Mioux schreef:Een ongecastreerde man bij een geholpen vrouw zou ik niet zo snel doen. Ik heb al eens meegemaakt met mijn vorige koppel... De man dekte de vrouw zo erg vaak door zijn hormonen (ook oude konijn) dat de man zijn pielewiele helemaal ontstoken was. De opvang had dit ook nog nooit gezien....
Zou dit dus niet doen, word de vrouw ook niet heel rustig van...
Oh dat dacht ik ergens ook wel. Nee, dat risico zou ik dan niet willen lopen. Dat is dan voor beide partijen niet leuk.
TS, ik zou eens contact opnemen met een konijnkundige DA over het nu nog castreren. Op o.a. bunnybunch.nl staat een lijst met DA die als konijnkundig gezien worden.
Mioux, mijn franse hangoor voedster van 5,5 maand was ernstig ziek. Een normale DA gaf zomaar een middeltje mee in de hoop dat dat het zou zijn. Pas na wat googlen kwam ik er achter dat een hoop DA erg weinig kennis over konijnen hebben. Toen ben ik naar een konijnkundige DA gegaan en hij heeft haar geopereerd. Met een zo veilig mogelijke narcose voor konijnen. Hij heeft haar gecastreerd en de buik schoongemaakt en gespoeld, want ze had een flinke buikvliesontsteking.
Een zware operatie, maar ze heeft dit perfect doorstaan en is helemaal opgeknapt.
Een castratie op 8, en helemaal op 4 jaar lijkt me best mogelijk als je naar een DA met verstand van konijnen gaat!
dus na 3 dagen hele oog dik en rood van zalf er continue uitwillen wassen. Toen hij nieuw(groter) hok kreeg(stress) weer oogontsteking, maar ben ik naar andere DA geweest en heeft ie om de dag 2 weken lang spuiten gehad(zelf kunnen toe dienen) en oogdruppels. Beide DA's zeggen zou het niet meer doen.