Hond verzekeren. Ja of nee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Had jij je hond verzekerd?

Wel verzekerd, dit was wel de moeite waard
16 (21%)
Wel verzekerd, eigen overbodig
6 (7%)
Niet verzekerd, achteraf gezien wel handig geweest
7 (9%)
Niet verzekerd, ook bijna geen DA kosten gehad
47 (61%)

Totaal aantal stemmen: 76

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:13

Volg dit even, volgend jaar krijgen we een pup en twijfelen ook hierover.

palousa_boy

Re: Hond verzekeren. Ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:16

Ik had m'n eerste hond wel verzekerd maar heb er (gelukkig) nooit gebruik van gemaakt. De verzekering was niet heel uitgebreid maar toch.

Heb in 4 jaar iets van €20 vergoed gekregen.

Nu hebben de beesten gewoon hun eigen spaarrekening bij de bank :P

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:17

Ik heb een hondje uit Spanje. Ik wou haar graag laten verzekeren, maar aangezien ik 12 ben heb ik daar niet heel veel over te zeggen... Wij hebben natuurlijk wel bij verzekeringen gekeken. We hebben naar de dierenverzekering Proteq gekeken en daar vond ik het eigen risico heel erg hoog... en als je dan ook nog premie moet betalen per maand werd dat toch erg veel... Dus eigenlijk konden wij beter geen verzekering afsluiten.
Nu heeft mijn hond (al vrij lang) pukkels in haar oor en die moeten we nu echt weg laten snijden, dat kost toch wel een heleboel... Maar dat geld wat we nu voor die pukkels moeten betalen is precies het eigen risico wat we hadden als we een verzekering hadden, dus eigenlijk hadden we dat sws moeten betalen.
Maar als je besluit een verzekering af te sluiten raad ik je echt aan om dat zo snel mogelijk te doen!! Want wij kunnen met onze hond nu al (omdat ze die pukkels heeft) geen verzekering meer afsluiten....

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:20

Als je een flinke spaarpot hebt zou ik niet verzekeren.
Als je geen spaarpot hebt of weinig dan wel verzekeren

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:33

Niet verzekerd, en de grootste kosten zitten in het afwijkende voer dat hij moet krijgen vanwege jeukklachten. Wel er een aantal keer mee naar de dierenarts geweest, maar hij is nu 7 en geen serieuze kosten gehad. *knock on wood*

Ik zou een hond niet zo snel verzekeren. Behalve als ik echt niet de mogelijkheid heb om onvoorziene kosten op te vangen. Maar dan zou ik niet zo snel aan een hond beginnen.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:45

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:55

Wij hebben een 7 maand oude franse bull. Nu is dit ras bijna niet te verzekeren door hun vele gezondheidsproblemen. (Bij onze zijn de ouders beide helemaal rontgenologisch goedgekeurd)

Mochten we een ander ras hebben hadden we het misschien wel overwogen, maar waarschijnlijk toch niet genomen omdat je toch vaak hoort dat wanneer je het ECHT nodig hebt, die bepaalde kosten toch niet worden terugbetaald.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:49

Maar je leest toch de verzekerings voorwaarden en weet dan wat je vergoed krijgt?
Hema vergoed ook geen vrij verkrijgbare middelen die wel bij de dierenarts worden verkocht - zoals de normale oordruppels die je ook in de dierenwinkel kunt kopen, dat staat gewoon in de voorwaarden.
Bij een verzekering lees je toch de "kleine lettertjes"...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:23

Yellomofoon schreef:
Wij hebben een 7 maand oude franse bull. Nu is dit ras bijna niet te verzekeren door hun vele gezondheidsproblemen. (Bij onze zijn de ouders beide helemaal rontgenologisch goedgekeurd)

Mochten we een ander ras hebben hadden we het misschien wel overwogen, maar waarschijnlijk toch niet genomen omdat je toch vaak hoort dat wanneer je het ECHT nodig hebt, die bepaalde kosten toch niet worden terugbetaald.

Niet mee eens hoor. Mijn vriendin haar hond had laatst haar paardrijhandschoen opgegeten. Kosten 1100 euro voor operatie en alles keurig vergoed. Andere vriend zijn hond kniebanden gescheurd en een operatie van 1500 euro volledig vergoed gekregen. Alleen 'rastypische' aandoeningen worden meestal uitgesloten.
Een hond die uitgesloten wordt bij verzekeringen vanwege de grote gezondheidsrisico's, ik snap niet dat mensen dat aanschaffen en dus in stand houden. Of ouders getest zijn, doet daar niets aan af. Maar dat is weer een andere discussie.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 08:52

Ik vind overigens tot nu toe alleen maar verzekeringen waar je altijd 15-50% eigen bijdrage hebt. Is dit altijd het geval?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:56

Niet verzekerd.... maar een potje voor noodgevallen..

Indirect verzekerd dus....door mezelf.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:23

Shiloh schreef:
Ik vind overigens tot nu toe alleen maar verzekeringen waar je altijd 15-50% eigen bijdrage hebt. Is dit altijd het geval?

