Kattenbak & kattenvoer, welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:05

De naam ben ik kwijt, maar ik gebruik wit/blauwe zakken voor 1.40 bij de Jumper. Na verschillende keren iets anders proberen toch steeds weer terug hierheen. Stinkt niet, laat geen witte pootjes achter door het hele huis en het is bijna de goedkoopste die er is geloof ik.
Ik heb wel gemerkt dat elke kat wel zijn/haar persoonlijke voorkeur heeft.

Qua voer heb ik whiskas brokjes en voor de afwisseling blikjes van Almo nature.

Qua ligplekje kan het personeel het altijd leuk verzinnnen, maar ze verzinnen het graag zelf :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:49

Aranel schreef:
En qua brok moet ik dus letten op graanvrij?

Je moet niets natuurlijk :D
Katten eten obligate vleeseters en hebben geen plantaardig voedsel nodig en hun spijsvertering kan er ook niet goed mee overweg. Daarom is het raadzaam om te keizen voor een product met geen of in ieder zo min mogelijk plantaardig materiaal. Dat is in de praktijk: vers vlees, enkele soorten blikvoer (maar lang niet allemaal) of als alternatief de graanvrije harde brokjes.

Maar uiteindelijk bepaald poeslief natuurlijk zelf wat ze wel of niet wil eten.. :roll: :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:59

Het is ook niet dat een niet-graanvrij brok ze de helft niet verteren en er van achter gewoon weer uitkomt. Kijk gewoon waar jij je prettig bij voelt, je kat en evt. je portemonnee :+

Qua grit heb ik Tigerino Canada, klontervormend en geen geurtjes (er is een variant zonder parfum, met babygeur en met kaneelgeur). Het is wel heel fijn spul, dus er ligt altijd vrij "veel" voor de kattenbak.
Maar het blijft niet in de vacht hangen en klontert erg goed. Ik schep altijd elke dag de klonten eruit en dan evt. nieuwe laag grit bovenop. Op die manier gaat een zak hier erg lang mee. Mijn kat plast wel netjes achteraan de bak en niet overal. Dus grit vooraan blijft schoon.

Qua eten heb je aan mij niet veel. Mijn kat staat op Royal Canin hypo-allergeen voer. Hij krijgt daarnaast ook geen blikvoer, snoepjes of lekkers tijdens het koken/eten.

Anoniem

Re: Kattenbak & kattenvoer, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:32

Wil je geen stank in de kattenbak, ga dan vers voeren. Ik voer KVV en de kattenbak is geurloos. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:37

Wuis schreef:
Wil je geen stank in de kattenbak, ga dan vers voeren. Ik voer KVV en de kattenbak is geurloos. :)

Oh...ik wist niet dat bij kvv de geur van urine en poep verdwijnt?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:39

Sivo Cat....super soft met baby poeder geur......grit

Almo Nature brokjes en daarbij Gourmet blikjes...vers alleen kipfilet. ...aantal keer per week.

Twee van de drie eten alleen brok en die stinken bijna niet na hun bak bezoek.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:52

Ik gebruik Catsan van de Albert Heijn, gaat prima! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:00

Anoniem schreef:
Wuis schreef:

Oh...ik wist niet dat bij kvv de geur van urine en poep verdwijnt?

De poep is droog en geurloos,omdat er niet allerlei overtollige voedingsmiddelen als graan worden uitgescheiden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:01

Dan moeten je katten KVV wel blieven. Hier laten ze het staan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:58

Jans schreef:

Ze hebben enige tijd nodig om te wennen, dit kun je vergemakkelijken door de blikvoer methode. Bij mijn suikerziekte kat was het trouwens geen enkel probleem om over te wennen. Na slechts een keer een aantal brokjes over het vlees te hebben gelegd at hij het meteen. Hij doet er nu een moord voor. Niet te snel opgeven. :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:25

Ik gebruik houtkorrels in de kattenbak, echt ideaal! Je moet even doorhebben hoe je het moet gebruiken, maar dan is het super.

