Sterk honden speelgoed(kauwen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:00

Niks is onverwoestbaar!
Ik dacht eerst de kong maar onze bull had binnen een maand een stuk eraf.
Ballen gaan net iets langer mee maar zodra er een deuk in zit, wordt hij uit elkaar getrokken en zijn ze uber blij met de stukjes :):) daar spelen ze dan nog weken mee.
De flos houdt het vrij lang vol hoewel er 1 knoop al uit is.
De leren ballen waren binnen 5 tellen leeggelopen maar ze spelen al maanden met een lege kapotte bal.
Zo nu en dan krijgen ze een lege plastic frisdankfles. Soms met wat water erin, soms wat snoepjes. Fles is ook binnen een paar tellen kapot maar wordt nog wekenlang meegesleept.

Eigenlijk moet hier alle speelgoed binnen 5 min kapot te krijgen zijn zodat ze vervolgens nog wekenlang er mee kunnen spelen....... 8)7
Verder krijgen ze dagelijks kauwbotjes en regelmatig wortels.

Oh en ik had laatst het geweldige idee om onze bull voor een keer een knuffeltje te geven. Kon hij lekker tegenaan liggen >;) hij heeft er een half uur mee gerend om hem vervolgens helemaal uiteen te trekken samen met ons teefje. De inhoud hebben ze netjes bij mij ingeleverd en nog steeds spelen ze met stukken van dat knuffeltje :roll:

Wilawander

Re: Sterk honden speelgoed(kauwen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:25

Hier grote slopers en wel 6 stuks:
Wat goed gaat:
Jolly ballen (zonder handvat het liefst)
Varkensballen
Zwarte kong en bot

Hier krijgen ze allemaal hertengeweien en wel de grootste maat. Ze schrapen en kauwen er op en dan is er niks aan de hand met tanden. Veel mensen geven een te kleine maat.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:35

Wij hadden voor onze herders altijd van die Jolly Stuiterballen (oranje en glow in the dark)! Dat ging 1,5 jaar goed gemiddeld. En onze herders sloopten autobanden die op de kuil lagen.. Die ballen waren goed voor veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:13

Hahaha, een autoband binnen is minder. Maar voor buiten vast erg leuk idd!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:16

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:19

Hier met onze 5 staffords hebben we hertengewei, nylonbone, kartbandjes en de jolly egg en jolly bal dat zijn de enigste dingen die lang mee gaan.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:30

Oh ja de jolly egg!
Die heb ik een paar maanden geleden gekocht maar ze doen er zowat niks mee. Heel af en toe schoppen ze er een keer tegenaan en thats it.
Zo jammer :') had verwacht dat ze daar toch wat meer mee zouden doen.

Mijn vorige hond heeft jaren met een huge (tennis)bal gespeeld, was hij uren zoet mee!
Helaas sleten zijn tanden op het laatst ontzettend hard door die bal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:51

Mensen die nylabone hebben....zit er verschil tussen de soorten?
Ik wil voor de momenten dat wij weg zijn iets extra' geven om te kauwen want af en toe heeft meneer sloopneigingen en bijt dan bv een afstandsbediening oid kapot...(altijd verrassing wat het is).

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:29

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:32

Anoniem schreef:
Hahaha, een autoband binnen is minder. Maar voor buiten vast erg leuk idd!

Wij hebben m ook alleen voor buiten.
Hilarisch hoe ze daar mee tekeer gast.

Nu nog iets voor binnen bedenken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:16

Met autobanden oppassen. Zit vol chemische rotzooi (mijn man werkt in een bandenfabriek) en om die reden mogen ze er hier niet mee spelen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:26

In autobanden schijnt iets van ijzer te zitten waar gebit nogal stuk van gaat. Mij kolosje heeft ook een jollyegg, wist niet hoe snel ik het ding naar buiten moest gooien, had bijna gaten in de muur haha, buiten raust ie ermee, heeft wel de punt eraf gebeten dus hij kan hem nu opbeuren. Sinds kort een safestick, tot nu onverwoestbaar en hij is er waus van. Z,on namaak stok als hierboven had ie in vijf minuten allemaal stukjes af, snel weggegooid.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:31

Werd hier al genoemd voor buiten een varkensbal. Die zijn echt onverwoestbaar.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:35

Jolly egg vind ik niet echt onverwoestbaar , onze rottweiler had met 10 min spelen de gaten erin gebeten en na een uurtje een heel gat erin ( hond heeft niet heel gek gedaan en alleen onder toezicht gespeeld ) . Zijn kong daar in tegen heeft die al 1,5 jaar en niks aan te zien ( is die ook heel gek mee ). De gewoone jelly bal ( was van de paarden) had die ook redelijk snel stuk . Misschien heeft die wel scherpere tanden en meer bijtkracht dan de gemiddelde hond..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:55

