sallandval schreef:_Cowgirl schreef:Ik dacht dat het niet helemaal duidelijk was dat ik wel begrijp hoe het op commando moet, maar de hond dan überhaupt moet blaffen. Al is het met spelen, door de andere honden, mensen etc. ze moet een keer blaffen wil ik er een commando aan kunnen koppelen.
Misschien doet ze het gewoon niet omdat het niet in haar straatje past, dat is uiteraard ook een optie. Al gaan we daar in eerste instantie niet van uit, maar denk ik dat ze bij haar vorige adres niet mocht blaffen.
Als ze überhaupt eens blaft is dat ook een manier @geerke. Ze is heel leergierig dus als ze eenmaal doorheeft dat ze mag/moet blaffen zal het wel snel gaan, alleen het geluid komt maar niet.

Dat hebben wel meer hondjes hoor, vooral als ze onzeker zijn (zoals na een verhuizing). lekker aan de slag met zelfvertrouwen dan komt er vanzelf een keer een trigger langs die geblaf uitlokt!
Ze is inderdaad ook vrij onzeker dus misschien is dat hetgene dat speelt. Bedankt voor je tip.
geerke schreef:_Cowgirl schreef:Ik dacht dat het niet helemaal duidelijk was dat ik wel begrijp hoe het op commando moet, maar de hond dan überhaupt moet blaffen. Al is het met spelen, door de andere honden, mensen etc. ze moet een keer blaffen wil ik er een commando aan kunnen koppelen.
Misschien doet ze het gewoon niet omdat het niet in haar straatje past, dat is uiteraard ook een optie. Al gaan we daar in eerste instantie niet van uit, maar denk ik dat ze bij haar vorige adres niet mocht blaffen.
Als ze überhaupt eens blaft is dat ook een manier @geerke. Ze is heel leergierig dus als ze eenmaal doorheeft dat ze mag/moet blaffen zal het wel snel gaan, alleen het geluid komt maar niet.

ze play-backed gewoon denk ik...

Dát zal het zijn.
Paintlinger schreef:Mijn hond is getraind met de clicker.
Hij ziet er stoer uit maar blaft nauwelijks.
Training in mijn geval; handen omhoog en hond gek maken net zolang tot ie ging blaffen... en dat klikken voor de blaf.
Handgebaren minderen tot een simpele duim omhoog.
Ik heb er bewust geen stemcommando aan toegevoegd.
Bedankt voor je tip!
love_western schreef:Mijn mechel moet ook leren blaffen voor zijn training. Wat lekkers in een bakje stoppen. Flink mee rammelen en als hij blaft luid zeggen en clicken en beloning geven.
Ze is ontzettend gek op haar bal, daar kan ze uren mee spelen. Ik heb gister lekker met haar gespeelt en ook geprobeerd een geluidje uit te lokken door haar een beetje uit te dagen, ze begon te janken toen ze haar bal niet kreeg in plaats van te blaffen.
MyWishMax schreef:Brainless schreef:Hier ook een waakhond (blafferd) en een stille.
De stille heeft het tot nu toe niet overgenomen van de blafferd, ondanks dat we het wel hebben aangemoedigd.
Zit er gewoonweg niet in.
Hij blaft wel eens bij het spelen, maar niet bij de bel of bezoek.
En dat terwijl mijn andere overdreven waaks is (hoeft maar iemand over de weg te lopen en hij blaft al).
Hier ook, hoewel nu na anderhalf jaar er af en toe wel een blafje uitkomt naar de postbode.
Misschien als de hond gewend is, dat die dan wel blaft. Anders niet. Je kan wel de oplettendheid belonen en aanwakkeren op die manier. Dus al het moment dat de oren gespitst worden aanwakkeren met stem en samen gaan kijken?
Ik heb mijn oudste hond ook niet kunnen leren blaffen op commando. Daar komt gewoon geen geluid uit, op geen enkele manier. Ja, als ze uitvalt naar andere honden.

