Eindelijk... Ik mag een kitten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:10

Voerbak, drinkbak,kattenbak, kattenbak stenen, kattenbak schepje, kitten voer, krabpaal, speelgoed, reismandje, halsband, mandje om in te slapen, borstel, kleding rollers, en misschien nog wat snoepjes?

Super leuk dat je een kitten mag uitzoeken!

Ik weet nog hoe blij ik was toen ik mijn kat ging ophalen. Eerste half jaar ging goed. Onddanks dat ik veel thuis ben (werk parttime) merkte ik toch dat mijn kat erg eenzaam werd. Na een tijdje nadenken toch een kat erbij genomen. Na 3 dagen wennen waren ze beste vriendjes. Mijn kat is veel gelukkiger met haar vriendinnetje! :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:19

Wat ik vind dat nodig is voor mijn katten:
- Voer; liefst een goede brok met zo min mogelijk granen en zoveel mogelijk vlees, natvoer zonder granen of suikers of evt KVV (gemalen vlees) of zelf samengestelde menu's van rauw vlees.
- Kattenbak; 1+1, dus bijv 3 bakken als je 2 katten hebt.
- Kattenbakgrit, reken op ong 5l per week per bak, dan zit je wel goed, meer is optioneel. :)
- Mandje/kleedje/kussentje.
- Mooie grote krabpaal met veel klim- en rustmogelijkheid, evt met van die holletjes erin.
- Bakjes voor voer en water; kun je ook oude soepkommen oid voor gebruiken.
- Transportmand; minimaal 50cm lang en liefst nog groter als je een kater of groter ras/type neemt.
- Speelgoed; denk hierbij aan dingen als balletjes/muisjes/hengeltjes/veertjes/pijpenragers/plastic springveertjes/propjes papier/kong wubba/kong kickeroo/roundabouts/rietjes/etcetc.
- Chip of bandje met kitty-safe sluiting, zowiezo altijd handig om een bandje in huis te hebben voor als er eens een kap om moet oid.
Chip geniet wel de voorkeur ivm risico van ophanging etc met een bandje.
- Ontvlooimiddel en ontwormmiddel zijn dingen die je normaal geregeld gebruikt (eerste 6 maanden zowiezo elke maand, daarna 4-6x per jaar) dus altijd handig om een verpakking op voorraad te hebben hiervan.
- Easypill of een pillenschieter oid als de kat lastig te pillen is.
- Rectale thermometer zodat je bij afwijkend gedrag kunt temperaturen.
- Nagelknipper als je van plan bent de nagels te knippen, dit raad ik sterk af bij een 'buitenkat' omdat deze zich moet kunnen verdedigen als er ruzie is met een buurtkat. ;)

Verder kun je denken aan extra mandjes/kleedjes, snoepjes, extra speelgoed, extra krabplekken (ook te realiseren door een krabplank/krabmat ergens aan te bevestigen en neemt dan geen ruimte in), denkspelletjes of bijv een kartonnen doosje met gaten erin waar je de brokken/snoepjes in strooit, een clicker als je clickertraining wilt gaan doen etcetc.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:22

Waarom 2kittens?
Heb nu 3 volwassen katten zitten en deze gunnen elkaar zelfs geen blik spelen niet samen slapen niet samen. Zijn niet agressief naar mense toe.. Dus zouden ook perfect gelukkig zijn geweest alleen.

Heb ooit eens vaag gelezen dat katten eig zoals leeuwachtige zijn en enkel in het paar seizoen samen komen solitaire dieren dus.

Vaak worden 2 diertjes samen verkocht hamsters,...

TS leuk dat je er 1 krijgt ik heb zelf geen raskatten zus wel zit heel veel verschil kwestie karakter dus zou echt wel opzoek gaan welk ras soms zitte er onwijs leuke mengelmoesjes in het asiel.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:26

Zucht, weer een topic waarin men er volledig van uit gaat dat katten hele sociale dieren zijn. Trek je er niet teveel van aan TS, een kat alleen houden is echt lang niet zo sneu als gedacht wordt. Sterker nog, sommigen hebben het juist nodig. Als je geen bezwaar hebt tegen een volwassen kat, kan je een kat uit het asiel heel gelukkig maken met een huisje volledig voor zichzelf! Maar ook begrijpelijk dat je een kitten wil hoor.
Dat verhaal van die kat is 1 van de voorbeelden waarbij een kat wel is onthouden van wat zij nodig had. Dat was namelijk meer uitdaging, maar dit hoeft echt niet in de vorm van een maatje hoor! Een kat is geen groepsdier zoals paarden of konijnen. Een kat alleen is gewoon iets meer werk, je moet namelijk zelf zorgen dat het beestje echt elke dag genoeg kan spelen en genoeg uitdaging krijgt. Naar buiten laten is dan de meest eenvoudige manier, daar kunnen ze heerlijk hun ei kwijt. Maar daarbij is het wel slim om er elke dag mee te spelen om problemen te voorkomen.

