelijk goedkoop is. Staat wel tegenover dat hij een kleine praktijk heeft en geen dure apparatuur en personeel. Indien nodig wordt ik verwezen naar een grotere kliniek waar ik dan inderdaad beduidend meer betaal.
Linea schreef:Als je de tijd hebt:
https://www.youtube.com/watch?v=qNqqcSiX2h4
Deze documentaire geeft imo een heel goed beeld over hoe de kosten zijn opgebouwd. Dierenarts zijn is geen vetpot. Nou heb ik zelf een dierenarts die redelijk goedkoop is. Staat wel tegenover dat hij een kleine praktijk heeft en geen dure apparatuur en personeel. Indien nodig wordt ik verwezen naar een grotere kliniek waar ik dan inderdaad beduidend meer betaal.
Froukje1993 schreef:Air schreef:Ik merk het hier ook dat de één belachelijke prijzen vraagt, en de ander heel wat beter te doen is qua prijs. Beiden zitten overigens aan de rand van de binnenstad.
Ik zat na een verhuizing eerst bij de één, medicatie voor de kat haalde mijn moeder al op bij haar DA in appingedam. Toen ik ze in het voorjaar mailde wat de kosten waren voor het inenten van mijn konijnen sloeg ik stijl achterover: €114 voor 2! konijnen!![]()
Bij de ander €30 per konijn(incl. checkup), een normale prijs als ik het met andere DA's vergelijk. Van de medicatie hebben ze daar een ander goedkoper merk en betaal ik de helft minder.
Oja: urineonderzoek. Bij de dure was het €30, bij die waar ik nu zit een tientje.
Maarja, als ik dan van een vriendin hoor dat ze ook ongeveer €30 per paard betaalt voor de inenting.
Dan ben ik wel heel benieuwd welke da jij dan bedoeld in Appingedam
Die van ons zitten ook in appingedam en is helemaal niet belachelijk duur.182€ voor een kat en een poes castreren/steriliseren inclusief chippen.
Dat viel me echt 100% mee!
Hier zit er 1 een dorp verder op die echt belachelijke prijzen hanteert.
Daar was ik voor bovengenoemde bijna het dubbele kwijt geweest.