Allergie en honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:56

Yipee schreef:
Dat is bullsh*t. Elke hond heeft huidschilfers en er zijn geen honden die een andere huidvervangings cyclus hebben. Maltezers hebben ook geen zogenaamde hypoallergene vacht. (Geen enkel ras gaat je die garantie bieden trouwens)

haha rustig maar, bedoelde het niet slecht had zo iets gelezen.
En omdat ik er totaal geen verstand van heb vraag ik hier om advies.
En ja dat is het rotte garantie heb ik sowieso niet.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:58

Excuses als het boos overkwam, was niet de bedoeling. ;)

Hoe oud is je dochter als ik vragen mag? :)

Ik snap dat je een wel een hondje zou willen hoor. Is natuurlijk heel gezellig en kinderen leren ook verantwoordelijk om te gaan met dieren vind ik. Huisdieren in het leven van een kind kunnen een belangrijke rol spelen. ;)
Laatst bijgewerkt door Yipee op 02-11-14 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:59

Yipee schreef:
Neem anders eens contact op met een fokker of je een paar keer langs mag komen. Kan je kijken of er een allergische reactie getriggered wordt bij je dochter. Verder zou je nog eens bij een arts ten rade kunnen gaan of ze kunnen testen waar je dochter exact allergisch voor is en of er wat aan te doen is.

Ja ik denk dat dat de enige optie is.

Kunnen ze testen of ze allergische is van de haren of de huidschilfers?
Ze heeft ooit wel een test gehad alleen dat was gewoon in het algemeen

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 23:01

Yipee schreef:
Excuses als het boos overkwam, was niet de bedoeling. ;)

Hoe oud is je dochter als ik vragen mag? :)

:) ze is 9 en de grootste dierenvriend maar voor alles allergische. Terwijl mn andere 2 dochters het allemaal niet zo boeiend vinden en die kunnen wel overal tegen

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:01

ilayda schreef:
Yipee schreef:
Neem anders eens contact op met een fokker of je een paar keer langs mag komen. Kan je kijken of er een allergische reactie getriggered wordt bij je dochter. Verder zou je nog eens bij een arts ten rade kunnen gaan of ze kunnen testen waar je dochter exact allergisch voor is en of er wat aan te doen is.

Ja ik denk dat dat de enige optie is.

Kunnen ze testen of ze allergische is van de haren of de huidschilfers?
Ze heeft ooit wel een test gehad alleen dat was gewoon in het algemeen

De labradoodlefokker waar wij toen zijn geweest zei dat als je tegen de puppy's kon, je tegen het ras kan.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 23:04

De labradoodlefokker waar wij toen zijn geweest zei dat als je tegen de puppy's kon, je tegen het ras kan.[/quote]

Oke maar ze zeggen ook de ene hond is de andere niet.
zo heeft mn dochter dat ook met katten, van de ene heeft ze geen last en van de andere krijgt ze gelijk opgezwollen ogen

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:05

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet weet. Wellicht kun je dat eens vragen aan de huisarts. Ik heb ook wel gehoord dat mensen een therapie kunnen ondergaan waarbij iemand dan structureel wordt blootgesteld aan het allergeen waar ze allergisch voor zijn en dat na het vele blootstellen aan een hoge dosis, de allergische reactie minder wordt. Maar dit is wel ingrijpend denk ik.

Jammer dat je dochter zo'n dierenvriend is en allergisch! Soms groeien ze er ook nog weleens overheen, hoop ik voor haar. Maar idd eens langsgaan bij de fokker om te kijken of er een reactie is en hoe heftig dit is kan wel een idee zijn.