Gedragsproblemen zoals spelagressie voorkom je simpelweg door te zorgen dat de kat zn behoeftes kwijt kan. Waar heeft een kat nou behoefte aan? Simpel gezegd: voer/water, krabgelegenheid, spelen/jagen, uitdaging en hoge plekken.
Krabgelegenheid is meer dan een mooie krabpaal. Ze krabben vooral om hun territorium te markeren, dus looproutes (deurposten!) zijn populair. Daar kan je hele handige krabplankjes voor kopen, die schroef je gewoon op de muur waar de kat graag wil krabben. Ook karton doet het vaak heel goed, een kokosmat ook. Het kan dus ook best goedkoop, die hele meubels vinden veel katten niet eens zo boeiend.
Veel mensen beseffen zich ook niet dat een kat graag de hoogte in gaat. Ze zitten graag op kasten, aanrecht, vensterbank etc. Dit is ook al uitdaging.
Spelen moet je dan dus wel echt dagelijks doen, liefst meerdere malen per dag. Elke kat heeft zn eigen voorkeuren en ook hier geld dat het best goedkoop kan. Gooi eens een propje papier, bind een veer aan een touwtje etc. Eigenlijk is alles wat op een prooi kan lijken wel goed. Hard/zacht, piepend/krakend of stil, met of zonder kattenkruid, er is echt vreselijk veel keus. De truuk is om uit te vinden wat jouw kat leuk vind en je daar op aan te passen. Mijn vier katten hebben allevier een andere voorkeur, alhoewel ze allemaal een veer heel boeiend vinden. Zorg er voor dat je regelmatig de speeltjes in huis vervangt. Ik heb hier een bak met kattenkruid waar ik speeltjes in bewaar. Elke week loop ik door huis en raap alles op wat er ligt, en gooi wat nieuws neer. Katten zijn namelijk snel uitgekeken op speeltjes. Soms stoppen ze al na een minuutje spelen, pak dan gewoon een ander speeltje want dan is de interesse weg en met een nieuw speeltje zijn ze ineens weer enthousiast.

Ik vergeet vast van alles (tis al laat na een lange dag...) maar hiermee kom je al een eind!

Ruby1995

Re: Eindelijk... Ik mag een kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 23:31

Dankjewel voor jullie reacties!

Goeie tips zie ik voorbij komen! Heb ik wat aan!!

Ik kan sowieso een blik werpen in het asiel, wie weet wat er zit!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:36

Zwerte, hier heb ik een afwasteil met allerlei speeltjes erin en de katten hebben ontdekt dat je die heel goed ondersteboven kunt gooien om dat ene leuke speeltje eruit te halen.
Ik ruim dus een paar keer per dag op en zij bedienen zichzelf. :))

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:38

Belangrijk is te weten dat de sommige katten met gemak een leeftijd van 15 jaar bereiken.

Je bent op dit moment 18 jaar oud ( volgens je profiel). Je geeft aan dat je ein-de-lijk een kitten mag, hier maak ik uit op dat je ouders niet staan te springen?

Neem je het beestje mee als je het huis uit gaat, op kamers gaat of gaat samenwonen ( en wat als je partner dit niet ziet zitten)?? Of blijft hij of zij bij je ouders?

Het is misschien gezever, maar niet geheel onbelangrijk om even bij stil te staan .

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:50

Spullen die je nodig hebt zijn hier al genoemd! Wat leuk dat je een kitten mag!

