Wie heeft er nog meer een asielhond of kat en waarom??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:59

3 katjes geadopteerd van de stichting Zwerfkat in Nood...Chanel en Dior zijn 2 zusjes en Moppie een paar weken later :) Onmensen hadden ze op 4 weken oud uit de auto in de berm gegooid, net afval.... |(
Zijn zo'n lieverdjes <3
Als ik achter naar de weides ga, lopen ze ook net als hondjes achter mij aan en komen ook netjes weer mee terug :P
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 11-11-14 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Re: Wie heeft er nog meer een asielhond of kat en waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:02

Ik heb er 2 meegenomen, gewoon omdat ze zo mooi waren xD Een ragdoll en een zwarte langharige.
Ik werk in een asiel. Er komen zoveel lieverds voorbij! Maar ik ben voor uiterlijk gegaan. Ik kan ze ook niet allemaal meenemen.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:04

Ik heb altijd katten uit het asiel gehad. Dit betekent echter niet dat ik veel katten heb gehad want ze zijn ook erg oud geworden :) :)

Vorig jaar is de kat overleden die mij al als zijn personeel beschouwde nog voor er een man en kinderen kwamen. Voor onze kinderen was het dan ook even heel raar dat hij er niet meer was...want hij was er, wat hen betreft, altijd geweest.

Een paar maanden na zijn overlijden hebben wij deze knappe heer, bij ons genaamd 'Sanji' uit het asiel gehaald:

Afbeelding

4 weken geleden is ook Shanks bij ons komen wonen via een stichting voor herplaatsers

Afbeelding

Ook onze hond is een herplaatser (met een flink rugzakje ;))

De reden waarom wij voor asieldieren kiezen is omdat we het fijn vinden om een dergelijk dier een nieuwe kans te gunnen :)

Sanji gaat bij ons ook altijd mee de hond uitlaten, het is erg leuk om de reacties van mensen te zien/horen want het blijft toch een grappig gezicht (al zie ik het hier wel meer voorkomen :) )

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:05

Ik heb zaterdag een kat uit het asiel geadopteerd.
We wouden al heel lang een kat en het leek me prachtig om zo'n dier uit het asiel een kans te geven.

Het is een prachtig, lief dier en ik kan het echt iedereen aanraden <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fireheart op 11-11-14 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:08

Jos komt uit het asiel. We wilden een kat, maar eentje die niet meer de leeftijd had om onze nieuwe meubels em gordijnen kapot te krabben en die gewend was binnen te zijn en te blijven. Na 2 asiels en niks wat bij ons pastte zijn we naar Drachten gereden en daar was Jos, ze was de grootste sjagrijn vd kattenkamer en rood (mijn vriend wilde absoluut geen rooie :') ) en mijn vriend was direct verkocht. Het was een heel gevecht om haar uit haar mandje en in de reismand te proppen en ze keek zo boos dat aaien ook geen succes leek, maar eenmaal thuis bleek het zo'n schatje te zijn <3

Kan me geen lievere kat wensen, ze is inmiddels 7 :)

Afbeelding

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:09

Geen asiel hond , wel een herplaatser die op de nominatie voor afmaken stond wegens agressief gedrag.

Afbeelding

Gelukkig is hij al ruim 6 jaar bij mij zeker niet agressief , wel heel onzeker wat soms voor problemen zorgt .
Recente foto trouwens hij is nu bijna 9

En waarom ik hem in huis heb, ik was op slag verliefd en wou graag met deze hond aan de slag , want er was niets mis met hem , wel met zijn vorige baasjes.. . Hij heeft mij veel geleerd over hoe honden denken en handelen ( onder intensieve begeleiding want deze hond was echt ver heen ) en ik heb hem veel geleerd en samen zijn we de beste vrienden nu :) Alhoewel hij nog veel meer mensen en dieren vrienden heeft :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:16

