mystery1980 schreef:Ik ben bang dat je te maken hebt met een niet - konijnkundige dierenarts. Informeer eens bij een konijnenopvang wat een goede arts is. Meeste dierenartsen hebben niet meer dan een basiscursus voor konijnen. Ik heb van de konijnenopvang veel goede info gehad.
Beetje voorbarige conclusie niet? Het doet helemaal niet ter zake of een konijn 24 of 12 uur zonder eten kan. Beestje heeft minder dan 12 uur voor hij dood ging nog gegeten. Konijnen zijn eigenlijk erg kwetsbare diertjes en kunnen door van alles en nog wat "zomaar" (uiterlijk) dood gaan.
Wormen, tja, het zou kunnen, ook ik heb nog nooit een konijn met wormen gehad... Veranderd de ontlasting van een konijn niet wanneer ze wormen hebben?
TS, bel anders de DA eens en vraag wat het je kost als je haar laat onderzoeken op doodsoorzaak.
Zeker omdat er meerdere konijnen bij deze in het hok zaten, lijkt het me toch vrij belangrijk om te weten te komen of je andere konijnen nu ook risico lopen.
En nee, ik was ook niet 's avonds met een konijn naar de DA gegaan, omdat ze minder at dan normaal. Zeker niet als ze die morgen nog wel normaal at, dus het heeft geen zin om je daarover te gaan opvreten TS.