Onze kat heeft wel een halsbandje dit omdat onze oude kat 4 weken weg geweest is en toen gevonden is door middel van het kokertje om het halsbandje! (Wel gelijk in kunnen laten slapen, maar goed ze was gevonden!)
Vandaar dat hij als hij naar buiten gaat ook een bandje met kokertje omheeft!
Ook is hij gechipt, zou k je ook aanraden want ik zie op facebook bij de dierenbescherming etc heel vaak ongechipte gevonden katten voorbij komen!
Hou ook rekening met entingen en ontvlooiing etc! Zijn ook extra kosten!
Veel plezier met het uitzoeken!

Ps. In het asiel hebben ze ook vaak hele leuke kittens!

Edit: mijn kat is ook alleen, hij heeft echt een hekel aan andere katten! In het asiel zat hij steeds onder de hokken etc om de katten te vermijden en hier in de straat hebben ze nog een kat en sochtends hoor je ze de hele tijd tegen elkaar schreeuwen! Hij vind het volgens mij prima alleen en ze hebben in het asiel ook afgeraden er nog een kat bij te nemen haha!
Als ze kittens zijn is het vaak wel makkelijker om er twee te nemen dit gaat vaak goed samen! De onze was al 5 toen we hem ophaalden!

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:54

wat je ervoor nodig hebt hangt ook af of hij/zij naar buiten mag.
maar in elk geval:
voer/drinkbakje
kattenbak voor binnen

speeltjes kun je heel gemakkelijk zelf maken (propje papier en bosje veren doen het erg goed bij mij)
kattenbakkorrels
ontwormspul
ontvlooispul

welk ras wil je graag?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:05

Ruby1995 schreef:
Mijn moeder is vaak thuis en anders wel een van mijn zusjes of ik.

Het liefste wil ik een raskat, niet zon dure van 600 euro maar ik had ook goedkopere gezien, nu vind ik wel dat een kat naar buiten moet kunnen, maar ik wil dan wel een halsbandje met zon los klik systeem..

1) een raskat goedkoper dan 600 euro komt meestal (!!!) niet bij een goede fokker vandaan. Dan zit je eerder richting broodfok.
2) een goede fokker zal zijn kat niet verkopen naar iemand die ze buiten laat
3) een goede kattenren kan ervoor zorgen dat je kat 20 jaar wordt,en niet eindigt als roadkill
4) als je geen 600 euro over hebt voor een kat, kun je beter een kitten of kat adopteren uit een opvang of asiel
5) heel veel plezier met je toekomstig kitten!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:16

Wij hebben nu een kitten van 6 maand.
We hebben hem sinds dat hik 13 weken is.
Een kitten moet circa 12 weken bij zij moeder zijn. Daarvoor zijn ze echt te jong.

Wij hebben 1 kat. Straks mag hij lekker naar buiten. Er zijn onderzoeken die zeggen dat je katten in groepsverband moet houden en onderzoeken die zeggen dat katten juist het liefst alleen zijn. In de praktijk zie je beide sommige hebben graag een maatje terwijl soms in 1 huis veel ruzie is tussen de katten omdat het totaal niet klikt of zou een kat wel zijn eigen terrein willen?! Keuze ligt bij het baasje.

Bij je kitten denk goed aan de leeftijd echt een kitten heeft tijd bik zijn mams nodig voor zijn levenslessen. Liefst niet jonger dan 12 weken. Hoe schattig ze ook zijn met 8 weken.

Denk aan castratie of stellerisatie.
Goed voer. Kittens nemen c vaak nest vlooien mee. Dus vraag naar de laatste vlooien/wormen kuur en zorg dat je alles in huis hebt.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:23

Wat leuk dat je een kitten mag! :D En wat fijn dat je ook gaat kijken in het asiel. :)

Zorg ervoor dat de kamer waar je hamsters staan afgesloten kan worden. Katten zijn nogal gek op ze namelijk.

Vosjeloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:29

Ik vind dat je gelijk heb, echt weer bokt mensen die zulke reacties plaatsen, en als je er wat van zegt worden ze boos :+ Maar goed, super leuk dst je een poesje mag, wij hebben paar weken geleden katje gevonden van ong 4/5 weken (ondertussen natuurlijk ouder) en is net een raskat (weet niet of ze het is maar vind dr geweldig), ze is echt heel mooi, heeft niet een kort vachtje en heeft echt prachtige kleuren en strepen, en die vinden wij zo eventjes aan de kant van de weg haha :D (we hebben wel overal gekeken en rondgevraagd maar ee staan geen huizen in de buurt en was echt te klein om dat hele end te lopen en ze zag er héél goed verzorgd uit.) Maar er zitten gemoeg mooie katjes in het asiel dus het is een kijkje waard!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:35

