hond zit verstopt (poept niet)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MairiMacBran

Re: hond zit verstopt (poept niet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:22

Hij was toch op de foto gezet?
Had je zelf niet door dat hij zo vol zat met ontlasting? Hij moet dan al een tijdje niet of nauwelijks gepoept hebben, zoiets komt niet van de een op de andere dag.

Gelukkig lijkt het nu los te komen, sterkte!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:25

Het is al een paar keer geadviseerd maar volgens mij nog niet uitgevoerd...... Een warm bad kan wonderen doen!
Kost misschien een half uurtje maar kan een wereld van verschil maken.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:30

Wel opletten met zachte stoelgang dat het geen overloopdiarree wordt.
Veel beterschap voor je hondje!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 20:10

Helaas hebben wij geen bad, deze optie is dus niet mogelijk. Er is een foto gemaakt en daarop was geen vreemd voorwerp te zien. Als bij ons de honden gewassen moeten worden gaan ze onder de douche of onder de tuinslang. Verder vond hij het gisteren verre van fijn als je aan zn buikje zat dan jankte hij het uit dus masseren durf ik ook niet aan. Het is ons niet opgevallen dat hij niet gepoept heeft... de kinderen laten hem overdag uit met onze andere 2 honden en wij (man en ik) savonds. Vandaar dat we dat gemist hebben waarschijnlijk.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:13

Hoe is het inmiddels, komt er al wat los?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:13

Wasbak vol laten lopen? Met zn kleintje moet dat makkelijk lukken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:16

Arm ding, wat moet hij een pijn hebben gehad...ik had zaterdag allang bij een dierenkliniek gestaan....fijn dat het nu beter lijkt te gaan.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 22:42

Pfff gaat weer niet lekker met hem... net dierenarts gebelt en we kunnen een klysma ophalen. Die is mn man nu aan het halen. Als dat ook niet werkt moet hij geopereerd worden....
Zal wel een lange nacht worden. Pfffff arm dier....

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 22:44

@cassidy we zijn zaterdag bij de dierenarts geweest. Hij heeft gisteren en vanmiddag wat gepoept en leek aan de beterende hand. Helaas is het vanavond toch weer minder geworden en hebben we de DA weer gebeld

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:47

Arm dier... Veel sterkte vannacht :(:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:48

Als de DA de oplossing niet kan geven, dan rij door naar een dierenkliniek. En ondanks dat er de nodige keren is aangeven dat een badje misschien verlichting kan geven, lees ik niet dat je ook maar een poging hebt gedaan om dat te proberen....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:13

Ik hoop dat het goed komt met je hondje maar als ik zo lees dan zit er niet al te veel medeleven in je commentaren. En niet al te veel wil om het uiterste te doen om hem beter te krijgen, jammer.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:19

WoW.. Wat zijn we weer cru..

Als de TS zich geen moer interesseerde, hadden ze dan contact gezocht met de DA? Ze zijn toch nu voor een klysma?

Wat mij opvalt is dat als een TS niet direct op stijl en sprong ALLE tips opvolgt, ze geen gevoel heeft ten opzichte van het dier..

Als ik TS was geweest hadden alle bokkers hier gewoon geen enkel antwoord meer gehad.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 23:22

Ik heb uitgelegd waarom niet cassidy. Ga nu niet de ilussie wekken dat ik niet goed ben voor mn hond. We doen alles wat in onze macht ligt! Dierenarts had een oplossing, die in eerste instantie ook leek te werken. Nu dat niet werkt hebben we aan de bel getrokken en een andere oplossing gekregen en mocht ook dat niet helpen is de volgende stap (operatie) dus ook al gegeven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:28

Ik zeg niet dat ze niets voor de hond over heeft alleen dat er misschien iets meer gedaan had worden. Een emmer is al groot genoeg om hem even in een te doen met warm water, een kruik onder een doek. Zeg het maar en op al die dingen is er gewoon een weerwoord terwijl het zulke kleine dingen zijn die kunnen helpen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 23:35

