Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
annepaardoes schreef:En is een mooi hok onder het afdak geen idee? Zodat hij dan toch ook uit de wind ligt. Ik snap dat hij al een kennel heeft, maar als hij het liefst dicht bij het huis ligt..
En dat terwijl hij overdag gewoon binnen rondloopt en voor de houtkachel ligt, maar hij heeft ondervacht zat en is heel warm als hij uit zijn nachthok kruipt.
mirim schreef:Ik ga mee met oyyo....een hond is een roedeldier.
Jullie zijn zijn roedel, dus hij wil bij jullie blijven.
Een hond buiten hoeft geen probleem te zijn, maar een hond alleen buiten te laten vind ik eigenlijk wel sneu. Je zet hem buiten( letterlijk ) de roedel...
Het gaat er niet alleen om of hij het zo wel warm genoeg heeft.
Als het gaat om het welbevinden van de hond zou ik hem niet alleen buiten laten. Dus of nog een hond erbij of de hond op een koele/ koude plek in huis .
Maar misschien is dat niet mogelijk?

Pieteritus1 schreef:Inmiddels ligt de hond al meer dan drie weken in zijn nieuwe mand en het bevalt hem prima. Hij ligt beschut en droog, kan ons in de gaten houden en dat doet hij prima.
Waarom erop gehamerd wordt dat hij binnen moet (kunnen) liggen is mij een raadsel. Django komt van iemand af die hem op een plank in een ren had liggen, dit is al de hondenhemel voor hem.