Ik zou idd even in het asiel kijken.
Daar kunnen ze je misschien een mooie langharige geven waarvan ze weten dat ie wel alleen kan.
Ik heb ook mengelmoesjes.
Maar van eentje denkt iedereen altijd dat het een raskat is.
Gewoon goed zoeken en niet overhaast beslissen!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:41

naast eerder genoemde gelijk even wormenmiddel en vlooienmiddel meenemen zodat je dat vast in huis hebt.

de hele ehbo kit en pillenschieters etc zou ik achterwege laten tot je zeker bent dat je zo nodig gaat hebben.. nagels knippen kan in principe ook bij de DA en daar moet je toch de komende tijd meerdere keren naar toe :)

mijn kat is 18 en er is pas dit jaar een nagelknipper in huis gekomen. ze houdt ze eigenlijk prima zelf bij buiten en aan de krabpaal.. heb m gehaald voor de hond die ook ouder wordt en niet meer voldoende afslijt.. en als ik dan toch bezig ben, tip ik heel af en toe de kat ook even mee, maar eigenlijk niet echt nodig.

speelgoed hoef je eigenlijk niet eens zelf aan te schaffen tenzij je het leuk vind om daar geld aan uit te geven natuurlijk..

gewoon een stok met een stukje touw en wat veertjes of een propje papier eraan gebonden geeft al een poosje plezier en is het plezier eraf, dan mik je m weg en maak je de volgende keer een andere..

balletjes kun je kopen, maar als je een kat als de mijne hebt.. dan worden ze afgekeurd en gaat ze aan de haal met de tennisballen van de hond, of mept een pen van tafel en gaat daarmee spelen..

veel huis tuin en keuken dingen lenen zich uitstekend voor sport en spel en als je merkt dat ze echt iets prachtig vind, dan kun je dat altijd nog aanschaffen.

belangrijkste:
voerbakje,
waterbakje,
slaapplaats maken, hetzij door een mandje te halen, hetzij door bijvoorbeeld een fleesdeken in een doosje te leggen (katten hebben nogal eens de neiging om de door jou aangeschafte spullen compleet te negeren en het liefst te liggen op wat van jouw is.. liever de krant dan een mand soms).
kattenbak en kattengrit
reismandje
kittenvoer.
speeltjes maken/kopen.. maken is eigenlijk leuker, omdat je dan echt bezig bent met uitvissen wat je kat leuk vind..

kattenplaza is een goede site om meer informatie te vinden over het houden van katten..

ik weet alleen niet zeker of je op je huidige leeftijd echt aan een kitten moet willen beginnen?
je staat op de drempel om je eigen leven te gaan starten..
wat als je straks gaat studeren en daarvoor op kamers moet? of een huisje gaat huren en je mag daar geen huisdieren houden? vooral het laatste, je kunt zeggen 'dan begin ik er niet aan met zo'n huis', maar je hebt het niet altijd voor het kiezen.. soms heeft het wat meer spoed dan je verwacht had.. Stel je hebt over een jaar een leuke vriend. over twee jaar plots zwanger en te kort ingeschreven bij een woningbouw om echt keuze te hebben.. dan is je kat pas 2 jaar oud en met een beetje geluk nog zo'n 16-18 te gaan.. Als je vader zo weifelend is, dan heeft dat misschien te maken met het feit dat hij tot de kat veroordeeld wordt op het moment dat jij uitvliegt naar een plek waar je geen dieren kunt houden.

wellicht is het leuk om juist een ouder dier een plekje te gunnen.. zo heb je toch een lieve schattige kat, blijft het interieur van je ouders netjes heel (lol, staat je netjes, kitten laten opgroeien thuis en zodra het zicht gedraagt als brave volwassen kat, dan wat voor je zelf gaan zorgen... ohhhhhhh wacht, dat heb ik met mijn hond gedaan grijns). zo'n kat kan ook rustig dan bij je ouders blijven als het noodzakelijk is.. en met een beetje 'pecht/geluk' neem je afscheid van zo'n kat zodra je zelf klaar bent met studeren en helemaal zelfstandig bent en dan aan een kitten beginnen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 01:00

Buiten voer en andere toebehoren, is het belangrijk om het dier te ontvlooien, ontwormen en inenten.

