Kat wilt niet meer weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:27

Sweetgirl1 schreef:
doet ie omdat hij bang is. sneu dat ie weer moet kou leiden terwijl het dus ook anders kon

Zoveel kou zal hij niet moeten leiden, dat koude weer leidt zichzelf wel :brr:

Misschien heeft het beestje wel een baasje :) Ik snap heel goed dat je hem niet in je huis wilde ts.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:28

En nog een toevoeging op de dierenambulance; deze hebben gister bij mij nog een jonge verzwakte duif bij mij thuis opgehaald dus het is onzin om te zeggen dat ze voor dit soort dingen niet rijden, tenminste niet overal gaat het zo

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:29

ik ken ook asielen die laten het dier castreren en daarna vrij, Zo hou je het kattenoverschot tegen, maar deze 3 diertjes mogen dus rond door fokken en meer kittens krijgen.

En als er meerdere lopen geloof me dan zetten ze wel een vangkooi neer hoor werk nu al 3 jaar in t asiel en ken mensen van de dierenambu

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:30

Een jonge en verzwakte duif is een heel ander verhaal dan een gezonde, maar iets verwilderde kat ;). Daarbij: ook in Groningen reden ze een aantal jaar geleden nog niet voor een duif, gelukkig had ik lieve ouders die wilden brengen.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:31

Sweetgirl1 schreef:
Joolien schreef:

Wat is dit voor steek onder water? TS kan nou eenmaal niet anders. En misschien heeft die kat wel een thuis, weet jij veel. Ik zou m iig niet meer voeren, ook al zien ze er heel zielig uit.

Gooien jou toch ook niet op straat zonder eten of drinken.. Dan gaan mensen politie bellen enz en die kunnen je dan thuis brengen evt of warm plekje. Dus waarom een kat op straat terug zetten als er dierenambulances bestaan,, OOK in Belgie

Mensen kun je niet met katten vergelijken.

Fijn TS! Aangezien hij van buiten komt, zal hij vast wel ergens een plekje gevonden hebben.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:33

Wat is er zielig aan een kat buiten? Even terug gaan naar de natuur he, dat wij katten naar binnen halen betekend niet dat dat normaal is.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:34

Nee hoor hier rijdt de dierenambulance alle op straat gevonden honden en katten ( gezond of niet) naar het dierenasiel. En dan heb ik het over Amsterdam waar ze het lijkt mij druk genoeg hebben. Ik heb zelf als vrijwilliger in het asiel gewerkt en de ambulance komt vaak meerdere keren per dag dieren afleveren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:35

Herkenbaar..

Eind vd zomervakantie hebben wij aanloopkatten..
Door mensen gedumpt en aangezien wij n kat hebben ruiken ze Elmo en t voer.

Na 2 dagen rondvragen, fb, geen reactie dierenambulance gebeld. Bleek het de kat van een paar straten verderop te zijn.. wel gechipt, maar ondervoed.
En toen bleef ie maar terugkomen, vrat ie t voer van onze kat op..
Dus ja, die hebben wij weggejaagd door hem een paar keer een nat pak te geven.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:37

Overigens denk ik dat het katje zichzelf prima kan redden in de kou ( al zou binnen zijn natuurlijk veel prettiger zijn) maar ik denk meer aan de langetermijn; hoe langer die dieren ongeholpen rondlopen hoe meer ze zich kunnen voortplanten en het probleem alleen maar erger maken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:40

Sweetgirl1 schreef:
Joolien schreef:

Wat is dit voor steek onder water? TS kan nou eenmaal niet anders. En misschien heeft die kat wel een thuis, weet jij veel. Ik zou m iig niet meer voeren, ook al zien ze er heel zielig uit.

Gooien jou toch ook niet op straat zonder eten of drinken.. Dan gaan mensen politie bellen enz en die kunnen je dan thuis brengen evt of warm plekje. Dus waarom een kat op straat terug zetten als er dierenambulances bestaan,, OOK in Belgie

nogal een verschil, om een kat met een mens te gaan vergelijken iets met vermenselijke van dieren?
ik had persoonlijk een emmer water over die kat gegooid, in de hoop dat hij vertrok.
dr uit is dr uit.
wil je niet dat katten buiten lopen dan zul je al die baasjes moeten aansporen de dieren binnen te houden,of op eigen terrein.
Dan heb je ook geen last van katten die buiten worden gezet.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:43

Zwerfkatten hebben geen baasje! Ik sta werkelijk versteld van sommige reacties hier. Je zou toch verwachten dat hier enkel dierenliefhebbers zitten.

