Koud koud koud, wanneer gaat jullie buitenhond in t hok?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:49

kun je het matras, waar hij op de foto op ligt niet in het nachthok doen? misschien is dit zijn lekkere kussen :o

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:51

Onze honden liggen ook altijd buiten, vooral overdags.
Wij hebben in de gevel van achterhuis een deurtje gemaakt, zo komen ze in het nachthok.
(Het zelfde als die tafel/hondenhok in een)
Daar ligt een oud dekbed, die ik elke week was.
In het nachthok zit nog een deurtje en als ik die open maakt zijn ze binnen.
Snap je het nog. :D
Maar als het dadelijk begint te vriezen liggen ze s'nachts binnen in de gang.
Ik heb er 2, 1tje is 4 en de ander wordt 14.
Maar het liefst liggen ze buiten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:54

annepaardoes schreef:
En is een mooi hok onder het afdak geen idee? Zodat hij dan toch ook uit de wind ligt. Ik snap dat hij al een kennel heeft, maar als hij het liefst dicht bij het huis ligt..

Zat ik ook te denken,een mooi houten hok,vooral niet veel te groot.Gewoon vlak bij de deur.
Het gat /ingang van het hok.. eventueel met stroken doek dichtmaken.

heb er al een gevonden...voor dat geld kun je geen hout kopen en het ook nog schilderen denk ik.. :D
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 22:00

Een hok onder het afdak/veranda is geen optie. Manlief wil daar niets van weten en ikzelf vind ook dat niks.

Dit hok heeft hij nu in de kennel staan. Incl. flappen.

Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:04

dan zit er niet veel anders op dan hem op te sluiten in zijn kennel denk ik...veel vacht heeft hij niet :7

Mijn honden slapen niet binnen maar in een soort van garage,met bedden,en gordijntjes voor die bedden met electrische verwarming erboven.Mijn Pyr verdomd het om op die bedden te gaan liggen....te warm.Heb ik een giga kist gemaakt met een dikke laag stro er in.Zie ik op mijn camera dat hij gewoon op de grond ligt.Hij lag even in de kist maar vind het te warm :+

MyWishMax

Re: Koud koud koud, wanneer gaat jullie buitenhond in t hok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:51

Hier wordt de jongste hond ook opgesloten in de kennel. Als die open is, ligt hij onder het afdak op de bank, omdat hij dan naar binnen kan kijken, terwijl hij in de kennel wel in zijn nachthok met stro kruipt. Ook pas sinds het vriest, daarvoor lag hij altijd op de koude vloer. :+ En dat terwijl hij overdag gewoon binnen rondloopt en voor de houtkachel ligt, maar hij heeft ondervacht zat en is heel warm als hij uit zijn nachthok kruipt.

Geerke; ik gok dat het met die vacht wel mee valt. Hij zal een goede ondervacht hebben.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 10:43

Ik kon het gister toch niet over mijn hart verkrijgen en heb hem in de kennel gedaan.
Hij kwam vanmorgen fris en fit buiten, dus ik denk dat ik wel de goede keuze heb gemaakt.
Wanneer het nu zo'n weer is, gaat hij 's nachts naar binnen en kan hij overdag kiezen wat hij doet.
Django ligt iig nu op zijn kussen voor de achterdeur te waken.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 20:42

We zijn creatief geweest en hebben vandaag een mooie mand gemaakt voor Django. Hij is 120x80cm, dus ruimte in overvloed en hij is er erg content mee:

Afbeelding

Half uurtje fröbelen en het resultaat is onverwoestbaar (en onversleepbaar).

Hij is ook groot genoeg om bijna in/bij te gaan liggen. Er staat inmiddels een hocker langs om te kunnen knuffelen als je buiten zit.
De 'mand' is een europallet met daarom steigerplanken en daarop een wollen kleed en daarop Django's matras.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:15

Ziet er super uit! Zal hij fijn vinden, lekker uit de wind liggen en van de koude vloer af. Niet dat het nou zó erg was, maar dit is toch wel fijner lijkt me! :D

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:37

Mooie mand heb je gemaakt TS. Daar zal ie blij mee zijn lekker van de vloer af en toch enigszins beschut. Ik lees dat je de keuze hebt gemaakt om hem s'nacht in zijn nachthok te doen 30 meter van het huis af. Op zich niets mis mee. Houd er wel rekening mee dat een hond een roedeldier is en blijft en houd van structuur. Als je dus kiest voor s'nacht nachthok blijf dat volhouden ook in de zomer. Is zo sneu voor hem wanneer ie weer 5 of 6 maanden op jullie veranda mocht overnachten dan opeens weer weg van huis moet. (volgende zomer dus) Je hebt hem nu nog niet zo lang je kunt hem dus nog enigszins naar jouw hand zetten.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:45

Ik ga mee met oyyo....een hond is een roedeldier.
Jullie zijn zijn roedel, dus hij wil bij jullie blijven.
Een hond buiten hoeft geen probleem te zijn, maar een hond alleen buiten te laten vind ik eigenlijk wel sneu. Je zet hem buiten( letterlijk ) de roedel...
Het gaat er niet alleen om of hij het zo wel warm genoeg heeft.
Als het gaat om het welbevinden van de hond zou ik hem niet alleen buiten laten. Dus of nog een hond erbij of de hond op een koele/ koude plek in huis .
Maar misschien is dat niet mogelijk?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:03

mirim schreef:
Ik ga mee met oyyo....een hond is een roedeldier.
Jullie zijn zijn roedel, dus hij wil bij jullie blijven.
Een hond buiten hoeft geen probleem te zijn, maar een hond alleen buiten te laten vind ik eigenlijk wel sneu. Je zet hem buiten( letterlijk ) de roedel...
Het gaat er niet alleen om of hij het zo wel warm genoeg heeft.
Als het gaat om het welbevinden van de hond zou ik hem niet alleen buiten laten. Dus of nog een hond erbij of de hond op een koele/ koude plek in huis .
Maar misschien is dat niet mogelijk?