Mocht je je kat niet uit het asiel halen, hou dan ook rekening met castratie en chippen.

Heb je al nagedacht over wat voor karakter je aantrekkelijk vind? Meeste raskatten hebben wel een bepaald karakter waar je van moet houden. Ik heb hier bijvoorbeeld een kruising sphynx/cornish rex die echt zo aanhankelijk is, dat je er bijna niet aan ontkomt.. :') Ook kletst hij mij de oren van het hoofd, dat is iets waar je echt van moet houden. :)

Verdiep je voor je een keuze maakt dus goed in het karakter van het dier, dan kom je ook niet voor verrassingen. :)

Enne, gefeliciteerd! ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 01:23

Tallie1979 schreef:
Buiten voer en andere toebehoren, is het belangrijk om het dier te ontvlooien, ontwormen en inenten.

Mocht je je kat niet uit het asiel halen, hou dan ook rekening met castratie en chippen.

Heb je al nagedacht over wat voor karakter je aantrekkelijk vind? Meeste raskatten hebben wel een bepaald karakter waar je van moet houden. Ik heb hier bijvoorbeeld een kruising sphynx/cornish rex die echt zo aanhankelijk is, dat je er bijna niet aan ontkomt.. :') Ook kletst hij mij de oren van het hoofd, dat is iets waar je echt van moet houden. :)

Verdiep je voor je een keuze maakt dus goed in het karakter van het dier, dan kom je ook niet voor verrassingen. :)

Enne, gefeliciteerd! ;)

haha ja idd dat is ook belangrijk, madam kletst mij hier al ruim 18 jaar de oren van het hoofd (kruising abbessijn, niet stil te krijgen).. of beter 17 jaar kletsen en sinds een jaar wordt het een beetje snerperig omdat ze af en toe even vergeet waar ze is als ze wakker wordt of net binnen is.. rest is er niets van echte ouderdom te merken.. moet je bij een abbessijn weer rekening mee houden, die worden 'speels' oud en willen ook tot op hoge leeftijd veel aandacht ontvangen in 'samen bezig' (dat houdt ook in toekijken bij de horizontale tango vanaf het kussen als ze de kans krijgt, daarbij beide partners aanmoedigend zucht.. )

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 07:36

Wauw wat een reacties bedankt!

Ja, ik realiseer dat ik 18 ben en dat een kat dat ook kan worden, maar ik kan als er de mogelijkheid is de kat meenemen en anders blijft hij hier.

Aan dierenartskosten heb ik ook uiteraard gedacht zoals castratie en chippen, dat gebeurt zeker!

Ik mag hem voor mijn verjaardag en dat is over een maand dus ik ga alvast spullen kopen enz en de kat over een maand als alles compleet hier is.

Ik wil wel een beetje een aanhankelijke kat, niet een die je eigenlijk weinig tot nooit ziet.

Maar jullie denken dat het weinig kwaad kan dat ik ook cavias heb en een hamster?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:02

Gefeliciteerd dat je een kat mag.
Hoop dat jullie een leuke tijd gaan hebben.

Ach katten altijd een maatje. ...
Ik heb mijn kat gekregen toen ze 3 jaar was.
Ze is lang achterop gezeten door haar maatje.
Zo erg dat ze altijd boven in een kamer zat.
Kwam ze bij mij jaren ondanks dat het een vrouwtje is en geholpen.
Plaste en sproeide ze de boel onder.
Veel dingen moeten vervangen nu doet ze het nog in de tuin. Heel soms in huis maar blijft een gestreste kat.
Er lopen nou eenmaal ook andere katten in de buurt

Dus ja maatje niet altijd goed idee
Al had ik er ook graag 1 bij gewild
Durf dat niet aan.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:15

Ruby1995 schreef:
Wauw wat een reacties bedankt!

Ja, ik realiseer dat ik 18 ben en dat een kat dat ook kan worden, maar ik kan als er de mogelijkheid is de kat meenemen en anders blijft hij hier.

Aan dierenartskosten heb ik ook uiteraard gedacht zoals castratie en chippen, dat gebeurt zeker!

Ik mag hem voor mijn verjaardag en dat is over een maand dus ik ga alvast spullen kopen enz en de kat over een maand als alles compleet hier is.

Ik wil wel een beetje een aanhankelijke kat, niet een die je eigenlijk weinig tot nooit ziet.

