Netje schreef:eldie schreef:Ik zou ook even de gemeente inlichten. Als die een dood dier vinden ruimen ze het op.
Succes verder
Als ze gechipt is, kijken ze dat wel na. Ik weet natuurlijk niet of dat zo is.... Heb onze kitten van 13 weken deze week ook laten chippen, juist die kleintjes willen nog wel eens naar buiten glippen (nog niet gebeurd gelukkig, want hij mag van mij nog niet).
Wil hier toch nog even op reageren ook al is poes gelukkig weer terecht!
Maar de gemeente controleert overleden dieren niet op een chip. Zij doen enkel moeite wanneer het beestje een bandje met penning of kokertje aan heeft. Weet dit helaas uit eigen ervaring, gelukkig niet met eigen beestjes. Maar dus wel al een aantal keer mee gemaakt
. En de manier waarop is nog erger.. 'Moeten ze dat beest maar binnen houden, ga mijn tijd hier niet aan verdoen. Er zijn genoeg andere katten, moeten ze maar een nieuwe kopen'.
Maar ik wil eerst even kijken naar dat nieuwe systeem met gps tracking system erin. Ze gaat iig even niet naar buiten.[/quote]
Ook niet te geloven dat mensen zo reageren..
Nou ik heb gehoord dat die er volgend jaar moet gaan komen, daar had mijn dierenarts het over. Dit is tot nu toe alleen bij mensen getest, en die reageren er nog niet helemaal goed op, maar het is dus in opkomst. Je moet dan een soort abbonnement afsluiten met als met de telefoon, omdat de gps gebruik maakt van telefoonmasten. Dit zou rond de 5 euro per maand worden. Zo kun je je kat of hond via een programma op je telefoon of tablet volgen. Soort van google maps idee.
Dus geen rib uit het lijf.