En als hij op een koele plek in huis ligt, ligt hij alsnog niet bij de mensen, dus alsnog alleen. Dat maakt voor de hond niet uit of hij nu buiten ligt, of binnen.

EDIT:Niks gezegd haha, slecht gelezen van mijn kant.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 18:44

Toen de mand er nog niet was, heb ik hem idd twee nachten in het nachthok gedaan.
Nu hij zijn beschutte plekje in de mand heeft gevonden, mag hij onder de veranda blijven slapen.
Binnen is iig geen optie, zoals ik al eerder aangaf. Daar wordt hij doodongelukkig van.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:22

Onze kan gewoon de schuur in waar een kinderbed voor haar staat waar ze op kan liggen.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:26

Onze honden slapen het hele jaar door buiten.
Ze hebben dan wel een kennel met binnenhok ter beschikking.
2 van onze honden gaan nu in de kennel.
Een slaapt nog in zijn mand er buiten (wel met dak en muur dus niet in de open lucht).
Stro in de kennel is geen gek idee, dit hebben wij ook en dan daaronder een stuk tapijt. vinden ze heerlijk!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:41

Zo'n wit kalverhokje een idee?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:44

Ten eerste zal ik beginnen met een pallet( waar bijvoorbeeld stenen op gestapeld staan) onder zijn kussen leggen. Dan ligt het kussen niet meer direct op de grond en trekt de kou minder naar boven.

Als tweede denk ik dat er focus moet zijn op hem leren dat de optie 'warmer' er ook is voor hem.
veel buitenhonden moet je echt leren dat hun plaats in de winter anders is. ze kennen hem niet en als ze hem al kennen hebben ze soms het gevoel dat dat niet mag...

"trainen" met bijvoorbeeld zijn kussen eens in het nachthok te leggen etc.
of daar zo'n zelfde kussen leggen en hem er vaker op te leggen/heen te brengen ;)
een hond heeft nou eenmaal altijd zijn eigen plaats en voelt zich misschien nu niet zo alsof de warmere plek ook zijn plaats mag zijn..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:00

Onze hond is overdag ook altijd buiten, 's avonds komt hij in de schuur (boerderij, dus huis/schuur is aan elkaar. Waar zij ligt grenst aan onze bijkeuken) in zijn eigen hokje. Daar hebben we een laag stro in liggen.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:11

Onze honden hebben de keus of ze buiten of binnen willen liggen. En binnen is dan in hun eigen schuur. Ze hebben daar allebei hun eigen pallet met kussens en dekens erop en liggen van de grond af.
De ene ligt echt altijd in de schuur, de andere ligt ook vaak genoeg buiten smorgens. Ook als het sneeuwt en ook als het regent.
Ook als het vriest.
Ze zijn niet anders gewend en zij dus geen softies van gemaakt

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 14:21

Inmiddels ligt de hond al meer dan drie weken in zijn nieuwe mand en het bevalt hem prima. Hij ligt beschut en droog, kan ons in de gaten houden en dat doet hij prima.
Waarom erop gehamerd wordt dat hij binnen moet (kunnen) liggen is mij een raadsel. Django komt van iemand af die hem op een plank in een ren had liggen, dit is al de hondenhemel voor hem.

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:16

Pieteritus1 schreef:
Inmiddels ligt de hond al meer dan drie weken in zijn nieuwe mand en het bevalt hem prima. Hij ligt beschut en droog, kan ons in de gaten houden en dat doet hij prima.
Waarom erop gehamerd wordt dat hij binnen moet (kunnen) liggen is mij een raadsel. Django komt van iemand af die hem op een plank in een ren had liggen, dit is al de hondenhemel voor hem.

Lekker laten doen joh! Jij ziet en voelt toch veel beter aan of je hond lekker in z'n vel zit. Sommige hebben genoeg aan aan handdoek om op te liggen en andere zijn pas tevreden als ze op de bank kunnen slapen. Wij hebben er twee in huis en beide willen anders. Ken ook verschillende waakhonden die wel naar binnen mogen maar het gewoon niet doen. Jouw hond, jouw keuze.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:28

wat een leuke oplossing hebben jullie bedacht voor deze knapperd!
Hij zal zelf inderdaad aangeven wat hij het prettigst vind, dat zal zo dicht mogelijk bij jullie in de buurt zijn

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:42

Ik zou hem naar zijn kennel brengen, het is logisch dat de hond dicht bij het huis gaat liggen maar het is daar wel misschien te koud (wind/storm/regen)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 18:27

Django is inmiddels zo ingeburgerd dat ik heb besloten met hem te gaan werken.
We zijn nu 1x bij de speurhondencursus geweest en volgende week gaan we kijken bij een combinatie van speuren/behendigheid.
Dan kan ik kijken wat ons het best bevalt.

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:41

je kan ook eens kijken naar treibal ook erg leuk!
goed ook om te horen dat het zo goed gaat :)