De katten krijgen Orijen vis brokjes, een van de twee eet het erg slecht. Alleen met iets erover of erdoor heen. Andere graanvrije brok gaat niet beter.

Ze krijgen ook nog cosmo natvoer en dat vinden ze heerlijk. We moeten wel wat gaan aanpassen, want de katten zijn nu 10 maanden en de ene wordt een beetje dik..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:43

Jans schreef:

Precies, mijne eet dan het wel maar niet meerdere maaltijden achter elkaar. Na 1 keer is hij er weer klaar mee voor een tijdje. Nu krijgt het af en toe vers lamshart, dat is al in kleine stukjes gesneden ingevroren, of een stukje rauw vlees zoals kip.

Heb overigens diverse soorten KKV, Carnivoer/Carnibest/Bandit, geprobeerd maar dat maatk allemaal niet uit.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:47

Die van mij krijgen als voer KVV. Hier doen ze het super op. Weinig ontlasting wat je niet ruikt. Als ik ze een keer brok geeft dan stink je hier de tent uit en ze zuipen en plassen als een gek.

Ik gebruik tigerino crystals/siliconengrit.. Klontert niet maar je hoeft alleen dagelijks de poep eruit te halen en de bak door te scheppen. De urine laat je liggen en die word compleet opgenomen door de korrels. Het zijn dezelfde soort korrels als in vochtvreters. Je doet zo"n 2-4 weken met een zakje van 5 liter a 4-5 euro. Afhankelijk van het aantal katten en hoe vaak ze plassen. Heb al van alles geprobeerd, ook biocat en andere merken en deze bevalt het beste. En echt, zelfs na 2 weken stinkt het nog niet.
Ik bestel ze altijd met korting bij zooplus. Nu weer een voorraad voor een half jaar in huis voor nog geen 50 euro :D
Geen gesleep met grote zware zakken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:47

Voer Perfect fit sensitive , bestel het bij zooplus, stuk goedkoper dan de zakjes hier in de super.
Kattebakvulling Happy home lavendel .

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:52

Jans schreef:

Het heeft hier een week geduurt voordat ze het aten. Ze krijgen vanzelf honger.
Hier doen ze er echt een moord voor. Springen tegen de deuren en met nagels in je handen. Eentje pakt het echt als een wild in zn bek en neemt het grommend mee. En kom niet in de buurt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:59

Wuis schreef:
[***] schreef:

Ze hebben enige tijd nodig om te wennen, dit kun je vergemakkelijken door de blikvoer methode. Bij mijn suikerziekte kat was het trouwens geen enkel probleem om over te wennen. Na slechts een keer een aantal brokjes over het vlees te hebben gelegd at hij het meteen. Hij doet er nu een moord voor. Niet te snel opgeven. :)

Heb het weken volgehouden, mengen met natvoer, brokken, verschillende smaken.. Maar nee ze blieven het echt niet := :+
Sukkels zijn het :+

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:12

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:14

Ja Mrijn die hebben wij ook. Die is echt fijn. De katten gebruiken samen deze bak. Alle andere bakken werden niet meer gebruikt.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:40

Mrijn schreef:
Als je ook nog Eem bak moet kopen kan ik je deze van harte aanbevelen: http://t.zooplus.nl/shop/katten/kattenb ... ken/315096. Wij rollen hem 2x per dag binnen een minuutje schoon. Zelfs mijn dochter van 6 kan het. De rommel gooien we weg in deze: http://t.zooplus.nl/shop/katten/kattenb ... ham/212214. Ook een dikke aanrader. Geen rommel, geen geurtjes.

Die katten bak lijkt inderdaad wel ideaal, alleen op zooplus staat niet echt duidelijk hoe je hem dan schoonmaakt.
Kan jij er iets meer over vertellen?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:19

Gewoon omrollen. Terugrollen en schuifje leeg gooien. Moet je die naam maar eens intypen op youtube.