Sting

Re: Kat wilt niet meer weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 07:35

IZEP: en hoe zie jij het verschil tussen een zwerfkat en een kat die gewoon aan het kijken is of hij ergens anders wat lekkers kan vinden? ;) Sommige katten hebben echt wel een baasje, maar gaan uren (of dagen) zelf op pad. Dat blijft ook het rare aan katten, ze lopen overal gewoon los, poepen overal in andermans tuinen en zijn toch algemeen geaccepteerd.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 07:47

Ik weet niet of het iemand hier wel eens is opgevallen, maar katten hebben een bontjas aan....zal wel een beetje meevallen met dat koud hebben. ...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:01

Paarden moeten volgens bokt 24/7 buiten, maar oh wee als n jonge, gezonde kat naar buiten moet. TS kan het echt niet helpen dat het dier naar buiten moet.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:17

Ik heb zelf twee katten die zelf kunnen kiezen of ze buiten of binnen willen zijn en zelfs met dit weer of kouder zitten ze de hele dag buiten.binnen vinden ze niets en dus hebben katten een mooi vacht om ze warm te houden en anders zoeken ze wel beschutting. Dierenambulances kan altijd nog gebeld worden lijkt mij.

m_d3l13fj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:38

het is inderdaad ook niet zielig dat die beesten naar buiten moeten maar waarschijnlijk komt die kat nog wel een aantal keer terug of het nou een zwerfkat is of niet. als het nog een keer gebeurd zou ik toch de dierenambulance bellen en kijken of hij gechipt is. als het dier dan wel gechipt blijkt te zijn zou ik hem volgende keer de plantenspuit geven, daar hebben ze zo'n hekel aan dan komt hij wss niet meer terug.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 12:13

How how, de katten zien er alledrie wel gezond uit hoor, mooie glanzende vacht, niet mager, speels en levendig, etc. Het schijnt dat die jonge katten hier vorig jaar op ons terras geboren zijn, vermoedelijk komen ze daarom ook steeds terug. Ik denk zelf ook niet dat ze een baasje hebben want ze zijn echt niet te benaderen en schieten al weg bij de minste beweging. Maar aangezien ze er gezond uitzien vermoed ik dat nog wel meerdere mensen hun te eten geven.

Over een dierenambulance hier in Leuven heb ik wat opzoekingswerk gedaan en maar één organisatie gevonden, maar hun website doet het niet en ik kan alleen maar berichten van 2009 erover terugvinden dus ik vermoed dat die organisatie ondertussen niet meer bestaat. Een dierenambulance hier in België is lang nog niet zo actueel als in bij jullie in Nederland. Daarbij heb ik de kat zelf weten buiten te zetten zonder het dier kwaad te doen, mijn probleem is opgelost.

En voor de mensen die het zielig vinden dat ik hem toch naar buiten heb gejaagd, ik vind er niets zieligs aan. Als dit werkelijk zwerfkatten zijn zullen ze vast wel ergens een schuilplekje hebben, en aangezien deze katten er gezond uitzien maak ik me er ook niet al te veel zorgen over. Katten zijn dieren die gerust op zichzelf kunnen overleven, en als deze katten zo vaak buiten zitten zullen zij de koude ook vast wel overleven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:38

En wie weet hebben ze wel 20 van deze aanloop adresjes. Helaas kan je niet in alle gevallen "de reddende engel" zijn.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:44

Vind het ook niet zielig hoor die vriezen echt niet dood. Mijn kat wil ook gewoon naar buiten met dit weer en blijft gerust 20 uur weg.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:54

Als ik TS was had ik ze ook buiten gezet. De dierenambulance komt niet eens als je de kat zelf niet hebt gevangen. Daar zou ik mij dus niet aan wagen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:57

De top om een emmer water over een zwerver heen gooien met deze temperaturen vind ik wel te ver gaan hoor, arm dier -O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:18

Ik zou er met deze temperaturen geen emmer water over heen gooien dat vind ik namelijk wel zielig.
Maar een kat kan met deze kou prima buiten zijn.

De mijne is 's nachts altijd binnen, maar staat 's morgens te trappelen om naar buiten te gaan en is dan ook echt de hele dag buiten, komt snel binnen om te eten en gaat dan nog weer een uurtje naar buiten. Die heeft een vacht waar je u tegen zegt en die heeft het soms gewoon te warm binnen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 16:23

Water eroverheen gooien zou ik zelf ook niet doen, zeker niet met deze temperaturen, en ook omdat ik de boel erna dan moet opkuisen :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:28

er zijn maar heel weinig asielen en dierenambu's die uit rijden voor totaal gezonde katten... Immers een kat mag in NL los op straat lopen. Overlast is voor de gemeente. Als die dan het asiel de opdracht geven het dier op te halen dan is het ook oke.

Het zou wat zijn als men voor elke gezonde kat uit gaat rijden waarvan mensen denken dat er geen eigenaar is....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:32

overigens katten redden zich echt wel buiten met dit weer. Ze vinden altijd wel een auto die nog warmte af geeft of ergens een warm plekje. Hier hebben wij bijv. al een schuur waar aan de voorkant een ijzeren hekwerk staat (kunnen katten door) en daar ligt nog een groot hondenkussen op een tafel. Dat is al een droog en tochtvrij plekje. Mijn overburen hebben dat ook en verder vast nog wel meer mensen in de buurt. Katten zijn heel slim daar in