Maar jullie denken dat het weinig kwaad kan dat ik ook cavias heb en een hamster?

Leuk dat je een kitten mag! Ik las dat je graag een langharige wilt die naar buiten gaat. Lange haren en buiten gaan niet samen, bij mij niet inboedel geval! Ik heb 2 jonge Perzen en ooit wel is buiten laten lopen maar dan heb je super gauw klitten! Katten met lange haren moet je iedere dag kammen, realiseer je dat wel! De mijne vinden kammen helemaal niks dus het is iedere avond weer een beetje gedoe. Ook heb ik laats klitten weg geschoren bij de een omdat haar haar zo snel groeide.

Een kitten neemt enorm veel tijd in, veel spelen met ze en in het begin een x aantal keer op de kattenbak zetten. Opvoeding is belangrijk!

Voor de rest hoop ik dat je een topic plaatst als het zover is, kunnen wij ook genieten!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:45

Ruby1995 schreef:
Ik kan sowieso een blik werpen in het asiel, wie weet wat er zit!

Vind ik een goede instelling, het is een kleine moeite en wie weet vind je daar iets veel leuks. Als je niks vind kun je altijd nog meer geld uitgeven, toch?
Ik heb zelf 2 zwerfkatjes gevonden, totaal onverwachts en niet gepland. Maar beide katjes met lang haren en (ik zeg dit nu niet omdat dit mijn katten zijn, maar ik hoor die ook van anderen) het zijn echt pracht katten! Degene die ze gedumpt heeft is vast heel stom geweest want het zijn schatjes :D

Ik weet niet of de tip al voorbij gekomen is, maar een kattenbak met een rand is echt heel handig als je niet wil dat de kattenbak korrels door het huis vliegen :+ De mijne kostte niet meer dan eentje zonder rand.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:48

haha ik denk dat een hamster en cavia's geen kwaad kunnen.
In het ergste geval heeft je kat een lekkere lunch gehadXD

Nee sorry, grapje.... Ik ken mensen die zowel n vogel/muizen etc als katten hebben en ik heb tot nu toe nog niet gezien dat het echt fout ging. Vooral wanneer je de kitten op een vroege leeftijd laat wennen aan de andere huisgenoten zal ze zeker die hamsters wel blijven respecteren denk ik. Van de hamster kan ik me wel voorstellen dat de kat het diertje als voer ziet, dat is dan een kwestie van goed gescheiden houden.

Ik ben nu 23 en we hebben sinds 1.5 jaartjes ongeveer ook een kat. Heel lang verhaal maar het komt erop neer dat wanneer ze niet bij ons terecht was gekomen, ze naar het asiel was gegaan.
En inderdaad, hoe langer de kittens bij mama kunnen blijven des te beter dit is voor de ontwikkeling en het gedrag van de kat. Ruzie in huis kun je voorkomen door meerdere voerbakjes, ligplekken, krabmogelijkheden en katttenbakken neer te zetten. Onze oude kat (echt een brompot) is zo hele aardige vriendjes geworden met nieuwkomer Mika.

Kijk even goed of de door jou gewenste kitten ook een dekvacht heeft. Vaak hebben die langharige rassen wel die bovenvacht maar geen ondervacht waardoor ze simpelweg minder geschikt zijn om ook naar buiten te komen. Zeker als het zoals nu wat kouder en vochtiger wordt, zit je binnen de kortste keren met een zieke kat.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:15

Wat leuk dat je een kitten mag en je kunt rustig de tijd nemen om er over na te denken want het is nu niet echt het kitten seizoen ;)

Ik zal niet zeggen dat alle adverteerders op MP slecht zijn, maar je moet wel goed kijken wat je uitzoekt. Ook mix kittens moeten wel langer bij de moeder blijven dan de 7 weken waarmee ze soms al aangeboden worden. Ze moeten goed gesocialiseerd zijn en niet ergens uit een schuur oid komen
Goed advertenties lezen en kijken hoe die kittens er op een foto uit zien

Mocht een oudere kat ook oke zijn kun je eens kijken naar een herplaatser via www.kittentekoop.nl maar houdt er idd rekening mee dat fokkers hun kat/kitten niet zomaar op straat willen hebben

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:16

Kijk eens bij Marjoow op haar profiel. prachtige asielkat mét lange haren!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:50

Katers zijn aanhankelijker dan poezen heb ik me laten vertellen