Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

berdien85 schreef:Suusie22 schreef:Ja, maar omdat ze nu nieuwe middelen hebben, zeggen ze dat ze niet meer 'werken'.
Nou sorry maar ik geloof heilig dat mijn DA niet zo slinks is om eerst het een te verkopen en dan het ander aan te smeren..
De dierenarts wil zijn nieuwe producten verkopen (wat ik uiteraard begrijp) en door te zeggen dan Frontline niet meer zou werken krijg je snel alle klanten op het nieuwe product.Esther28 schreef:Geen frontline gebruiken, is al langere tijd van bekend dat vlooien hier resistent tegen zijn.
Wat echt goed werkt is Stronghold (alleen verkrijgbaar via de dierenarts en vrij prijzig), dood vlooien, eitjes en larven. Je moet iets hebben wat de voortplantingscyclus van de vlo doorbreekt en stronghold doet dit.
Alle naden, kieren etc door je hele huis goed stofzuigen en meteen de zak weggooien. Wat wasbaar is op 90 graden, op 90 graden wassen. Speeltjes e.d. die niet wasbaar zijn in een week in een vaccuum afgesloten zak dan gaan de vlooien/eitjes die daarop zitten dood.
Ontvlooien van je dier iedere 6 weken, dagelijks stofzuigen/wassen en iedere 6 weken omgevingsspray spuiten...
Het is echt een intensieve en kostbare aanpak maar wel de enige die werkt. Al die huis tuin en keukenmiddeltjes gaan niet helpen. En een vlooien ei kan zomaar een halfjaar in een plint/kier van je huis verblijven en dan uitkomen....
Lees het topic eens door.Suusie22 schreef:[Geloof mij nou maar, ik werk bij een dierenartspraktijk en bij een dierenwinkelDe dierenarts wil zijn nieuwe producten verkopen (wat ik uiteraard begrijp) en door te zeggen dan Frontline niet meer zou werken krijg je snel alle klanten op het nieuwe product.
De dierenarts is voor veel mensen 'heilig'.
Suusie22 schreef:Waarom zou een dierenarts Frontline gaan aanbevelen als je dat ook bij een dierenwinkel kan halen? Als mensen de vlomiddelen bij de dierenwinkel gaan halen loopt de dierenarts weer omzet en dus winst mis.
Het voorkomt een vlobesmetting bij juist gebruik maar bij een al bestaande besmetting is meer nodig als alleen een frontline pipet. Vaak is het huis de grootste bron van problemen en als je dat niet heel grondig aanpakt kom je er niet van af.

Tallie1979 schreef:Ik krijg jeuk van dit topic!
Ik hoorde weer dat frontline wel werkt, maar alleen ter voorkoming van een vlooienplaag. Als je al vlooien hebt, moet je een ander middel gebruiken.
Maar of dat klopt, weet ik niet..