Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hier worden de gewone standaard goudvissen rustig 20 jaar en 30 cm. 
heel eerlijk? als alles goed gaat heb je er niet veel werk aan, maar ik zit nu met een gigantische algenplaag (ondanks dat de waterwaarden goed zijn
) en heb er onwijs veel werk aan en weinig plezier nu... 8nnemiek schreef:Mijn sluiers hebben hun hele leven in de vijver gezeten, en die is ruim 4 kuub. Ruimte zat dusmaar je hebt verschillende soorten sluierstaarten natuurlijk.
loveidefix schreef:Wij hadden de goudvissen altijd in een bak van 60 cm denk ik, zonder verwarming of filter, gewoon om de 2 week de bak en de steentjes schoonmaken. Die vissen gingen maar niet dood, ze zijn 7 en 9 geworden![]()
Waarom moet een vissenbak per ce verwarmd worden en een filter hebben?
Daphne__ schreef:8nnemiek schreef:Mijn sluiers hebben hun hele leven in de vijver gezeten, en die is ruim 4 kuub. Ruimte zat dusmaar je hebt verschillende soorten sluierstaarten natuurlijk.
Maar waar zijn die vissen uit je 60 cm bak gebleven dan? Die vissen zouden nog moeten leven, maar alle vissen in je vijver zitten daar altijd al in... Dus ik snap dan niet goed hoe je kunt zeggen dat sluiers we in 60 cm kunnen tot ze te groot worden..
En voor vijvervissen is 10 cm na 5 jaar echt extreem klein... Voor alle sluierstaart soorten.
Ze kunnen net zo goed 15 cm zijn hoor. Dat is zo lastig schatten, aangezien water nogal vervormt
Kan je helemaal bij wegdromen en de vissen laten mooi natuurlijk gedrag zien. Maar het is wel ook een beetje een technische hobby vind ik altijd, doordat je ook erg bezig bent met waterwaardes en dus het milieu van de vissen.
xEmily schreef:Na deze overvloed van informatie denk ik niet dat ik een geschikte viseigenaar kan zijn eigenlijk :c
Komt nogal heel veel bij kijken, had ik niet verwacht eerlijk gezegd,

het gaat nu goed en het is het waard als je ziet hoe rustgevend het er uit kan zien maar je moet er inderdaad veel tijd/werk in steken.
er zijn zat mensen die het 'toch lekker doen' want 'bij die en die gaat het al xjaar goed!'