Poes is HEEL boos!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:19

Het is nog te vroeg om iets over te zeggen, heb meer geduld.

Komt vanzelf goed in de meeste gevallen. Voor nu is het niet zo heel erg leuk voor de poes, ze voelt zich opzijgezet en er is ongevraagd een indringer in háár huis gekomen..............

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:28

Geef het tijd, dat is de enige oplossing. Je kan nog niet zeggen na zo'n korte tijd "dit gaat niet lukken". Ik had twee zusjes waarvan er eentje overleed. De overgeblevene werd na verloop van tijd erg eenzaam, maar ze was behoorlijk dominant. Op advies van de DA heb ik er een kitten (uit het asiel) bijgehaald, want oudere katten accepteren de kleintjes makkelijker dan een oudere kat, en dat heeft een maand(!!) geduurd eer de oudere kat de kitten accepteerde.

En nu?
Afbeelding

Eten, slapen én spelen samen :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:52

Idd een kwestie van tijd geven en genoeg plekjes waar de katten zich apart van elkaar kunnen terugtrekken.
Mijn volwassen kat vond het ook heeeeel stom dat het vrouwtje zomaar zo'n ondermaats mormel in haar huis haalde >;) en nu zijn ze nog steeds geen hele dikke vriendjes maar ze gaan steeds leuker met elkaar om. :)
Er wordt regelmatig gespeeld en tijdens transport is de kleine (inmiddels 7 maanden en 3,5kg) een enorme steun voor de volwassen kat, ook zoeken ze elkaar op en als er eentje geen zin heeft respecteren ze dat van elkaar.
Daarnaast hebben ze ook vaak zat mot, komt ook doordat de kleine nu langzaam aan richting de volwassenheid gaat en de grenzen begint af te tasten, wat de volwassen kat op haar beurt niet pikt. :+

Ik heb ze in het begin vooral veel apart van elkaar quality time gegeven, dus dan een kwartiertje met de ene knuffelen en de andere even totaal negeren en vervolgens de rollen omdraaien en dat meerdere keren per dag.
Heb ze nog wel apart met eten en tijdens de nacht, maar dat heeft meer met het vermageren van de volwassen kat en vreselijk uitdijen van de kleine te maken dan dat er strijd was oid. ;)
Bijkomend voordeel is wel dat er nu 's nachts geen kudde olifanten door m'n huis dendert terwijl ze mij onderweg als trampoline gebruiken. *\%/* *\%/* *\%/*

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:35

Super te lezen dat het al beter gaat en geweldig dat je het kitten opvangt.
Het is inderdaad een kwestie van tijd.
Tenslotte kunnen ze niet meer zonder elkaar.