Haha, typisch dat sommige dat dus blijkbaar niet doen. Alle honden in mijn omgeving blaffen namelijk wel en zijn waaks en de kleinste van het stel (mijn hond) is nog het meest waaks/brutaal ook.
Ze is ontzettend alert en houdt alles in de gaten, ook wel beschermend tegenover haar baas, dus in dat opzicht zit het zeker goed. Alleen een blaf kan sommige mensen, die er niet horen te komen, al afschikken daarom zou het fijn zijn als ze zichzelf eens liet horen.
_ENGEL_ schreef:Sommige honden/rassen blaffen nou eenmaal meer als de ander. Zelf heb ik 2 cavalier king charles spaniels, waarvan de oudste vanaf pup af aan. Hij blafte voor het eerst toen hij bijna 3 jaar was. Man, wat heb ik me rot gelachen. Hij blaft nog steeds als een schore zeehond. Hij blafte, echt nooit, maar we hebben er inderdaad ook een commando (poesjes) aan gekoppeld.
Mijn andere hondje was een herplaatser van 8 maanden en die blafte meteen al heel veel, vooral als hij opgelaten is en los loopt, om hoofdpijn van te krijgen, bij het eten krijgen, vuurwerk en bezoek etc...
Nee hoor geef mij maar zo'n stille hond die op commando als zeehond klinkt
Ik heb gisteren wel ontdekt dat ze een hekel heeft aan katten/poezen. Ze loopt heel braaf en relaxed mee aan de lijn, maar toen ze een kat zag werd ze helemaal gek en wilde ze 'm wel opvreten. Wie weet kunnen we het door middel van katten dan over een tijd wel combineren, best een slim idee! 
Neej schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat voor hond is het?
Mijn hond is (tegenwoordig althans) behoorlijk vocaal, hij blaft tijdens de behendigheid, tijdens hoopers, tijdens spel.. Uit lolligheid dus. Hij blaft als we op het balkon staan en er loopt een hond langs, uit semi-waaksigheid, maar alleen bij bepaalde honden.. Dat balkonblaffen heb ik gelukkig kunnen ombuigen, is redelijk ongewenst in een drukke woonwijk als je om 2 uur 's nachts buiten staat hahahah

Maar hij blaft NIET als er geluid in het portiek is of als er aangebeld of -geklopt wordt. Doet ie gewoon niet. Zit er niet in, heb het 'm namelijk niet afgeleerd, hij heeft het gewoon nooit gedaan. Sommige honden blaffen en sommige niet. Zijn zusje en z'n moeder doen het wel..
Ik denk dat je de hond sowieso even lekker moet laten wennen, wat MyWishMax al schrijft idd. Misschien dat als ze zich lekker helemaal thuis en op d'r gemak voelt, dat ze dan wat vocaler wordt

De hond is een vuilnisbakken ras waar naar ons idee echt van alles in zit. Wij denken eigenlijk allemaal wel dat er iets van een Herder in zit, maar wat er nog meer in zit zijn we het niet helemaal over eens.
Klopt, we geven haar uiteraard ook de tijd en ze hoeft niet volgende week al iedereen de stuipen op het lijf te jagen als er iemand aan de deur komt. Wij vermoeden alleen dat het blaffen haar is afgeleerd gezien haar opvoeding. Kan/wil/gaat ze niet blaffen dan is er geen man overboord en vinden wij haar zoals eerder gezegd echt niet minder, maar we willen niet dat ze denkt dat ze niet mág blaffen. De titel is in die zin een beetje misleidend denk ik, maar we willen haar gewoon duidelijk maken dat ze lekker mag blaffen/waken, maar misschien komt dat met de tijd vanzelf wel.
Iedereen in ieder geval erg bedankt voor de tips/adviezen. Mocht er vordering zijn dan zal ik het hier melden en wie weet hebben we straks een heus 'blaf-filmpje'.