Ik word gek... vlooien.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:28

Hey.

Frontline werkt wel. Alleen wat het is. Het dood de levende vlooien niet als je hond al een besmetting heeft.

Het is goed om te gebruiken als je nog geen vlooien hebt want 1 enkeLe vlo gaat gewoon dood als doe op je hond komt en bijt.

5% zit op het dier de rest in je huis en de omgeving.

Voor de bolfo geld, huis eerst stofzuigen alles wassen en daarna goed haken en kieren insprayen.
Dan welgeteld 48 uur laten intrekken voordat je weer gaat stofzuigen!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:30

Suusie22 schreef:
Ja, maar omdat ze nu nieuwe middelen hebben, zeggen ze dat ze niet meer 'werken'.

Nou sorry maar ik geloof heilig dat mijn DA niet zo slinks is om eerst het een te verkopen en dan het ander aan te smeren..

Undefined

Re: Ik word gek... vlooien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:33

Wij hebben onze hond wel 3 soorten pipetjes gegeven en kwamen maar niet van de vlooien af. Ook omgeving behandeld met spray en stofzuigen, kussens uitwassen maar hielp allemaal niet. 1 pilletje comfortis en nooit geen vlooien meer gezien. We hadden er vijf en die allemaal opgemaakt, in al die tijd geen vlo gezien.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:34

Frontline werkt zowel preventief als bij behandeling van een vlooienbesmetting ;)
Het dood vlooien bij direct contact met de huid en vacht van het dier.

Als je last hebt van een vlooienplaag zou ik eerder de Frontline Combo aanraden dan de gewone Frontline. Hier zit een extra stofje bij in wat tussen de huidschilfers van de hond/kat gaat zitten. Het dier laat de huidschilfers vallen en de larfjes eten deze huidschilfers op en gaan dan in dit stadium al dood.

Hierdoor heb je de vlooienplaag eerder onder controle.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:36

berdien85 schreef:
Suusie22 schreef:
Ja, maar omdat ze nu nieuwe middelen hebben, zeggen ze dat ze niet meer 'werken'.

Nou sorry maar ik geloof heilig dat mijn DA niet zo slinks is om eerst het een te verkopen en dan het ander aan te smeren..

Geloof mij nou maar, ik werk bij een dierenartspraktijk en bij een dierenwinkel ;) De dierenarts wil zijn nieuwe producten verkopen (wat ik uiteraard begrijp) en door te zeggen dan Frontline niet meer zou werken krijg je snel alle klanten op het nieuwe product.

De dierenarts is voor veel mensen 'heilig'.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:38

Waarom zou een dierenarts Frontline gaan aanbevelen als je dat ook bij een dierenwinkel kan halen? Als mensen de vlomiddelen bij de dierenwinkel gaan halen loopt de dierenarts weer omzet en dus winst mis.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:42

Geen frontline gebruiken, is al langere tijd van bekend dat vlooien hier resistent tegen zijn.
Wat echt goed werkt is Stronghold (alleen verkrijgbaar via de dierenarts en vrij prijzig), dood vlooien, eitjes en larven. Je moet iets hebben wat de voortplantingscyclus van de vlo doorbreekt en stronghold doet dit.
Alle naden, kieren etc door je hele huis goed stofzuigen en meteen de zak weggooien. Wat wasbaar is op 90 graden, op 90 graden wassen. Speeltjes e.d. die niet wasbaar zijn in een week in een vaccuum afgesloten zak dan gaan de vlooien/eitjes die daarop zitten dood.
Ontvlooien van je dier iedere 6 weken, dagelijks stofzuigen/wassen en iedere 6 weken omgevingsspray spuiten...
Het is echt een intensieve en kostbare aanpak maar wel de enige die werkt. Al die huis tuin en keukenmiddeltjes gaan niet helpen. En een vlooien ei kan zomaar een halfjaar in een plint/kier van je huis verblijven en dan uitkomen....

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:44

Esther28 schreef:
Geen frontline gebruiken, is al langere tijd van bekend dat vlooien hier resistent tegen zijn.
Wat echt goed werkt is Stronghold (alleen verkrijgbaar via de dierenarts en vrij prijzig), dood vlooien, eitjes en larven. Je moet iets hebben wat de voortplantingscyclus van de vlo doorbreekt en stronghold doet dit.
Alle naden, kieren etc door je hele huis goed stofzuigen en meteen de zak weggooien. Wat wasbaar is op 90 graden, op 90 graden wassen. Speeltjes e.d. die niet wasbaar zijn in een week in een vaccuum afgesloten zak dan gaan de vlooien/eitjes die daarop zitten dood.
Ontvlooien van je dier iedere 6 weken, dagelijks stofzuigen/wassen en iedere 6 weken omgevingsspray spuiten...
Het is echt een intensieve en kostbare aanpak maar wel de enige die werkt. Al die huis tuin en keukenmiddeltjes gaan niet helpen. En een vlooien ei kan zomaar een halfjaar in een plint/kier van je huis verblijven en dan uitkomen....

Frontline werkt prima ;) Lees het topic eens door.
Stronghold werkt ook prima, maar er is absoluut niets mis met Frontline.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:46

Ik raad comfortis aan. Is een klein pilletje, binnen 30 minuten vallen alle vlooien er dood vanaf.
Daarna vallen ze dood neer als ze alleen maar op de huid gaan zitten. Echt ideaal. 3x zo'n pil verspreid over 3 maanden & daarna is ook meteen je hele huis schoon omdat die cyclus niet verder gaat.

