Welk ras als nieuwe hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:41

Een Oudduitse herder, een Bouvier of een Catalaanse herder (gos d'artura)

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:41

Een labrador jaagt ook.
Een schnauzer is vooral aan het jagen op muizen en ratten.
Laatst bijgewerkt door kaatje888 op 08-11-14 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:44

Hahaha lekker bevooroordeeld, wij hebben al jaren en jaren Boxers (net als meer mensen rond ons heen) maar geen enkele kwijlt hoor.
En vaak als ze wel kwijlen is het doordat ze veel te veel andere dingen gevoerd krijgen, of wanneer ze flink bedelen (maar dat is bij heel veel rassen zo)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:50

kiki1976 schreef:
Een boxer.
Goede wakers, trouw aan z'n familie. houden van ruimte om zich uit te kunnen leven, speels.
Wij hebben al jaren boxers en nooit geen problemen gehad met katten, wild of een of andere jachtdrift

Enigste nadeel is misschien wel dat ze graag bij hun "gezin"zijn, maar dat is misschien ook net hoe ze gewend en opgevoed zijn.
Al kunnen die van ons ook echt prima alleen thuis zijn.

Ik wou de zelfde aanraden wij hebben werkgefokte honden waaronder een boxer pup en deze vdiet zeker aan he eisen.
alleen thuis zijn en waken blijft graag op eigen terrein past zich aan bij de paarden zijn zelfstandig (ligt aan de lijnen hoe deze gefokt is)

De fokker van onze pup verwacht uit onze pup haar oma rond dec pups mocht je dat interessant vinden.
de teef is een zeer zelfstandige hond zeer werkwillig waaks en eenkennig. Grote teef met goede lijnen
kwijlen doen ze hier ook niet en omdat ze werk geselecteerd en getint zijn reken maar dat ze meer doen dan blaffen ;)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:58

Witte herder?
Vriendin fokt ze (heeft nog ruetje en teefje tk) , haar eigenste lopen ook los op hun erf tussen paarden, veulens, konijnen, katten etc. Goed waaks, iets rustiger als mechel bijv. Geen probleem.
Ennnnne... Zien er schattiger uit ( ivm vriendlief )!
Maar dat ligt ook aan opvoeding; hier thuis werkmechel, die poezen geweldig vindt! Als er konijn of ree voor dr neus staat, kijkt ze zo vanne: hee, was da? En kuiert weer verder..

Nirvana_

Re: Welk ras als nieuwe hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:05

En een Cane Corso of Boerboel?
Wij hebben een Boerboel pup rondlopen. Enige wat hij doet uit jouw lijstje wat niet mag is achter de katten aan rennen, maar wij hebben hem vanaf zes maanden en het zal ook een stukje verveling zijn. Verder fantastische hond, waaks en echt een schat van een dier :) (stiekem een grote knuffelbeer :+)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:08

Tot nu toe vind ik de Rottweiler en Berner die al voorbij gekomen zijn wel goede opties, die zou ik ook aanraden. Ik
hou ook wel van het uiterlijk van berghonden, en denk zomaar dat veel daarvan ook voldoen aan de meeste eisen, maar ik ben er niet super bekend mee...

Ja ikzelf ben ook dol op dogachtigen maar als TS daar minder mee heeft dan houdt het op :+

Edit: ik wilde ook een Boerboel aanraden, maar dan heb je toch dat dogachtige. En je
moet er ook wel stevig voor in je schoenen staan..

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:11

Wil toch antwoorden maar wij hebben toch echt een Catle dog gehad maar die heeft nog nooit de paarden gedreven... Maar een benersenner of hoe je het ok type is misschien juiste hond! Ook voor de winter heerlijke vacht

estherdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:14

bordeaux dog. wij hebben na meerdere boxers nu een bordeaux dog, geweldig beest. waaks, allert, maar ook grote knuffelkont. we hebben twee katten, kippen,een boomer reutje, cavia's, en nog meer van dat spul , 4 kids en geen centje pijn. als ze meegaat naar stal loopt ze zeker niet naar de paarden maar gaat liever op een veilige afstand staan toekijken. ik begreep dat je geen dogachtige zoekt maar dit klinkt precies volgens je wensenlijstje. succes met de zoektocht.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:21

Citaat:
zou voor een Sheltie of Schotse Collie gaan. Of idd een ander soort Herder, hoeft niet perse een Duitse Herder te zijn.

