Kat krabt aan alles behalve aan de krabpaal..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:55

Die sprays zijn wel het proberen waard. Mijn poes zat ook altijd aan mijn stoel te krabben en met die spray deed ze dat niet meer, gelukkig!

Pandameisje

Re: Kat krabt aan alles behalve aan de krabpaal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:56

wij gebruikte dat ook bij onze kat en het hielp wel XD

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:59

Wij hebben 3 van die monsters. 1 vond ook niets aan de krabpalen. Met een laserlampje (dat vond ie wel leuk) zijn we steeds op de krabpaal gaan schijnen en als hij z'n nagels erin zette, gelijk aaien en blij enzo (snoepjes geeft ie niet zoveel om), en dat steeds volgehouden. Nu doen ze het braaf aan de krabpalen :)

En plantenspuit (na 2x is schudden alleen al voldoende als ze het water horen klotsen)...

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:42

Spray idd ook een goed idee. Bij de blokker kun je zo een kopen die je met zo'n pompje onder druk kunt zetten. Op spriets-stand (en dus niet fijne miezerstand) kun je daar ook nog eens de halve woonkamer mee doorkomen en kan je in stealth-mode achter de bank naar je kat loeren totdat ie iets fouts doet.

De kerstboom afgelopen jaar werd niet aangeraakt na een halfuurtje spray-training :+

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:16

Dat is pas echt stressverhogend, zo'n plantenspuit. Lijkt me ook heel goed voor het schichtige poesje. Volgens mij zijn er genoeg alternatieven geboden voor een dergelijk antiek middel.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:35

Diane65 schreef:
Dat is pas echt stressverhogend, zo'n plantenspuit. Lijkt me ook heel goed voor het schichtige poesje. Volgens mij zijn er genoeg alternatieven geboden voor een dergelijk antiek middel.

Daar heb je inderdaad een goed punt, ik had het niet overwogen icm met een schuwe kat.
Onze katten zijn weinig tot niet onder de indruk van ons, daar gooien we een heel glas water over leeg als we echt iets duidelijk willen maken :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:20

als je nou eens gewoon zo'n sisal deurmatje voor de plek legt waar ze aan het behang krabt? Misschien dat ze dat fijner gaat vinden dan zich zo uit te sloven tegen de muur? Mijn katten vonden zo'n ding ook geweldig, werd uitgebreid gebruik van gemaakt.