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:08

ilayda schreef:
De labradoodlefokker waar wij toen zijn geweest zei dat als je tegen de puppy's kon, je tegen het ras kan.

zo heeft mn dochter dat ook met katten, van de ene heeft ze geen last en van de andere krijgt ze gelijk opgezwollen ogen[/quote]

Klopt, een vriendin van mij is ook allergisch, maar heeft zelf een keeshond waar ze geen last van heeft, maar zodra ze bij ons in huis komt of in de auto, begint ze spontaan te niezen door onze cane corso.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:10

mcfly schreef:
ilayda schreef:

zo heeft mn dochter dat ook met katten, van de ene heeft ze geen last en van de andere krijgt ze gelijk opgezwollen ogen

Klopt, een vriendin van mij is ook allergisch, maar heeft zelf een keeshond waar ze geen last van heeft, maar zodra ze bij ons in huis komt of in de auto, begint ze spontaan te niezen door onze cane corso.[/quote]

Zo zie je maar weer dat een allergie een vreemd iets is. :-/

Is het mogelijk misschien een leuk hondje uit het asiel uit te zoeken en dan afspreken met het asiel dat die eerst op proef komt? Heb je misschien geen pup, maar als je allergisch bent voor een pup zit je daar toch maar weer mee. Wellicht zul je dan wel even geduld moeten hebben voordat zich een herplaatser of asielhond zich aanbied die een ras is wat je zoekt.
Laatst bijgewerkt door Yipee op 02-11-14 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:11

ilayda schreef:

zo heeft mn dochter dat ook met katten, van de ene heeft ze geen last en van de andere krijgt ze gelijk opgezwollen ogen[/quote]

Van katten heb je ook velen rassen :+

Je kan altijd even langsgaan. Fokkers van anti-allergene honden weten hier vaak ook zelf veel over.

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:16

Wij hebben een Maltezer en een yorkshire terrier en ik moet zeggen dat ze echt nauwelijks verharen. De Maltezer heeft wel meer vachtverzorging nodig dan de yorkshire. Tijdens het borstelen komen er dan wat haren vanaf maar verder eigenlijk niet.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 07:20

Yipee schreef:
Is het mogelijk misschien een leuk hondje uit het asiel uit te zoeken en dan afspreken met het asiel dat die eerst op proef komt? Heb je misschien geen pup, maar als je allergisch bent voor een pup zit je daar toch maar weer mee. Wellicht zul je dan wel even geduld moeten hebben voordat zich een herplaatser of asielhond zich aanbied die een ras is wat je zoekt.

Dat is wel een goed idee, zal is rond gaan kijken bij asiels

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 07:24

MayDayParade schreef:
ilayda schreef:

Van katten heb je ook velen rassen :+

Je kan altijd even langsgaan. Fokkers van anti-allergene honden weten hier vaak ook zelf veel over.[/quote]

Ja ik ga eerst is lang het asiel die kunnen mij misschien ook wel helpen en wie weet zit daar wel wat tussen.
En zo niet, dan zou ik misschien langs een fokker gaan of iemand die een nestje heeft dat we misschien een paar keer langs mogen komen

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 07:26

lauret schreef:
Wij hebben een Maltezer en een yorkshire terrier en ik moet zeggen dat ze echt nauwelijks verharen. De Maltezer heeft wel meer vachtverzorging nodig dan de yorkshire. Tijdens het borstelen komen er dan wat haren vanaf maar verder eigenlijk niet.

Ja zag dat je een Maltezer minimaal 1x in de week moet borstelen.

Dat zou geen probleem moeten zijn, heb 3 dochters met haar over hun kont dus daar kan er nog wel eentje bij :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:39

Ik heb zelf behoorlijk wat allergieën. O.a voor honden katten konijnen e.d. Echter hebben we altijd beesten in huis gehad en ik weet dus niet beter. Sinds 2jaar is m'n paard met pensioen en kom ik niet meer dagelijks op stal. Afgelopen zomer heeft m'n hond 2 maanden bij m'n ouders gelogeerd. Dan merk ik wel dat het leven echt een stuk makkelijker is. Als mijn hond overlijd, hopelijk nog lang niet, neem ik geen nieuwe weer.
Dus ook al is de hinder van de allergie minder het beperkt je toch.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:26

Er zijn toch medicijnen voor?
Mijn zusje is stik-allergisch voor katten, maar met haar medicijnen heeft ze het goed onder controle.

