Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammyoo schreef:Heeft iemand het wel eens geprobeerd, castreren, evt in combinatie met gedragstherapie? Die ervaringen zou ik ook graag horen.
beatje schreef:Dat castreren of niet gaat je punt niet zijn,behalve dat ik hoor dat een gecastreerde teef wat feller word.
Ik heb zelf ook een teven roedel gehad en daar vielen ook wel eens brokken,maar dat was op het moment dat ik weg was geweest en binnen stapte,dus dat was makkelijk op te lossen door ze te scheiden als ik weg ging en pas los te laten als ik tijd voor de honden had en in kon grijpen.Ik heb nu 4 reuen en 1 teef,mijn eerste roedel waren ook reuen,die zijn toch precies iets relaxter.Mijn teef is ook gecastreerd,en ik merk dat zei toch wat feller is tegen andere teven als dat de reuen tegen andere reuen zijn.
Ik zou als ik jou was eens contact met Bert opnemen en vragen of hij er denkt iets aan te kunnen doen.
Het vechten zou je in principe natuurlijk kunnen voorkomen door heel goed op je honden te letten en op tijd in te grijpen,maar dat is haast een onmogelijke taak als je er naast ook nog wilt leven en andere dingen doen je kan je moeilijk constant op die honden focussen.
Wat je wel zou kunnen doen is ze gescheiden houden en alleen op wandelingen samen mee nemen en dan er constant op letten.Hoewel ze continu scheiden juist ook weer feller op elkaar maakt.
Het is geen makkelijke situatie ,mijn oplossing zou denk ik toch eens contact opnemen met een gedragstherpeut.
Ik vind dit trouwens geen typisch catledog ding,wel een typisch teven ding.En natuurlijk zijn er gematige teven waar het wel goed gaat,maar dat zijn meestal wat rustiger rassen.