Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wel een geweldige foto.
beert schreef:Bubsj, leuke dame! Ik zou haar lekker alleen laten. Ze klinkt gelukkig nu en een indringer kan ook een bedreiging zijn. De kans is aanwezig dat ze dan ook onzindelijk wordt. Een nieuwe fret betekent ook het territorium opnieuw markeren. Ik heb ook een fret alleen en ik heb er meer problemen mee dan hij. Dat is omdat wij als Mens van nature sociaal denken en alleen "zielig" vinden. Mijn fret denkt daar anders over en vindt het vanzelfsprekend dat alles voor hem is
![]()
Mocht je het toch willen proberen, dan zou je langs een goede opvang kunnen gaan om te zien hoe ze op andere fretten reageert. Maar mijn fret vond ze gewoon niet interessant en negeerde alle knappe dames uit de opvang. Hij vocht niet, maar was ook niet blij en gelukkiger.
Als jij het goed zo vindt, dan lekker zo laten. Het is in elk gevasl niet zielig en het beste sociale contact voor je fret ben jij
Al zou het toch ideaal zijn als ze het even zelf konden vertellen, dan wisten we het zeker._Micha_ schreef:Ik vind ze zo leuk om te zien! Ik heb er zelf geen maar wel wat vragen. Kun je een fret net zoals een kat of een hond ook helemaal los houden, of is dat niet mogelijk? En hoe zijn ze verder met honden/katten?
eevita schreef:Fret en bunzing behoren tot de marter achtingen. Met als grootste verschil dat de fret niet zou overleven in de natuur.
Waarom geen fret alleen? heb ik eerder al aangegeven, soortgenoten contact is heel belangrijk, dat geldt in mijn ogen overigens voor (bijna) elk dier. Waarom zou je een fret in een kooi/hok/leefruimte alleen houden als je er ook twee kan houden?
nogmaals dit is mijn mening, iedereen moet zelf weten wat hij /zij doet met haar dieren.
eevita schreef:Waarom geen fret alleen? heb ik eerder al aangegeven, soortgenoten contact is heel belangrijk, dat geldt in mijn ogen overigens voor (bijna) elk dier. Waarom zou je een fret in een kooi/hok/leefruimte alleen houden als je er ook twee kan houden?
.
Bij de voorstanders van samenhouden ken ik alleen argumenten die komen vanuit ervaring van mensen die groepen fretten hebben, of daar ook wetenschappelijke onderbouwingen voor zijn weet ik niet, vandaar dat ik er altijd naar vraag.
Pluttersput schreef:Overigens, waar ik Hubble vandaan heb zaten denk ik 9 mannen probleemloos bij elkaar. Waren de dekrammen. Dus t kan idd gewoon wel.
vind dat je t per fret en per persoon moet bekijken