Katten ontvlooien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Katten ontvlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:04

Nee haha, geloof het of niet, maar die heb ik in de afgelopen 9,5 jaar nooit gehad.
Ik heb er ooit eens 1 gezien op mijn hond, that's it :+

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:13

Oh echt?! Doe je toch goed dan. Gebruik je ook geen teatree-olie of iets anders natuurlijks? Als ik hier niet ontvlooi kan er de donder op zeggen dat ik ze krijg. Maar ik doe het ook voornamelijk tegen de teken( ik gebruik dus van die combi pipetten). Ik woon tegen/naast/half in het bos en mijn jongste kat vindt het heerlijk om daar in de bosjes te struinen, dus een teek heeft ze zo te pakken. Vind dat toch een beetje link, voornamelijk voor mezelf. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:16

Nee ik gebruik ook geen andere middelen. Portie geluk denk ik.
Mijn katten komen wel buiten, maar heel veel bosjes om echt doorheen te struinen zijn er niet, dus teken hebben ze ook niet.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:19

Mijn kat krijgt elk half jaar een injectie Program tegen de vlooien. Werkt een half jaar, en is een binnenkat, dus verder niets nodig :) Ontwormen doe ik bij hem niet zo heel vaak..

Mijn hond ontvlooi ik strikt elke maand met een tablet comfortis. Via mijn werk waar ik héél veel vlooien tegenkom kan ik van alles mee naar huis nemen, en als je ze eenmaal hebt is het lastig er weer vanaf te komen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:20

Ik kam ze direct een paal maar per dag zodra ik zie dat hun gedrag anders is en doe dat een paar dagen achter elkaar. Dan vang ik vaak met iedere kambeurt één of twee vlotjes. Na een dag of 3 is dat dan weer over. Denk dat ze ze meenemen van buiten. Pas als ik na 3 dagen nog steeds vlotjes vind, dan gaat er een pipetje in de nek (Bolfo Gold). Dat gebeurd denk ik 1 keer per jaar. Ontwormen doe ik nooit.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:21

Dan heb je denk ik idd geluk, Goof!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:34

Ik ontworm mijn katten 4 keer per jaar en ontvlooi elke 2 maanden (ook de bank en het vloerkleed). Heb nog nooit een vlo gezien, maar dat wil ik graag zo houden :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:51

Tja ik ben dus zo iemand die dat vaak vergeet. Ik ontworm dus wanneer ik er aan denk en dus denk: Gut het is al weer veel te lang geleden. Ontvlooien deed ik nooit toen de poes nog alleen was, die had ze gewoon niet.
Nu is de kater er en die heeft ze dus wel, vraag me niet hoe het kan want hij is een binnenkat :+
En niks hielp, dus nu krijgen ze tabletten. Tis nu al weer even geleden en ik laat het er nu even bij. Ik kam de kater regelmatig even dus dan kom ik ze wel tegen voor het een hele plaag geworden is. Het liefst gebruik ik zo min mogelijk dingen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:29

Mijn katten hebben ook nooit vlooien gehad hoor, alleen nu loop ik stage in een trimsalon en heb ik ze mee genomen daar vandaan.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:36

Duhelo schreef:
colinneke schreef:
Ik smokkel wel eens. Mijn katten slapen in het schuurtje en als het hard vriest sla ik het ontvlooien over.
Ben bang dat het bevriest.

wat zou er bevriezen dan?

Ik bedoel de plek waar de druppels zitten en de druppels zelf zeg maar.
Heb het wel eens gedaan en toen werd die plek keihard en braken dus de haren af nadat het gevroren had.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:22

Dat kun je voorkomen door he pipetje meer te verdelen op verschillende plekken. Dan heb je ook geen vettige klit haar