Ik zou persoonlijk ook vragen of je een hond uit het asiel op proef mag nemen.
Als fokker zijnde, zou ik nooit een hond aan je verkopen. Het risico dat de hond dan weer weg moet is erg groot.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:40

Er zijn medicijnen voor. Maar je leven lang medicijnen gebruiken is niet helemaal goed voor je. En dit is misschien wat vieze praat maar dat eeuwige snot en altijd wel wat jeukerig. Je merkt het pas als het weg is.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 08:54

Jennyj01 schreef:
Ik heb zelf behoorlijk wat allergieën. O.a voor honden katten konijnen e.d. Echter hebben we altijd beesten in huis gehad en ik weet dus niet beter. Sinds 2jaar is m'n paard met pensioen en kom ik niet meer dagelijks op stal. Afgelopen zomer heeft m'n hond 2 maanden bij m'n ouders gelogeerd. Dan merk ik wel dat het leven echt een stuk makkelijker is. Als mijn hond overlijd, hopelijk nog lang niet, neem ik geen nieuwe weer.
Dus ook al is de hinder van de allergie minder het beperkt je toch.

Waar heb jij dan het meeste last van, ik merk dat mijn dochter bij katten heel snel astmatische word en vlekken in haar gezicht krijgt plus dikke opgezwollen ogen. Bij honden heeft ze er veel minder last van

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 08:59

HorseTopShop schreef:
Er zijn toch medicijnen voor?
Mijn zusje is stik-allergisch voor katten, maar met haar medicijnen heeft ze het goed onder controle.

Ik zou persoonlijk ook vragen of je een hond uit het asiel op proef mag nemen.
Als fokker zijnde, zou ik nooit een hond aan je verkopen. Het risico dat de hond dan weer weg moet is erg groot.

Wij hebben 5 jaar geleden een kitten gekocht (ik wist niet dat ze allergische was) en ze kreeg toen dus allergische reacties. We zijn toen bij de huisarts geweest voor medicijnen alleen die hielpen eigenlijk helemaal niks.
Misschien dat er zwaardere medicijnen zijn maar dat heb ik liever niet. Ze heeft ook epilepsie en heeft daar een tijd hele zware medicijnen voor gehad dus wil liever niet nog meer troep in haar stoppe

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 09:00

Jennyj01 schreef:
Er zijn medicijnen voor. Maar je leven lang medicijnen gebruiken is niet helemaal goed voor je. En dit is misschien wat vieze praat maar dat eeuwige snot en altijd wel wat jeukerig. Je merkt het pas als het weg is.

Wat voor hond hadden jullie?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 09:02

Snot en toch altijd wat minder lucht dan de rest van de familie. Niet dat ik zwaar piepend rond loop. Maar toch sneller buiten adem. En wat ik al aangaf. Het is niet heel erg maar als m'n hond wat langer logeren is gaat alles veel makkelijker. Heb ik meer lucht en veel minder snot.

Ik heb nu een Beagle maar we hebben allerlei honden gehad.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 09:05

Mijn dochtertje is ook allergisch voor konijnen, paarden, honden en katten en nog wat andere dingen.
Zij heeft immunotherapie gedaan.. voor pollen enzo heeft ze dus tabletjes maar verder wonen er hier 7 verschillende honden in huis, 7 katten en staan er buiten 4 paarden en een konijn.... Het is ook een stukje gewenning zeg ik altijd maar. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Wel hebben we de regel dat ze op sloffen loopt en die uittrekt als ze haar slaapkamer binnengaat. Geen dieren op de slaapkamers en een duster hangt buiten haar slaapkamer die ze aan moet als ze dr pyama aanheeft als ze in de woonkamer zit.

testes76

Re: Allergie en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 09:19

ik zou er niet aan beginnen! mijn man is ook allergisch voor alles en nog wat; heeft nu medicijnen zodat hij ons huis niet " uit niest". op vakantie ( zonder hond), kan hij vrij ademen en weet dan pas wat t is om geen klachten te hebben! hij zegt ook; hierna geen hond meer. ik zou t risico met mn kind niet nemen....kans is groot dat ze reageert ( daar kun je niet tegen op stofzuigen) en dan moet je hond alsnog weg! erg sneu voor de kids. met een beetje geluk groeit ze er overheen, maar dat zou ik dan eerst laten testen! succes