kater doet flemen, word poes krols ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 14:39

Ja ik ga wel even informeren hoe en wat
Maar volgens mij kon het niet eerder daar de afspraak al 4weken staat

Oke het flemen hoeft daar dus niets mee te maken te hebben das mooi!

nu maar gewoon even scheiden zekerheid voor alles,

Heb niet het idee dat ze al gedekt is maar vermeld het wel even natuurlijk!

Bedankt voor de info

Hou nu even de mannen bij elkaar en de vrouwen zo hebben ze toch een maatje

Heb 2 poezen en 2 katers en zijn allemaal gek op elkaar

Oudste 2 zijn al geholpen hoor

Hopen dat straks het weer bij elkaar brengen geen gedonder gaat brengen

Mioux

Re: kater doet flemen, word poes krols ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:41

Als je meld dat de dekking mogelijk al gedaan is, en je je zorgen maakt en ze niet uit elkaar kan houden dan zal de dierenarts vast eerder de operatie doen. Anders (sorry) vind ik je dierenarts een zak. Als t bij ons in de regio overal al met 6 maanden gedaan kan worden, kan het daar ook. Zeker bij tekenen van al krolsheid, mogelijk dekking etc.

De dekking kan allang gebeurd zijn hoor, ook al blijft ze erna nog krols en de tekenen ervan.

Bij elkaar brengen erna brengt geen gedonder als ze al eerder geholpen kunnen worden. Anders heb je erna wel kans op wat ruzie.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:42

Bij elkaar brengen na de ingreep zal vast niet voor gedonder zorgen. Ik denk dat ze elkaar daar al goed genoeg voor kennen :) Even wennen en besnuffelen hoort er altijd bij.

Kun je de dierenarts voor de zekerheid even bellen? Misschien maakt hij een uitzondering gezien deze situatie..

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 14:52

Nouja had gebeld waneer ze geholpen konden worden want wou dit dus absoluut voor zijn poes het liefst zoaat mogelijk en kater 6 maanden

Aangegeven dat ik geen gedonder wild hebben dus ze tegelijk wil laten helpen,

Kater kon wel wat eerder dan maar helaas waren zijn ballen nog te klein

Dus deze datum maar geprikt !

Ben gek om mijn beesten en heb er dan ook verandwoording voor ! :)

Ze gaan naar de dierenarts als het nodig is er ligt een potje klaar voor onverwachte kosten dus das het probleem niet,

Zou mezelf dan ook voor mijn kop slaan als onze dame ineens kittens zou krijgen op deze leeftijd is not done ! En gaat ook niet gebeuren! En al helemaal niet van haar broer tje

Wij hebben gekozen voor ze dus geven ook medische hulp waar nodig,

En vind het niet meer dan logisch ;)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:53

Wanneer worden ze nou geholpen dan? :o

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 15:00

Ze zijn 13 mei geboren heb ik net even terug berekend dus nog geen 6 maanden

Ik ga nog even overleggen met de da moet effe kijken wanneer ik tijd heb daarvoor
Planning staat nog steeds op de 11de

Mannen en vrouwen blijven even gescheiden zo voorkom je meer want denk eerlijk dat ze nog niet gedekt is naar zekerweten doe je natuurlijk niet

Gaat helemaal goed komen bokkers bedankt voor het mee denken !!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:56

In Amerika en ook sommige dierenartsen in Nederland doen ze aan vroegcastratie op 8 weken leeftijd. Dat jouw kater zijn ballen te klein waren is dus niet echt een argument en te jong ook niet. Toevallig vandaag zelf nog een poesje van 4,5 maand gesteriliseerd (officieel gecastreerd maargoed).
Ik zou maandag (of morgen als ze open zijn) gewoon direct je dierenarts opbellen dat je graag wil dat ze zsm geholpen worden. Kan dat niet dan zoek je wel een ander. Een kater castreren is nog geen 5 min werk dus dat kunnen ze d'r altijd wel bijplannen.
Goed dat je al apart hebt gezet.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 19:56

Zo katten zijn beide geholpen is gelukkig allemaal heel goed verlopen en ze was gelukkig niet drachtig :) bij de kater is gelijk een melktand verwijderd want dat was nodig zij de dierenarts,

De poes gaat ook goed ze heeft een romper om het lopen gaat nog niet helemaal soepel :')

Ik merk wel dat ze op de romper plast dus morgen gelijk maar even wassen en dan krijgt ze in die tussentijd maar even een baby romper aan.

Waar ik wel van baal is dat de 2 thuisblijvers alleen maar kunnen grommen blazen en uithalen naar ze, die ukkies snappen er niets van en zijn helemaal van het padje waarom ze nou zo lelijk doen. :(

Ik hoop echt dat dit wel weer weggaat want ze waren altijd heel lief voor elkaar.

Het is nu zo verschrikkelijk sneu om te zien |(

Over 10 dagen wond controle! maar hou ze goed in de gaten.

Ik ben in iedergeval blij dat het achter de rug is, nu op naar de rust weer in het huis

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 08:58

Voor de nacht hadden we de 2 geholpen katten mee de slaapkamer in genomen omdat de poes nu met haar romper aan absoluut niet weerbaar is en zich nog niet lekker voelde/voelt.

Vanochtend nieuwe ronde nieuwe kansen maar helaas, de oude poes stookt de 1 jarige op om te gaan blazen en grommen.