Comfortis is te krijgen bij de DA voor €9/10 per pil.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:48

Frontline werkt niet om de voortplantingscyclus te doorbreken.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:49

Esther28 schreef:
Frontline werkt niet om de voortplantingscyclus te doorbreken.

De combo dood de larven ;)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:58

Suusie22 schreef:
[Geloof mij nou maar, ik werk bij een dierenartspraktijk en bij een dierenwinkel ;) De dierenarts wil zijn nieuwe producten verkopen (wat ik uiteraard begrijp) en door te zeggen dan Frontline niet meer zou werken krijg je snel alle klanten op het nieuwe product.

De dierenarts is voor veel mensen 'heilig'.

Nou in dit geval wel ja. Ik geloof er niet in dat mijn dierenarts op die manier aan mij wil verdienen. Misschien ben ik te goed van vertrouwen, maar dat is mijn keus.
Ik geloof liever de DA dan iemand van internet.....

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:00

Hier heeft de frontline ook geen effect..
daarom Advantix gekocht wat wel helpt ik denken dat het per hond verschillend is

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 11:09

Iedereen bedankt voor de reacties op gegeven zijn

Ik gebruik zelf voor mijn honden al jaren Frontline en dit is de eerste keer dat ik in aanmerking kom met vlooien.

Ik dacht er zelf aan om ook even Ecostyle vlovrij te gaan halen aangezien mijn hond ( duitse herder x border collie langharig dus) het kammen niet supersuper leuk vind en een hekel heeft aan douche.
Alleen heb ik wel eergister ze allebei een pipet toegediend in de nek,is die stof al opgenomen in de huid of liever eventjes wachten?

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:12

Je mag pas na 2 weken een ander vlooienmiddel toedienen. Wat je wel kan doen in de tussentijd is dus de vlo kill tabletten van beaphar geven

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:14

Anyday schreef:
Je mag pas na 2 weken een ander vlooienmiddel toedienen. Wat je wel kan doen in de tussentijd is dus de vlo kill tabletten van beaphar geven

Dat zou ik ook doen inderdaad.
Vlo-kill mag in combinatie met een pipet worden gebruikt.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:21

Suusie22 schreef:
Waarom zou een dierenarts Frontline gaan aanbevelen als je dat ook bij een dierenwinkel kan halen? Als mensen de vlomiddelen bij de dierenwinkel gaan halen loopt de dierenarts weer omzet en dus winst mis.

Mijn dierenarts raad advantix aan en meld zelfs dat je het beter in een dierenwinkel kan halen dus dat omzet en winst mislopen hoeft echt niet voor iedere da een reden te zijn om frontline af te raden.
Frontlinie werkte hier de laatste keer ook voor geen meter en zo ken ik bij meerdere waar het niet bij werkte.

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 11:32

Het rare is dat Frontline bij mijn honden altijd supergoed werk heeft gedaan.
Ook alleen bij Dani ( duitse herder x border collie) heeft een beetje last van vlooienpoep en 2 levende, Binky ( shi tzu) daar in tegen heeft helemaal nergens last van, zelfs geen vlooienpoep. Heb het gevoel dat ik er zelf wel optijd bij ben maar ik maak me in me hoofd zo gek, dat ik de honden moet blijven controleren elke minuut.. pff :\

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:57

Frontline werkt prima mist goed gebruikt. De verwachtingswaarde van frontline is vaak te groot ;) Het voorkomt een vlobesmetting bij juist gebruik maar bij een al bestaande besmetting is meer nodig als alleen een frontline pipet. Vaak is het huis de grootste bron van problemen en als je dat niet heel grondig aanpakt kom je er niet van af.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:02

Frontline werkt hier ook prima en dat al jaar na jaar na jaar. Teken en vlooien wij gebruiken de combo variant van frontline! Wat handig is om te doen een vlooienband in stukjes knippen en deze in je stofzuigen te doen. Mocht je dan vlooien opzuigen of eitjes dan blijven ze in ieder geval niet leven in de stofzuigerzak :D

Trouwens een vreselijk vervelend probleem hoor! Bah vlooien!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:44

Met comfortis waren wij binnen 1 dag van onze vlooien besmetting af. Heerlijk was dat. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:51

Ik krijg jeuk van dit topic! :')

Ik hoorde weer dat frontline wel werkt, maar alleen ter voorkoming van een vlooienplaag. Als je al vlooien hebt, moet je een ander middel gebruiken.

Maar of dat klopt, weet ik niet..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:37

Tallie1979 schreef:
Ik krijg jeuk van dit topic! :')

Ik hoorde weer dat frontline wel werkt, maar alleen ter voorkoming van een vlooienplaag. Als je al vlooien hebt, moet je een ander middel gebruiken.

Maar of dat klopt, weet ik niet..

Dat klopt niet ;)
Frontline zowel als behandeling als preventief werkt goed

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:49

bij frontline schijnt er een stofje uitgehaald te zijn waardoor het niet meer ( goed ) werkt.
hier werkt advantage en advantix ook niet.

heb nu van DA een tablet werkt 3 maanden heb al 4 maanden geen vlo gezien.
Bravecto heet het

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:57

De werkzame stof in Frontline is Fipronil, deze stof zit nog steeds in de frontline.
Waarom zou een fabrikant de werkzame stof uit z´n product halen? Dan help je jezelf toch de afgrond in?