Onze kat heeft 6 weken box rust gehad. Daarna mocht hij 3 à 4 weken rond lopen onder toezicht. Daarbij mocht hij absoluut niet springen. Zo is hij langzaam op geknapt. Onze kat kwam ook naar huis gekropen. Hij was aangereden op de dijk. Ik had zelf nooit verwacht dat hij er bovenop zou komen. De tweede optie was een operatie van 1500 euro. Ben achteraf blij dat ik dat niet gedaan heb. Zeker omdat hij prima is genezen.
Bij mensen in de straat had poes het bekken gebroken (kat was aangereden). De dierenarts zat erover te denken die kat in te laten slapen, maar uiteindelijk werd de poes toch maar geopereerd en toen ook 6 weken verplicht rust. Dat opgesloten zijn vond die poes helemaal niet leuk en later was die poes bijna niet meer thuis, het leek wel of poes daarna bang was om weer 6 weken lang gedwongen vast te zitten.
En er was meer: poes bleek drachtig te zijn geraakt vlak voor het ongeluk gebeurde. En dat werd dus een groot probleem: de kittens bleken niet door het bekken te kunnen en er moest een keizersnede gedaan worden om de poes en de jongen te redden.
En dat is iets waar je dus met een poes met een gebroken bekken mee te maken kunt krijgen: dat de jongen niet op de normale manier geboren kunnen worden. Poes was daarna nauwelijks nog thuis en werd "gecatnapt" door een buurvrouw die dacht dat poes sielugh was omdat hij bij haar het voer kwam opeten. Dat is dan de dank van een kat voor het 2x redden van d'r leven dmv peperdure operaties. Maar zeker wel zuur voor de eigenares die zo haar kat kwijtraakte.
Onze kater is laatst aangereden en had ook zijn bekken gebroken. We heb en hem in de bijkeuken gelaten en niet opgesloten in een bench. En soms lieten we hem een uurtje bij ons. Hij mocht in ieder geval niet springen en ze zeiden dat er wel altijd atrose bij komt in de toekomst.
Naar een paar weken was hij weer de oude en toen hij weer naar buiten mocht kwam hij dezelfde dag alweer thuis met een muis. Eerst was hij nog wat voorzichtig maar nu loopt hij alweer over de daken. Gelukkig heb ik hem niet meer de weg over zien steken.
Ik weet niet of het geholpen heeft maar ik heb hem arnica druppels gegeven voor een beter herstel.
Ook mijn kat is bijzonder goed uit haar bekkenbreuk gekomen! Soms hebben de katten door de stress ook slechte ontlasting... Onze kat kreeg (krijgt) regelmatig verse haring. Hierdoor ging de ontlasting ook beter! Succes, de komende weken!
Ze krijgt natvoer met extra vocht (lauw water) en visolie. Het stinkt als een vissersschip in de zon maar mevrouw vind het bijzonder smakelijk. Daarna krijgt ze nog een buikmassage van 5 min.
Huidige porties zijn nogal klein. Het is HAP-SLIK-WEG en dan ploef buik omhoog.
Daarnaast nog de metacam, laxeermiddel en om de 4 uur een pipetje water.
Knappe poes heeft ze goed gedaan! En wat kun je als baas opgelucht zijn als je beesie eindelijk gaat poepen he
Daphne_65
Geplaatst: 24-11-14 07:23
Hier ook een kat gehad met een gebroken bekken. We hebben 1 keer een klisma laten zetten bij haar en daarna veel nat voer gegeven. Dan wordt de ontlasting zacht en kon het er wel normaal uit.
Hier is het met ons dametje toen helemaal goed gekomen
Mijn kat is vroeger aangereden geweest en had daarbij ook een gebroken bekken opgelopen. Het is al een aantal jaar geleden en ik was nog jong dus weet niet precies de medicatie ect meer. Weet nog dat hij een aantal dagen in de woonkamer gelegen heeft met drinkbakje en voerbakje naast hem. Hoe wij het met ontlasting deden weet ik niet precies meer. Wel weet ik dat hij helemaal is opgeknapt! en nu lekker in z'n mandje aan de kachel ligt. Hij heeft wel nog een tijd mank gelopen en hij is ook niet helemaal recht meer. Maar zolang hij er geen last meer van heeft is het goed!
Coby
Moderator Over Paarden
The one and only
Geplaatst: 25-11-14 00:02
Onze oude kater van 14 jaar is begin dit jaar aangereden met breuk in het bekken en de nodige kneuzingen tot gevolg. Heeft ook min. 6 weken in de bench door moeten brengen. De eerste 2 weken kon hij nog niet lopen, enkel kruipen/slepen. Hij heeft twee dagen voor dood in de bench gelegen en niets gegeten/gedronken. Daarvoor extra vochtinfuus gekregen. Na 8 dagen voor het eerst gepoept. De plas liet hij vanaf het begin lopen. Een fikse dosis Metacam gehad en daarna nog een vervolgrecept. Ook voerden we veel natvoer met olijfolie en antihaarbalpasta. Nooit gedacht dat het weer de oude zou worden. Maar hij kan inmiddels alles weer. Alleen zijn ene achterpoot staat wat scheef.