Net lag de geholpen poes op de krabpaal en kwam de 1 jarige kater op je plateau naast haar liggen, en deed haar heel nieuwsgierig besnuffelen, ik dacht nog dat gaat best goed...
Na nog een keer besnuffelen en voorzichtig beetje wassen mept hij haar ineens heel hard en gaat staan blazen :? heb hem meteen weggestuurd want zij lag er als eerste en ze is gewoon absoluut niet weerbaar...

Gaat dit gewoon nog goed komen tussen hun 4en? baal er echt een beetje van!

En over 10 dagen wondcontrole gaat dit weer vanaf voor af aan beginnen ?

Ik moet nu continu scheidsrechter gaan spelen omdat die 2 thuisblijvers die ukkies niet meer accepteren

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:17

Dit duurt ongeveer een dag of 2 a 3 is mijn ervaring.
De geholpen katten ruiken nu anders. Niet meer eigen. Zodra ze weer hun huislucht hebben is het over.
Mijn mening is zolang er niet gevochten wordt, laten gaan.
Grommen en blazen kan geen kwaad.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:22

Maak je niet druk om dat geblaas en gegrom. Je poezen ruiken naar dierenarts (ik rook het zelf zelfs altijd al aan ze) en dat vinden de anderen raar/eng. Aai je geholpen poezels veel, zodat ze zo snel mogelijk weer naar thuis ruiken. 1 van mijn katten kan het grommen wel een week volhouden als een ander naar de DA is geweest.

1 keer was ik er zo zat van, dat ik grommende poes zelf heb ingesmeerd met aftershave, zodat ze zelf ook anders zou ruiken (beest werd gewoonweg vals naar de anderen en het duurde al ruim een week) en toen gromde ze zelfs naar zichzelf :')

Ik weet dat het voor jou niet meer van toepassing is, maar wilde toch nog graag even reageren op bepaalde uitspraken die gedaan zijn, zoals dat zulke jonge katten zelden echt krolsheid zouden laten zien. Dat is onzin, dat verschilt sowieso per poes. Mijn poes werd voor het eerst krols met 6 maanden. En dat was echt wel duidelijk! Ze gleed op haar zij over de grond, prrrrrrde continu, bleef haar geslachtsorganen maar wassen en er was geen land mee te bezeilen. Een dag later begon haar zusje ook, precies dezelfde manier. Gelijk de DA gebeld, maar ze waren te jong voor sterilisatie, te veel risico's, dus was hun broertje de pineut en is die gecastreerd met 4 maanden. Castreren van een kater geeft op die leeftijd veel minder risico's dan de sterilisatie van een poes. Beide zusjes zijn geholpen met 6 maanden, eerder wilde de DA dat echt niet doen.

Alle dingen die ik hier gelezen heb, zijn dingen die KUNNEN gebeuren, maar die niet perse een feit zijn en voor alle poezen opgaan.

Daarnaast zal het best dat ze in Amerika veel eerder geholpen kunnen worden, daar hebben wij niks aan. Mijn DA ziet me aankomen als ik zeg dat mijn kitten best al geholpen kan worden omdat dat in Amerika kan. :+ Zou me niks verbazen als hij zou zeggen: Dan ga je daar maar heen :D In Amerika zijn vooral Main Coons, zoals bij ons de HTK kat. Coons zijn totaal andere katten, veel groter en steviger. Die zijn niet met elkaar te vergelijken, dus ik kan me zomaar voorstellen dat het bij die katten ook anders werkt qua geslachtsrijpheid etc.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:39

Mijn Da had er geen problemen mee om mijn kittens te helpen tussen de 10 en 12 weken.
Dus ook dat is weer DA verschillend.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 09:48

Is ook zo het is gewoon per Da verschillend,
Echter ben ik blij dat het nu allemaal achter de rug is en ik niet meer zo hoef op te letten!

Ze slapen nu allemaal dus heerlijk rustig.. het is inderdaad de geur die het m doet en de poes haar romper want dat is natuurlijk ook heel vreemd!

Heb al beetje catnip gesprayd op de lig plekken en krabpalen.

Het blazen vind ik nog niet eens zo erg maar het feit dat de 1 jarige kater bij de poes komt kijken en vervolgens klappen uit gaat delen dat mag hij niet van mij, ze kan met die romper aan gewoon niet snel weg, mag niet te veel en hoog springen en ze is gewoon een beetje suffig nog,
dus heb ik hem daarvoor weggestuurd.

Het zal allemaal vanzelf weer goed komen! voorlopig hou ik ze in de nachten nog uit elkaar tot de rust echt terug is

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:57

Ylana schreef:
Mijn Da had er geen problemen mee om mijn kittens te helpen tussen de 10 en 12 weken.
Dus ook dat is weer DA verschillend.

Dat klopt, ik heb idd van meerderen gehoord dat het wel verschilt per DA.
Laten we zeggen dat ik een rotsvast vertrouwen heb in het beoordelingsvermogen van mijn dierenarts, er moet wel heel wat gebeuren voordat ik aan zijn advies of diagnose twijfel. :) Zo krijg je bij hem bijv ook geen poezenpil meer, 1 en al ellende met melkkliertumoren etc. +:)+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:59

Goed dat je direct hebt ingegrepen TS :j

Dat grommen en blazen naar de katten die geholpen zijn komt wel weer goed, komt idd omdat ze naar de dierenarts ruiken.

Ik weet dat de kittens (weesjes en kittens met mams) in het asiel ook heel vroeg geholpen worden. Zo gaan ze al geholpen uit het asiel weg en dat is echt wel een groot plus punt.

Succes ermee!