Klopt bigone. Dit zou ik gedaan hebben als hij geen tot weinig pijn zou hebben. Hij heeft wel veel pijn dus wil zo min mogelijk aan hem zitten. Als ik hem in een emmer of de wasbak zou doen, moet ik hem ook bij zijn buik pakken. We hebben hier inmiddels een sauna omdat we de vloer verwarming op levensgevaarlijk hebben staan, zodat hij toch warmte heeft. Dus nee we doen niks voor m ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:38

Oei wat jammer dat het toch niet goed ging, maar wat een geluk dat jullie op dit tijdstip nog bij de DA terecht kunnen zeg! gelukkig was hij nog wakker :=
Laat je nog weten hoe het verloopt :o ik duim voor je kleine hondje, hopelijk werkt dit wel voldoende zodat hij niet geopereerd hoeft te worden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:42

@ts: als het uiteindelijk niet goed blijkt te gaan maar je alles naar eigen inzicht hebt gedaan om hem zo comfortabel mogelijk te maken, dan is het toch goed?
Uit ervaring weet ik echter dat je aardig met jezelf in de knoop kunt gaan zitten - mochten dingen echt verkeerd gaan - of je er echt alles aan hebt gedaan wat mogelijk is. Dat houdt oa in, dat je advies om stomme fora als Bokt hebt opgevolgd (zolang het ethisch verantwoord blijft)
Zo lang als jij daar eerlijk naar jezelf toe kunt zijn en er achteraf geen vragen en twijfels over zijn, is het toch goed?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 23:56

Ik ben er voor de volle 100.000% zeker van dat ik hem met een warm badje niet gelukkig maak en hem er alleen maar onnodig pijn mee doe. Dus mocht het verkeerd aflopen (wat ik natuurlijk zeer zeker niet hoop) ga ik me niet schuldig voelen omdat ik hem geen badje heb gegeven.

DA sliep al, die had afgelopen nacht ook gewerkt. Maar hij zei nog wel dat als er vannacht wat was, we absoluut moesten bellen. Ik houd jullie op de hoogte.

Vannacht blijf ik op de bank slapen. Gisteren had ik het heldere idee om hem mee te nemen naar de slaapkamer, maar dat vond hij maar niks. Hij wilde bij zn grote broers slapen. Dus vannacht slaap ik maar beneden zodat ik hem in de gaten kan houden en hij bij zn 2 vrienden is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 06:41

Hoe is de nacht gegaan?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 06:58

Er is duidelijk iets mis, of er zit toch een obstructie die op de foto gemist is, of de darmen werken niet naar behoren. Opnieuw naar de DA als het klysma niet geholpen heeft en verder onderzoek eisen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 07:14

Lieve amandavd de DA heeft gezegd als het niet gaat, bellen. DA heeft ook gezegd dat het dan opereren wordt. Dus nee ik hoef niks te eisen.
Nacht is 'goed' verlopen. Hij is nog hetzelfde als gisteravond. Ik ga hem rond 8 uur uitlaten en dan zal ik waarschijnlijk de dierenarts weer bellen.
Hij ligt nog op dezelfde plek als gisteravond, af en toe zn koppie omhoog om even te kijken en verder slaapt ie en bibberd hij (dit doet hij heel vaak omdat hij klein is en amper vacht heeft)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 07:18

Weet je TS, mensen doen echt hun best met advies geven etc, maar je lijkt het niet te willen horen. Ik hoop voor je hondje dat je toch een keer je ogen gaat open doen. Succes.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 07:23

Ts heeft toch contact met de dierenarts! We hebben allemaal het hondje niet gezien . Ik zou ook zeker het hondje niet in een badje zetten want dan is die ook nog nat.

Ts ik hoop dat het snel weer beter gaat.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 07:28

kohtje schreef:
Ts heeft toch contact met de dierenarts! We hebben allemaal het hondje niet gezien . Ik zou ook zeker het hondje niet in een badje zetten want dan is die ook nog nat.

Ts ik hoop dat het snel weer beter gaat.

waarom zou het hondje niet nat mogen worden? als je hem daarna afdroogt en op een warm plekje op zijn mandje legt is er niets aan de hand..

ik heb een hond met chronische darmissues, warm water op het moment dat ze beroerd is ervan helpt enorm.. je moet haar alleen wel drogen en warm houden erna (immers ze zijn niet lekker)..