Ja, sinds 3,5 jaar een duitse herder teef. Ze is nu 5,5 jaar. We wilden een Duitse herder, maar onze woonsituatie was nog niet geschikt voor een pup. Eerst een tijd naar tweedehandsjes gekeken, maar daar werd bizar veel geld voor gevraagd. Toen een tijdlang de asielsites in de gaten gehouden, waar we meerdere keren ongeschikt bevonden werden. Tessa zagen we opeens online komen, dus meteen een mail gestuurd, 's avonds gebeld en de volgende dag gaan kijken en we hebben haar meteen meegenomen. := Angst agressief, broodmager en nog helemaal niks geleerd. Ze heeft een week in het asiel gezeten en daarvoor 2 jaar bij mensen in de tuin geleefd waar ze niet uit kwam. En ze heeft een lidteken van de andere hond de ze hadden. Die mensen gingen scheiden en hebben haar naar het asiel gebracht.

Voorlopig wil ik geen herplaatsers meer, we sporten intensief en daar willen we graag als pup mee beginnen. (plus dat ze een stamboom moeten hebben, gezond moeten zijn en niet te veel bagage meteen moeten hebben) Tessa vindt het ook niet leuk, dus dat is onze knuffelhond. We zijn gek ophaar, maar het is vreselijk lastig geweest. Nog steeds, want een hoop normale dingen kunnen we niet met haar.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:19

Die van mij zou in het asiel belanden, telt dat ook?
Ik overwoog al een kat te zoeken in een asiel toen ze mij vond op straat, met al anderhalve week zo'n dierenambulance bandje om. Ik wilde haar verzorgen tot de eigenaar zich zou melden (heb van alles geplaatst en geflyerd en asiel - bescherming - ambulance ingelicht). We zijn nu drie jaar verder en het is een heerlijk dier.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 11-11-14 21:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:23

Wij hebben twee opvang-Teckels, die allebei na 4 nestjes de deur uit moesten, omdat ze niks meer op zouden brengen (eentje had zelfs een volledig verrot gebit). Daarnaast nog een Duitse dog die toch te groot groeide voor zijn eigenaren (goh, zou je denken met een Duitse dog? :')) en een dove Dalmatiër die als pup anders afgemaakt zou worden.

We hebben eigenlijk altijd al opvangdieren gehad, niet per se allemaal asiel zoals je hierboven kunt lezen, maar ze krijgen bij ons altijd een tweede leven.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 21:27

Flew, wat een lieve gedachte, het lijkt me ook juist dat asieldieren of herplaatsers veel dankbaarder zijn voor alles :)

Kuggur, waarom zijn er in Ijsland geen asiels?? Wat voor honden gebruik je bij het veedrijven?

Waarom is Yara een geval apart Pugelpriet?

Tjady, ik heb ook nooit begrepen waarom ze zolang in het asiel zaten, gelukkig was Fauno gewoon met zes katten in een huis met grote tuin en Mokka in een opvanggezin.
Wat een beladen verhaal heb je, wat fijn dat je de poezels en honden een goed thuis hebt gegeven. :j
Leuke fotos ook, wat een schatjes,
Citaat:
Als laatste mijn vriend, ook hij is een tweedehandsje :D :D hihihihi.

:') :')

Maj0, welnu geen waakhond, maar schrikt toch af. Leuk ras ook friese stabij :)

KimD, wat een droppie, maar wat een verhaal, wat heeft zo'n beestje veel moeten meemaken in zo'n korte tijd...

Sandra, thanks!!

Geerke, wat een prachtige hond, mooi hoor!! Ik ben trouwens ook verliefd op je tractor :j

Hittepit, moest even lachen bij poes Loes, want mijn zus heet ook Loes :D Mooi dier!!
Mex is een shih tzu, net als onze Mimi <3 <3 Wat een leukerdje :j

Hahahha, leuk Ladyflame , een asielkonijn, gaaf dat je die een nieuw thuis gegeven hebt :)

Ineke2, zou leuk zijn een foto van Mik te zien,was hij al in 5 gezinnen geweest?

Billionache, wauw, die is mooi geworden!! Idd, meant to be :j

Szan, ja he, het voelt heel erg dankbaar. heb je ook een foto van je kat?? (ben nieuwsgierig)

Def, wat een leuk hondje. Goh helemaal van Malta naar Nederland gekomen.

