Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cassidy schreef:Ik val idd over het omruilen. Als je geen hond kunt houden, dan zorg je voor een goed adres voor je huidige hond maar dan neem je geen nieuwe.
En je huidige hond kan zich ab-so-luut aanpassen aan de situatie waarin je nu zit. Als je bereid bent om daar de nodige aanpassingen aan te doen. Of iig ervoor te zorgen dat aan de behoeften van de huidige hond wordt voldaan.
Als je geen hond meer kunt houden, dan ruil je hem NIET in. Dan zorg je voor een goed adres voor je huidige hond en neem je GEEN nieuwe hond.
Mijn niet zo bescheiden mening.

DeMolenhoek schreef:Cassidy schreef:Ik val idd over het omruilen. Als je geen hond kunt houden, dan zorg je voor een goed adres voor je huidige hond maar dan neem je geen nieuwe.
En je huidige hond kan zich ab-so-luut aanpassen aan de situatie waarin je nu zit. Als je bereid bent om daar de nodige aanpassingen aan te doen. Of iig ervoor te zorgen dat aan de behoeften van de huidige hond wordt voldaan.
Als je geen hond meer kunt houden, dan ruil je hem NIET in. Dan zorg je voor een goed adres voor je huidige hond en neem je GEEN nieuwe hond.
Mijn niet zo bescheiden mening.
Jouw mening is nooit bescheiden, integendeel.
Absoluut aanpassen? Mijn 2 honden kunnen zeker niet op een appartement. Die leven zo goed als volledig buiten en amuseren ze zich rot. Binnensteken, daar straf je ze mee. Hondenuitlaat? Dan kan hij er beter 8 uur aan 1 stuk mee gaan wandelen. Zoals we gewend zijn van jou kun je weer enkel naar de situatie kijken met een flinke portie vooroordelen.
zigranta schreef:Is niet beter voor allebei de partijen, alleen voor degene waar nu de bul zit, die krijgt in jouw verhaal het hondje terug wat ze ook niet meer wilde! Nee hoor, als het mogelijk is zou ik de bul terughalen om daar een beter adres voor te zoeken ,maar de kleine ging ook niet meer terug!

Ik denk dat TS hier enkel in goed geweten heeft gehandeld en nu zelf ook heel erg verschiet van de gevolgen. Ja, je had het op voorhand kunnen bedenken en inzien. Maar iedereen is wel eens naïef
Arc_En_Ciel schreef:Geef haar hond gewoon terug.. Als jouw hond nu bijt is het beter voor allebei de partijen om gewoon terug te ruilen. Er is ook geen contract over opgesteld en dus hoor jij gewoon haar hond terug te geven.
Moet TS nu (weer) afstand doen van het kleinere hondje omdat die andere mensen kennelijk iets fout gedaan hebben met de grote hond? Dat is toch niet TS haar schuld? Die probeert de beste situatie te vinden voor de grote hond, vandaar de ruil... Ze is waarschijnlijk heel blij met het kleine hondje en wil die niet wegdoen, en die zou ze nu weer weg moeten doen omdat die andere mensen kennelijk te kort schieten?
Daar zie ik echt geen logica in.Arc_En_Ciel schreef:zigranta schreef:Is niet beter voor allebei de partijen, alleen voor degene waar nu de bul zit, die krijgt in jouw verhaal het hondje terug wat ze ook niet meer wilde! Nee hoor, als het mogelijk is zou ik de bul terughalen om daar een beter adres voor te zoeken ,maar de kleine ging ook niet meer terug!
Dat is dan dus dubbel verlies voor de andere partij? Als je je hond terughaalt geef je ook haar hond weer terug, dat is wel zo normaal.
@Kuggur ; Oh jawel, maar waarom zou TS niet terugruilen?
En buiten dat is die keuze natuurlijk al gemaakt. Dus daar hoeven we niet meer over te speculeren. ruitje schreef:Ik vind het wel sterk als je kunt zeggen: ik moet naar een kleiner huis verhuizen, mijn hond krijgt het bij iemand anders beter
Dan is het toch juist egoïstisch om een beest zelf te houden?