Een Schotse collie of Sheltie zijn nou net de rassen die ik níet zou nemen als erfhond/ niet in huis honden..... Zijn bankmutsen bij uitstek :+ :+

Denk inderdaad meer aan de erfhondenrassen... Of.. als je zelf stevig in je schoenen staat, een van de berghonden rassen!! Beter kun je in jouw situatie niet hebben denk ik.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 22:51

Punz schreef:
als je zelf stevig in je schoenen staat, een van de berghonden rassen!! Beter kun je in jouw situatie niet hebben denk ik.

:') Ehmmm hou het er maar op dat ik zeer stevig in mijn schoenen sta ;) Ik moet de Stabij echt nog wel eens corrigeren (oostindisch doof he :+ ) en had daarmee dan de Border zon ongeveer in een gat liggen, die ze zelf groef :+ Was echt wel eens wat sneu. De Border luisterde echt super, en die had dus wel eens te lijden omdat de Stabij niet luisterde.

Pinkie maar een Cattle is een ras was bezig gehouden wil worden. En niet zon beetje, net als de border. En dat is nou net wat ik niet meer wil. Ze worden echt ronduit vervelend als ze zich vervelen.

Evelienepien een Witte herder is vaak een Canadese herder ;)

"Mug" :D ze weet wie ze is ;) Nee precies een Stafford en die egopaarden gaat niet goedkomen :D Waarbij dus het probleem ook is dat je ze hier in Dld niet zomaar mag houden. Moet eigenaar en hond examen voor doen. En er staan meer rassen op die lijst, wat mijn keuze wel wat beperkt.

Kiki mag het een vooroordeel zijn, maar ik heb meerdere boxers gekend en zonder uitzondering kwijlen. En die werden ook niet van tafel gevoerd. Maar goed dat ras is het ook gewoon niet voor mij, hou gewoon niet van die platte neuzen.

Ik heb zelf overigens niks tegen dogachtigen. Heb zelfs al aan een Rhodesian Ridgeback gedacht.
De rassen die op het moment voorbij komen, ken ik eigenlijk allemaal wel. Net van de Sennen moet ik eens opzoeken wat voor karaktereigenschappen die hebben. Ik zat meer aan de minder bekende rassen te denken. Een kennis van me kwam van de week aan met het ras Maremmano. Ik ken het helemaal niet, maar dat is ook een berghondenras. De bedoeling is nl dat de hond mij ook wel verdedigd. Zag een Springer spaniel voorbij komen. Schatten van honden echt, en ik zou er best 1 willen maar imo nou niet echt een hond die voor z'n baas springt mocht nood aan de man zijn ;)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:08

Tja, wij hebben een Rottweiler, een geweldige erf en gezinshond.
Is erg goed onder appel, lief voor mensen die we mogen en bij vreemden "leest" ze eerst onze lichaamstaal
om te zien wat er van haar verwacht wordt.
Kan zichzelf uren vermaken (geef r een autoband), en vind t ook erg leuk om mee te gaan als ik de stallen doe.
De weide en de paddock zijn verboden terrein, en dat weet ze dondersgoed, ze zal ook niet proberen die te betreden. Alleen als ik haar duidelijk uitnodig, maar ze zal nooit van uit haar zelf de wei in lopen.
Verder is t echt mijn hond, en ze vind t ook heerlijk om bij me op de bank te hangen.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:14

Bij mijn vriend hebben ze twee spaanse mastiefs. Groot, indrukwekkend, waaks, echte buitenhond met lang haar en sloom. Dus vervelen doen ze zich niet snel.. Het zijn wel een beetje van die kwijlbakken maar voor een buitenhond lijkt me dat niet echt een probleem.

Bij mijn vriend liggen ze ook buiten en hebben al jaren dit ras ging ook erg goed met de kinderen, katten, schapen en kippen.

Hebben een eigen leven buiten. Mijn amerikaanse bulldog zou echt niet buiten kunnen.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:18

Idd bouvier !
Rustig maar niet sloom, waaks maar wel vriendelijk naar mens en dier. En ook een goede kennelvacht.

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:20

een Mudi ;)

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:24

Ik denk dat inderdaad een boef heel geschikt is voor jou eisen.

Schikt toch de mensen af in vergelijking met veel honden die hier worden aan bevolen en is zeer vriendelijk naar het gezin.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:26

Vriendin heeft Zwitserse witte herders :D maar wat dan verdchil is met Canadees???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:30