Ik schreef ook al dat ie de bovenkant eraf heeft maar ding functioneert nog dus niet onverwoestbaar, ook een rottje. Wat is een varkensbal?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:40

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:48

onze herder heeft een jollybal (die voor de paarden eigenlijk is) en is daar helemaal verzot op. De stalhond (maatje mastino achtig iets) heeft ook een jollybal. Zit weliswaar nu na een jaar een gat in, maar blijft nog altijd bal, dus nog plezier voor tien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:50

Mijn lab heeft een oude motor band.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 18:28

Ah thanks wilawander, die hebben we ook op de club maar wist niet dat dat zo heette, mijn hond doet er ook zo debiel mee als de jouwe haha

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:00

Hier een Jack Russel met het motto ''alles MOET kapot'' ...
Tennisballen --> eerst het zachte eraf pulken, en dan kapot bijten
Knuffels --> ledematen eraf, vulling en piepjes er zo snel mogelijk uit!
Flostouwen --> Touwtjes eraf trekken
Plastic speelgoed --> In zoveel mogelijk kleine stukjes scheuren

Nu heeft hij al heel lang een gewone Kong, kauwt hij op, maar gaat niet kapot.
Ook een Kong Squeez, ik verwachtte dat deze snel zou sterven, maar hij heeft hem nu al een aantal maanden en er is geen beschadiging te vinden! Echt helemaal super!

Afbeelding

Verder is hij ook gek op Nylabones, hij heeft er 1 met lam smaak, en 1 gevulde (komt bij het kauwen en likken pens smaakje uit)

''De oppervlakte moet tijdens het kauwen ruw worden, er vormen zich “borsteltjes”, anders zou het materiaal niet kunnen poetsen. De kluif slijt langzaam weg en zodra hij zo klein is geworden dat een hond hem zou kunnen inslikken, moet hij worden weggegooid. Het gaat in elk geval vele malen langer mee dan welk ander product van dezelfde hardheid, zeer afhankelijk van de kauwcapaciteit van uw hond en de tijd dat hij erop kauwt. Bijt uw hond stukken van de kluif af, dan hebt u een verkeerde productkeuze gemaakt. Uw hond bijt harder dan verwacht. Haal het weg en ruil het om voor een harder/dikker/groter product.''

Over kleine stukjes inslikken:

''Een veel gehoorde vraag is: kan dat ‘plastic’ geen kwaad? Nee, dat kan absoluut geen kwaad. Het is niet zomaar plastic. Nylabone is gemaakt van chemisch resistente kunststof. Het gaat geen enkele verbinding aan met het lichaam, het kan geen verstopping geven, het materiaal hecht niet aan maag of darmen en het kan niet versplinteren. De kunststof vezels/stukjes die ervan afkomen passeren het maag-darmkanaal net zoals een voedingsvezel. Het is ook ideaal voor honden met een allergie.''

Voor harde bijters hebben ze een speciale lijn!

http://www.nylabone.nl/nylabone/nylabone-big-chews/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:22

Wij hebben idd een big nylabone gekocht!
Met rund smaak. Hij vindt het leuk.
De jollybal op de wei vindt ie ook erg leuk maar is niks voor binnen ...

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 03:41

Wij hebben ook wel een sloper ;).
De Kong gaat prima, heeft zelf dr puppy kong nog.
Jolly egg had ze na een half uur al een behoorlijk gat in.
Jolly ball idem dito.
Flos gaat wel aardig, en ze heeft zo'n stok wat Marloes ook poste, die vind ze erg leuk, heeft hem nu 2 maanden en is nu bijna op.
Verder dinobotten dat gaat ook goed.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 03:54

Ik lees mee.
Onze jack russell krijgt dar zwarte kong ding in een maand kapot.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:46

Ik versta blijkbaar iets anders onder een echte sloper. :') Ik heb ook nog niets gevonden wat het langer uithoudt als een week, tenzij ze er niks aan vindt. Normale kong is binnen een uurtje stuk, zwarte kong net iets langer. Flostouwen binnen een paar minuten. Nylabone is niet boeiend... :+

Vorige week had ik nog een massief rubberen bal over, helemaal glad aan de buitenkant, omdat met een reliëf op de buitenkant er meteen stukken afvliegen. Duurde een paar minuten en toen was er een stuk uit. Dat beest spoort gewoon niet en krijgt dus geen speelgoed meer. Ja, 5 minuten onder streng toezicht.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:52