Ik heb een eigen bijdrage per nota van 20% .
Sommige verzekeringen werken ook met een eigen risico maar dan heb je dus kans als je 1 jaar bijv alleen maar laat vaccineren dat je niks terug krijgt.

Moest €50,- betalen voor vaccinatie (€30,- consult en €20,- prik) en kreeg dus echt €40,- terug.
Vorige keer had ze chocolade gegeten en kreeg ik behalve die 20% ook alles terug.

Tot nu toe wat ik heb ingediend heb ik heel snel, meteen weer terug gekregen. Ben echt blij met m'n verzekering!

Ik zit bij OHRA trouwens. Heb de topdekking gedaan met gebit, gewrichten, crematie enz enz. Volgensmij betaal ik zo'n €25,- in de maand
Laatst bijgewerkt door Evaa_ op 14-11-14 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 10:24

Mag ik vragen waar jij verzekerd bent?

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:26

Shiloh schreef:
Mag ik vragen waar jij verzekerd bent?

Heb m'n post al gewijzigd! Ik zit bij OHRA!

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:30

Ik heb 2 honden, beide niet verzekerd.
De oudste heeft nog nooit wat gehad, die kost enkel de inenting ieder jaar.
Maar mn 2 jarige heeft al 2.000,- gekost aan dierenarts kosten. Die heeft ook iedere keer weer iets raars. Ik vraag me ook af of die wel te verzekeren is, dat beest zit gewoon niet goed in elkaar.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:33

Zelf zou ik niet verzekeren, maar ik werk dan ook bij een dierenartsenpraktijk.
(Scheelt ook in de kosten ;))
Ik hoor hele wisselende verhalen aan de balie. Mensen die het zonde vinden na een tijd verzekerd te zijn (vaak degene met een gezonde hond) en mensen die er bij zweren (hond met allerlei problemen).
Je weet nooit of je het geld eruit haalt of niet. Maar wat ik wel erg balen vind tegenwoordig is dat veel dingen al niet meer worden vergoed, of dat je bij chronische medicatie alleen tot een bepaald bedrag krijgt.

Echter mijn pony is ook niet verzekerd en die gaat via de paardenarts dus dat zijn gewoon alle kosten voor mij.
Ik heb het zeker niet breed maar heb gezorgd voor een goede spaarpot voordat ik aan mijn pony begon.
Voor mij is dat zo oke, maar het is inderdaad voor iedereen, lukt het je om ziektekosten zelf te dekken?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:11

Dit topic lag al even stil, maar ik ben wel erg benieuwd voor de mensen die hun hond wel verzekerd hebben, bij welke verzekeraar jullie dat hebben gedaan? Ben aan het zoeken om onze hond die net haar kniebanden heeft gescheurd toch maar te verzekeren (al misschien een beetje mosterd na de maaltijd, haha), maar lastig altijd. Wat zijn jullie ervaringen? Wij hebben onze honden nooit verzekerd gehad, maar deze operatie was zo prijzig dat we toch wel eens willen kijken of het wat is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 07:42

MightyMike schreef:
Dit topic lag al even stil, maar ik ben wel erg benieuwd voor de mensen die hun hond wel verzekerd hebben, bij welke verzekeraar jullie dat hebben gedaan? Ben aan het zoeken om onze hond die net haar kniebanden heeft gescheurd toch maar te verzekeren (al misschien een beetje mosterd na de maaltijd, haha), maar lastig altijd. Wat zijn jullie ervaringen? Wij hebben onze honden nooit verzekerd gehad, maar deze operatie was zo prijzig dat we toch wel eens willen kijken of het wat is.

Wij hebben er eentje bij petplan. Daar vonden wij het eigen risico erg prettig (vast bedrag) toen we deze afsloten. Ondertussen zijn de voorwaardes gewijzigd, en betalen wij als oude klant 17,50 per consult. Nieuwe klanten betalen wel een percentage.
Omdat we voor de nieuwe hond dus bij petpan eenpercentage moesten gaan betalen hebben we voor deze opnieuw rond gekeken, en hebben we de nieuwr hond bij proteq ondergebracht omdat ze meer vergoeden.

Voor onze oudste hond (4)halen we het er heel gemakkelijk uit. Krijgen een beetje preventieve kosten vergoed, maar ze heeft veel allergieen en de medicatie per maand is meer dan de premie. Daarnaast hebben ze diverse diagnostiek laten doen, ook allemaal vergoed.
De jongste heeft gelukkig nooit iets, dus die is nu duur ;)

De gedachte dat ik kosten niet hoef laten mee te wegen in een behandelplan vind ik zo prettig, daar heb ik de kosten zonder problemen voor over.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:35

Bedankt Sencricible, we zijn nog even aan het rond googlen. Mensen misschien ervaring met de Hema verzekering?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:50

Ik zit nu bij Proteq en deze is een beetje duur maar vergoed ook HD/ED. Na een jaar wil ik dan ook overstappen op bv de Hema.