Paar vragen over hamster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hielkebro

Re: Paar vragen over hamster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:55

er is ook een hamster topic, misschien handig ! Bokkers met hamsters #2

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:55

hamsterfan schreef:
Ik zou niet voor de Small pet vage habitat XL kiezen eerlijk gezegd. Dit omdat je hier ook niet super veel in kwijt kan etc en je dan een flinke bak moet vullen met zaagsel of een andere bodembedekking (kost ook weer meer geld) Wat bedoel je met De strafbare 2 hamsterkooi ?
Ik zou dan eerder denken aan z'n kooi van Ferplast:
http://www.ferplast.com/uk/shop/small-pet-supplies/hamster/micky-large (Ferplast milos large)
of
http://www.ferplast.com/uk/shop/small-pet-supplies/hamster/criceti-15 (criceti 15)

Het enige nadeel van de Criceti 15 is dat hij 1 grote deur heeft en dat is de hele bovenkant van de kooi, maar veel hamsters houden er niet van als je ze van bovenaf benaderd dus dan is een kooi met deurtjes aan de zijkant een beter idee :)

Dat van die strafbare denk dat i pad dat woord had vervormd

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:58

Ik weet niet of je nu een rusje of syrtje neemt, maar het is handig om als je toch een kooi koopt gelijk eentje te nemen waar een syrtje ook in zou kunnen dus vanaf 80x50 :)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:03

Leuk dat je een hamster neemt!

Ik wil je alleen kooien met van die verschrikkelijke tralies afraden! Die had ik een hele tijd geleden ook, maar ik had een super nieuwgierige hamster die vond het geweldig om te klimmen aan de tralies. Op een dag kwam ik thuis en zag ik haar in het hoekje in het plafond hangen aan haar gezicht wat op een of andere manier tussen de tralies geperst zat. Haar volle gewicht op haar hoofdje wat dus tussen de tralies vastzat ;( ;( Ik heb geschreeuwd en gehuild want haar gezicht zag er echt vreselijk uit en haar oog leek er bijna uit te gaan.. Beestje was aan het krijsen en ik heb uit een of andere instinct een soort kartelig mes gepakt en heb de tralies zo snel als ik kon doorgesneden en uiteindelijk geknipt.. dat was ook verschrikkelijk want beestje voelde élke trilling en krijste van de pijn.. Moeder en ik woest naar de dierenwinkel maar die deed alsof ze van niks wisten, want we konden niet bewijzen dat we het kooitje daar hadden gekocht (waar is uw bonnetje? lees: hadden kooitje een paar maanden eerder gekocht) en ze hadden nog nooit zoiets gehoord..

Ik raad je echt aan om zoiets te kopen: Afbeelding

Deze heb ik nu ook en ja er zijn tralies, maar dit is zoveel beter..

Zoiets kan ook: Afbeelding

(Kun je bij de petsplace kopen of even op marktplaats kijken)

Ik wil je heel veel plezier wensen van je hamster, en hoop echt dat je mijn verhaal onthoud bij aanschaf van je hok -O- Ik had trouwens een dwergje

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:12

Ik heb oom die kooi van hierboven , de 1e , ik vind het de beste kooi ooit ! Ideaal ding , mijn zus heeft 3x een nieuwe kooi moeten kopen omdat die van haar kapotgeknaagt was , deze is nu , na bij a 7 jaar zo goed als nieuw , lekker veel zaagsel onderin voor het graven .
Hij is ook heel makkelijk schoon te maken .
Z

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:16

Ik heb die bovenste ook (2), maar ik raad ze echt af ..
Ik heb een tijdje mijn kooi omgebouwd tot die op het onderste plaatje (dus het traliestuk er tussenuit gehaald) maar ik had een hamster die klom zodat ze aan de bovenkant aan de tralies hing (gewoon vanuit haar huisje) en zich gewoon naar beneden liet storten omdat ze niet meer naar beneden kwam. Ik denk dat toen zij overleed z'n beetje alles had gebroken wat ze gebroken kon hebben omdat ze telkens met een harde klap naar beneden kwam. Dit raad ik je dus echt af, ook omdat je er weinig in kwijt kan en weinig kan variëren met leuke speeltjes etc, want het past er niet in..

KirstenHorse ik vraag me af wat voor kooi je dan had, want ik kan me dat ook eigenlijk niet voorstellen hoe je hamster dat voor elkaar heeft gekregen eigenlijk..
Laatst bijgewerkt door hamsterfan op 09-11-14 20:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:17

faunty schreef:
Ik heb oom die kooi van hierboven , de 1e , ik vind het de beste kooi ooit ! Ideaal ding , mijn zus heeft 3x een nieuwe kooi moeten kopen omdat die van haar kapotgeknaagt was , deze is nu , na bij a 7 jaar zo goed als nieuw , lekker veel zaagsel onderin voor het graven .
Hij is ook heel makkelijk schoon te maken .
Z

Welk ras van hamster heb je in die kooi zitten

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:17

hamsterfan schreef:
Ik heb die bovenste ook (2), maar ik raad ze echt af ..
Ik heb een tijdje mijn kooi omgebouwd tot die op het onderste plaatje (dus het traliestuk er tussenuit gehaald) maar ik had een hamster die klom zodat ze aan de bovenkant aan de tralies hing (gewoon vanuit haar huisje) en zich gewoon naar beneden liet storten omdat ze niet meer naar beneden kwam. Ik denk dat toen zij overleed z'n beetje alles had gebroken wat ze gebroken kon hebben omdat ze telkens met een harde klap naar beneden kwam. Dit raad ik je dus echt af, ook omdat je er weinig in kwijt kan en weinig kan variëren met leuke speeltjes etc, want het past er niet in..