Dierenfan, dus je woont bijna in het asiel, mooi verhaal over je honden, heerlijk dat ze bij jullie terecht konden en kunnen!!

Blijheid,jammer dat poes 1 onder een auto kwam. heerlijk toch in een warme stal!! Onze Fau ligt soms de hele middag op een hooibaal te soezen :)

Pandora, wat erg, net afval. Hoe kunnen mensen toch zo zijn??

AntjeVip, wauw raskatten dus, hoe komen die toch in het asiel terecht??

Nathalie2302, Mooie dieren hoor :j Leuk he, dat ze zo meewandelen.

Adinda, ik geloof dat ik je topic gezien heb, leuke kat heb je meegenomen hoor :j

Eleionomae, hahaha, wat grappig dat je vriend geen rooie wilde en als een blok voor jullie kat viel, leifde op eerste gezicht dus <3 Het is ook een lieverd zo te zien.

Mickydo, gelukkig dat je hondje bij jullie terecht is gekomen en wat een moppie is het :)

Mywishmax, moeilijke opgave hoor, om het vertrouwen van Tessa te winnen. Toch is het gelukt toch??

F_orumster, dus als ik het goed begrijp is de kat bij jouw gebleven?? Gaaf!!

Drunksheep, ja wat een rare excuses hebben de mensen dan ook he, ze doen ze gewoon weg als oud vuil...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:32

Rocymax, zozo jij maakt een werk van dit topic bijhouden!
De poes is inderdaad nooit opgehaald en hier nu drie jaar, en het is zo'n geweldig diertje!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 21:34

Hahahha, ja ik had niet verwacht dat er zoveel bokkers zouden reageren en ik vind het heel leuk om al die verhalen te lezen :) Gaaf je poezel alweer 3 jaar bij jullie!

primeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:53

Ik had een asielhond (helaas bijna 2 maanden terug in laten slapen) ik heb hem ruim 6jaar gehad. Ik was opslag verliefd op hem ondanks dat ik dat ras niet wou hebben (had een zoontje van 2,5 jaar hoe bevooroordeeld he ;) ) en hij was totaal het vertrouwen kwijt in volwassen mensen, hij kwam wel gelijk naar me toe in het asiel maar eenmaal in huis had hij zoiets van "als jij daar zit dan ga ik helemaal aan de andere kant van het huis". Het duurde echt een half jaar voordat hij wat rust kreeg en wat meer vertrouwen, een jaar voordat hij nog meer vertrouwen kreeg. Mijn voorwaarde was dat hij lief moest zijn voor mijn kind en dat was hij, de rest konden we aan werken. In die 6 jaar is het echt mijn maatje geweest waarmee ik kon lezen en schrijven, als hij even niet lekker in zijn vel zat hield ik er rekening mee, als hij door had dat ik teveel pijn had gaf hij aan dat ik moest stoppen. Hij had zware artrose in zijn achterpoten maar gaf nooit op.
Mis hem ontzettend en ik had dit niet willen missen, wel jammer dat hij nooit geheel van zijn verleden bij zijn vorige eigenaar is afgekomen, maar hij heeft toch heel veel bereikt in de 6jaar hier. Ben blij dat ik hem toch een leuk tweede stuk heb kunnen geven, jammer dat hij maar 10 heeft mogen worden.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:09

rocymax schreef:
Szan, ja he, het voelt heel erg dankbaar. heb je ook een foto van je kat?? (ben nieuwsgierig)

Heb ik, alleen een oncharmante foto ;)

Hij is hier wel wat gehavend onder kale plekken van onderzoeken en hij is hier nog herstellende van een hele poos heel ziek te zijn geweest (randje dood), vandaar ook de openstaande vacht. Maar het geeft een aardig beeld van ons rooie monster met snorretje. Dit is zijn favoriete pose. Hij valt ook vaak met zijn poot omhoog in slaap :+

Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:15

Niet perse asiel dieren maar wel gedumpte beesten die anders weet ik het waar zouden belanden.
Het gaat om konijnen en cavia's, we kregen op stal 2 konijnen gedumpt waarvan 1 drachtig was en op top waren het er 17 (inclusief de jongen en extra gedumpte die daarna kwamen)
Nu zijn het er stabiel 8 en de rest heeft een goed tehuis.
Cavia's waren er 4 waarvan 3 drachtig en 1 was de papa.
1 zeug en jongen overleden, de andere 2 jonkies en de derde 1 jonkie.
Bleven er dus 6 over.
Papa leeft op stal en de rest zit thuis en thuis Had Ik al 2 die ik van de slangen heb gered :')
Ergste is .. Ze zitten op mijn slaapkamer.
En eigenlijk moeten 2 jonkies weg .... En ik kan zooooooo moeilijk afscheid nemen :')

Als ik op mezelf ga wonen dan ga ik zeker ook mijn beesten uit het asiel halen.
Ik wil graag katten, de verhalen hier stimuleren alleen maar meer :D. Lijkt me ontzettend dankbaar.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:20

Mex is een kruising Shih tzu /Maltezer. Ze is wat groter dan Shih Tzu.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:32

Wij hebben aanloper. Hoorden een geluid en zagen een hond de kattenvoer opeten. Mijn man heeft hem naar het asiel gebracht, maar zodra het kon weer opgehaald. Er viel geen land met hem te bezeilen, in de kennel. Hij heeft Iwan op eigen risico mee genomen. Maar het is een schat van een hond die je blijkbaar niet op moet sluiten. Een foto heb ik zo even niet bij de hand, maar het is een terfurische herder x waarschijnlijk leonberger.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:33

Al onze dieren zijn herplaatsers of uit het asiel.
Er zoeken zoveel dieren een nieuw huisje.

James van een familielid (rechtse hond, ivm breuk relatie)
Afbeelding

Hummer via Marktplaats (geen tijd meer ivm werk en verhuizing), Lexy uit het asiel (als zwerver gevonden), Bruno gekregen (kon niet meer voor hem zorgen) en Monty overgenomen (ivm scheiding)
Afbeelding

Puur toeval dat ze op elkaar lijken :D

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:41

Hier een asielhond.

Beet mensen en honden, een 'ongeleid projectiel'. Toen we naar het asiel belden om een afspraak te maken om te komen kijken hebben ze werkelijk waar 5 keer gevraagd of we echt wel die hond bedoelde. Ze vertelde ook dat het echt niet ging werken omdat wij al een hond hebben. We moesten er absoluut niet aan beginnen want ze was een gevaar voor iedereen in de omgeving. Toch wezen kijken en dezelfde middag meegenomen. Een keer gegromd naar onze andere hond en de volgende dag zaten ze al samen achterin de kofferbak. Toen we het asiel wilden bellen om te vertellen dat het zo goed ging werd er opgenomen met; HA jullie kunnen het niet aan en willen dr terug brengen he?

Aanschouw ons kalfje :D
Afbeelding
Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:13

En wat zeiden jullie toen? :D

Ik zou me toch een antwoord klaar hebben liggen joh. ..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:17

Hier een tevreden asielkat (al weer 10 jaar).
Maar eerlijk is eerlijk... niet alleen vanwege onbaatzuchtige redenen.
Ik heb een 'verloren' kat een plekje kunnen geven.... en dat is fijn voor haar en voor mij.
Maar ook: In het asiel heb je keuze, dus ik kon al een beetje kiezen qua type kat (omdat ik niet altijd thuis ben moet de kat niet al te aanhankelijk zijn)
Daarbij is het dier is medisch onderzocht (al had de mijne vervolgens wel een fikse worminfectie) en was ze al gesteriliseerd.
Kortom, ook wel een gemaksfactor hoor!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:23

Hihi, LukieBradley, ben ik ook wel benieuwd naar. :D

O, ik wou dat ik ze kon 'liken', al die berichtjes en al die leuke foto's. Fijn dat er nog zoveel dieren toch een tweede kans krijgen! En TS, wat een prachtige katten!

