Poes vermist.. wanhopig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:26

Netje schreef:
eldie schreef:
Ik zou ook even de gemeente inlichten. Als die een dood dier vinden ruimen ze het op.
Succes verder

Als ze gechipt is, kijken ze dat wel na. Ik weet natuurlijk niet of dat zo is.... Heb onze kitten van 13 weken deze week ook laten chippen, juist die kleintjes willen nog wel eens naar buiten glippen (nog niet gebeurd gelukkig, want hij mag van mij nog niet).

Wil hier toch nog even op reageren ook al is poes gelukkig weer terecht!
Maar de gemeente controleert overleden dieren niet op een chip. Zij doen enkel moeite wanneer het beestje een bandje met penning of kokertje aan heeft. Weet dit helaas uit eigen ervaring, gelukkig niet met eigen beestjes. Maar dus wel al een aantal keer mee gemaakt :n . En de manier waarop is nog erger.. 'Moeten ze dat beest maar binnen houden, ga mijn tijd hier niet aan verdoen. Er zijn genoeg andere katten, moeten ze maar een nieuwe kopen'. _-:(

Jessix

Re: Poes vermist.. wanhopig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:33

Wat fijn dat ze weer terug is!!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:07

Gelukkig! Ze is weer terug. Wat fijn voor jullie.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 17:44

Cayenne schreef:
Maak je morgen meteen een afspraak voor chippen?

Deze week ja :j Maar ik wil eerst even kijken naar dat nieuwe systeem met gps tracking system erin. Ze gaat iig even niet naar buiten.[/quote]

heb je een bron waar je vandaan hebt dat er een chip met gps bestaat?[/quote]
Hoezo?
Geen idee heb er iemand over gehoord. Waarom wil je een bron als je zelf ook weet hoe google werkt? Er is geen chip met GPS maar wel halsbandjes met een GPS systeem. Maar ik ga geen moeite nemen voor een persoon die hier alleen komt om een reden te zoeken om te zeuren, ik heb je namelijk erg vaak voorbij zien komen om iemand af te zeiken betreft een bepaald onderwerp. Waar jij bent, is vaak ruzie, dus sorry dat ik zo reageer, maar je komt hier, niets over de kat , wat dan ook, en dan vragen om een 'bron'. Tabee

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 17:45

eldie schreef:
Ik zou ook even de gemeente inlichten. Als die een dood dier vinden ruimen ze het op.
Succes verder

Als ze gechipt is, kijken ze dat wel na. Ik weet natuurlijk niet of dat zo is.... Heb onze kitten van 13 weken deze week ook laten chippen, juist die kleintjes willen nog wel eens naar buiten glippen (nog niet gebeurd gelukkig, want hij mag van mij nog niet).[/quote]

Wil hier toch nog even op reageren ook al is poes gelukkig weer terecht!
Maar de gemeente controleert overleden dieren niet op een chip. Zij doen enkel moeite wanneer het beestje een bandje met penning of kokertje aan heeft. Weet dit helaas uit eigen ervaring, gelukkig niet met eigen beestjes. Maar dus wel al een aantal keer mee gemaakt :n . En de manier waarop is nog erger.. 'Moeten ze dat beest maar binnen houden, ga mijn tijd hier niet aan verdoen. Er zijn genoeg andere katten, moeten ze maar een nieuwe kopen'. _-:([/quote]

Jeetje wat banketstaaf zeg! :( Ook niet te geloven dat mensen zo reageren..

*edit, nog even over poek,
Ze was erg onrustig, ze heeft 'nachtmerries'. Krijsen in haar slaap, ze slaapt bij mij gelukkig. Vaak wakker geweest, ze gaat wel 100 x naar de bak. Dus vandaag even naar de DA voor chip en gelijk even vragen hoe dat zit. Waarschijnlijk omdat ze weinig water heeft gehad heeft ze last van haar blaas. Tja als je een week bijna geen drinken hebt gehad..
Dus daar heeft ze wat voor gekregen.

Wij denken dat ze uit de garage komt van verderop, die mensen waren blijkbaar op vakantie. Waren nu thuis en poek ook thuis dus misschien.. maar goed je zult het nooit weten natuurlijk.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:51

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 18:06

Cayenne schreef:
Maak je morgen meteen een afspraak voor chippen?

Deze week ja :j Maar ik wil eerst even kijken naar dat nieuwe systeem met gps tracking system erin. Ze gaat iig even niet naar buiten.[/quote]

heb je een bron waar je vandaan hebt dat er een chip met gps bestaat?[/quote]
Hoezo?
Geen idee heb er iemand over gehoord. Waarom wil je een bron als je zelf ook weet hoe google werkt? Er is geen chip met GPS maar wel halsbandjes met een GPS systeem. Maar ik ga geen moeite nemen voor een persoon die hier alleen komt om een reden te zoeken om te zeuren, ik heb je namelijk erg vaak voorbij zien komen om iemand af te zeiken betreft een bepaald onderwerp. Waar jij bent, is vaak ruzie, dus sorry dat ik zo reageer, maar je komt hier, niets over de kat , wat dan ook, en dan vragen om een 'bron'. Tabee[/quote]

Nou zeg, ben jij met je verkeerde been uit bed gestapt?
Ik vraag om een bron, juist omdat ik het op google niet kon vinden. Ik werk in een dierenasiel en het zou hardstikke fijn zijn als er chips zouden zijn ontwikkeld met gps. Daarom vroeg ik het....De enige die iemand af loopt te zijken *zonder reden* ben jij op dit moment...
En bovendien meng ik me juist zeer zelden in discussies en al helemaal niet om mensen af te zijken, heb je niet de verkeerde voor je?[/quote]

Dan mijn excuses, maar het kwam een beetje raar over, geen woord over de kat en gelijk boem, heb je een bron. Snappie? :D Nou ik heb gehoord dat die er volgend jaar moet gaan komen, daar had mijn dierenarts het over. Dit is tot nu toe alleen bij mensen getest, en die reageren er nog niet helemaal goed op, maar het is dus in opkomst. Je moet dan een soort abbonnement afsluiten met als met de telefoon, omdat de gps gebruik maakt van telefoonmasten. Dit zou rond de 5 euro per maand worden. Zo kun je je kat of hond via een programma op je telefoon of tablet volgen. Soort van google maps idee.

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:04

Fijn dat je kat weer terug is!
Mijn kat is vanochtend verdwenen..
Helaas geen chip, mijn ouders hebben het geld er niet voor over :n
Ik hoop dat ze gewoon ergens is gaan schuilen voor de regen, maar ik vrees dat ze gewoon is meegenomen :(

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:59

Lauraa12 schreef:
Ik hoop dat ze gewoon ergens is gaan schuilen voor de regen, maar ik vrees dat ze gewoon is meegenomen :(

als je ouders het geld er niet voor over hebben dan zorg je toch zelf dat de chip er in komt ??

@TS fijn dat poek weer thuis is !

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 09:45

jiperdepip schreef:
Lauraa12 schreef:

als je ouders het geld er niet voor over hebben dan zorg je toch zelf dat de chip er in komt ??

@TS fijn dat poek weer thuis is !

Chip kost 28 euro :) Dus geen rib uit het lijf.