En is die eerste geschikt

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:18

Ik zou hem afraden als je de bovenste (die blauwe) bedoeld. Ik vind hem verschrikkelijk onhandig want je kan er niks in kwijt en eigenlijk ook net even te klein..

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:19

Oke blijf verder zoeken

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:19

ik zou voor een oud aquarium gaan !

vaak rond de 20,- op marktplaats, pak zaagsel er in en wat speeltjes en je hebt een levende tv !

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:20

Ik zou voor een Ferplast Mary, Criceti 15, of een Alaska oid gaan :)

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:20

Oke ga is kijken

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:24

@Hamsterfan, onderstaande kooi had ik. Ik begrijp ook niet hoe een hamster uberhaupt naar boven zou kunnen klimmen via het trappetje, maar daar denk je niet aan als dolblij kind van net 14 dat eindelijk een hamstertje mag. Zie je aan de linkerbovenkant dat het niet goed aansluit? Beestje heeft daar dus zijn hoofd in vast gekregen en hing er met zijn volle gewicht aan. Ik zou niet zomaar conclusies trekken voordat je echt alles weet. Moet je je voorstellen als meisje van 14 dat je geliefde beestje dáár in een hoekje met een bebloed hoofdje in vast zit als je thuiskomt en je vriendinnetje je hamster wilt laten zien. Verschrikkelijk was het en ik zat te huilen en trillen van afschuw. Mijn moeder is nog naar huis gesjeesd van haar werk. Je hebt niet gezien hoe het was dus houd je mening maar bij je.

Afbeelding

Ontopic, het eerste hok in mijn vorige post is echt een heel fijn ding. Je kunt er juist hartstikke veel in kwijt? Het is makkelijk om schoon te maken en je hamster heeft veel om in te lopen.
Laatst bijgewerkt door KirstenHorse op 09-11-14 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:24

En deze Afbeelding

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:26

Hamsterkooi Laura via beslist.be want foto doet het niet

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:26

Ik had een rus in die eerst zitten , was de ruimste kooi i. De winkel , kon er ook veel huisjes en buizen in kwijt , ik had een rad, slaaphuisje, zandbakje, drinkteiltje/fles dingetje (aanrader!!) , de buizen aan de buitenkant , nog 1 losse buis en een paar speeltjes die steeds wisselde . We lieten ze ook vaak uit de kooi in een ren voor hamsters ,,met wat leuke speeltjes
T

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:30

Welke kooi was het dan

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:31

Ik had zelf een rusje in een aquarium van 60x30x30. Mijn papa had een deksel van gaas voor mij gemaakt. Vond het zelf ideaal.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:45

Die blauwe kooi, de Ferplast duna fun is inderdaad een fijne kooi voor een rusje. Die heb ik ook voor mijn vorig rusje gehad. En je kan hem leuk uitbreiden met buizen en andere kooien van Ferplast.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:53

De Ferplast Laura is helaas te klein.. Een ferplast duna fun is qua formaat prima, maar zoals ik zei vind ik hem zelf te onhandig om leuk in te richten. Speeltjes voor dwergjes zoals leuke huisjes van hout etc passen er eigenlijk niet in..

Pardon Kirsten? Ik geef niet gelijk een mening, maar ik vroeg het me gewoon hardop af. De kooi die je had was helaas ook veel te klein en aan de bovenkant loopt hij rond af wat nog eens gevaarlijker is ook, waardoor ik me nu je verhaal best kan voorstellen. Ik vroeg me daarom ook af wat voor kooi je had en gaf geen eens die mening dus je hoeft niet gelijk z'n toon tegen me aan te slaan. Een hamster klimt op de gekste manieren en dat hoef je mij niet te vertellen ;)

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:58

Ga denk ik voor de ferplast duna gaan nu een vraagje welke speeltjes zitten daar allemaal in

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 21:05

In totaal kom ik uit op 128,42euro alles inbegrepen maar ik denk dat ik hem een beetje teveel verwen want als ik alleen de nodige spullen bereken kom ik uit op 90,61 euro

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:08

De Duna Fun bedoel je neem ik aan. Er zit een huisje, voerbak, waterfles en wielje bij. Maar dat wieltje is niet zo fijn, dan raad ik je een Silent Spinner of een kleindierrad van Zooplus aan. En buizen zitten erbij. Dus alles wat je ook op de foto ziet.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:09

De prijs van de duna fun kan nogal per winkel verschillen, dus goed zoeken op internet voor de beste prijs.