Ik heb zelf een asielkatje. Nog voordat mijn vorige kat was overleden had ik al besloten dat een volgend katje uit het asiel zou komen. Er is zoveel dierenleed, zoveel dieren die slecht behandelt worden of gewoon gedumpt worden (zoals het maatje van mijn vorige kat die helaas ook al lang overleden is, die heb ik gevonden in een vuilcontainer ;( ) dat ik iets wilde doen, al was het maar zoiets kleins als een asieldier adopteren en dan bij voorkeur een wat moeilijker plaatsbare kat. Dus toen Muts helaas ook veel te vroeg overleed heb ik in het asiel de toen tweejarige Caítlin uitgezocht:

Afbeelding

Lief maar timide katje, wat niet bij andere dieren, kinderen of drukke huishoudens kon en laat ik nou net alleen en vrij rustig zijn en ook geen kinderen of andere dieren hebben. Dat schuwe vond ik niet erg, ik wilde alleen maar wat leven in huis, daarnaast had ik al wel wat ervaring met schuwe katten. Dat mevrouw binnen een half uur na aankomst al op schoot lag te knorren had ik evengoed echt niet verwacht <3 .
Helaas is ze verder niet echt sociaal. Visite weet ze niet echt te waarderen, mijn moeder wordt getolereerd al is aaien echt not done maar andere mensen blieft ze al helemaal niet. Andere dieren vindt ze ook niet echt prettig. Buurtkatten scheldt ze de huid vol (geen gezicht, hangt ze uit het raam en maar bléren en snuiven :') ) en zelfs een pluche schildpad kreeg de volle laag. :=

Overigens loopt ze ook netjes aan de voet mee, we brengen elke zondagavond de kliko weg, dan rent ze even over de straat heen en weer en als ik roep komt ze netjes weer mee. Ook is ze nog steeds heerlijk speels, al is ze alweer bijna 10. Ze vindt het heerlijk om op speeltjes te jagen, die ik dus netjes telkens overal verstop. Als ik dan weer een 'YOWL!' hoor weet ik dat ze er weer eentje gevonden heeft. :D

Deb100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:33

Flew schreef:
Ik heb een kleine vijf jaar geleden mijn bejaarde kat (toen ook al bejaard) uit het asiel gehaald. Ik wilde graag een oudje een kans geven op een fijn, blijvend, huisje en heb dus bewust om de oudste langzitter gevraagd en die meegekregen. Nooit spijt van gehad, hij is geweldig. <3

Hier ook 6 jaar geleden 2 bejaarde katten uit het asiel gehaald. 1 kat is helaas na anderhalf jaar overleden, zijn broertje leeft gelukkig nog steeds en is inmiddels bijna 20

trollenranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:53

Heerlijk al die verhalen. Ik ben gastgezin voor het asiel en heb inmiddels in 6 jaar tijd zo'n 300 katten in de tijdelijke opvang hier gehad. 98% gedumpt. Moederpoezen die hier nog moesten bevallen, moederpoezen met kittens, kittens alleen, ziek, schuw, noem maar op. De kittens worden altijd wel geplaatst, maar het mooiste vind ik als ik voor een schuwe, onplaatsbare kat toch het juiste baasje vind. Niets mooier dan een schuwe kat die tijd nodig heeft. Als het vertrouwen komt, en ze kruipen uit hun schulp, zijn het waanzinnig leuke katten. Er zitten zoveel geweldige katten in het asiel, die allemaal toch liever een eigen baasje hebben.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:10

Ik heb een herplaatser, een hele grote Maine Coon van 13,9 kilo :D (formaat middelgrote hond)

Ik heb altijd herplaatsers :)

Deze lag slecht in de groep, terrorriseerde de boel/sproeien ed, dus alleen gezet en daardoor geestelijk verwaarloosd.
Via een kennis bij mij terecht gekomen.

Mijn vorige (pers) was fysiek verwaarloosd, zijn baasje was terminaal en kon de zorg van zijn katten al 2 jaar niet aan.
Zijn buurvrouw heeft toen ingegrepen, hij kon er geen afstand van doen :(:) was zo zielig...

Mijn grote boef: Jack <3

Afbeelding