Pup zindelijk maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:00

luffwinny schreef:
Dom en achterhaald om dat te doen , gelukkig zie je het zelf ook in . Ik zou als ik jou was helemaal over nieuw beginnen alsof je de pup net hebt ..

Yup mee eens, O:)

We zijn dus nu sinds een kleine week weer helemaal overnieuw begonnen,
en vandaag heeft ze gelukkig een goede dag, tot dusver 1 plasje, (na een middagdutje op de bank)
moest ik ook even naar de wc, en zei dus ook.. :o
Maar! ik ben toen direct naar buiten gegaan, en daar heeft ze dan wel weer gepoept!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:01

Horseland93 schreef:
Ik kan helaas niet met haar naar buiten 1,2,3
Ik woon op een appartement, en moet eerst een trap naar benee, we hebben een balkon .
Maar daar staan cavias op, ze kan er prima iets doen, maar nee.. Het enigste wat haar dan intresseerd is caviapoepjes eten en uitdagen.. ;(

Ik hoor ook wel eens dat ze in deze woonruimtes (flats etc) gebruik maken van een soort kattenbak. Juist omdat je niet zo snel naar buiten kunt.

Als je het ziet gebeuren, echt als je pupsel door de poten heen zakt, meteen optillen (want dan stopt de drag) en bijvoorbeeld op die kattenbak/buiten zetten.

De peper zou je dan kunnen strooien op de plekken waar ie ontlast heeft, volgens het gezegde zou dat ook moeten helpen (geen persoonlijk ervaring mee).

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:03

magda_90 schreef:
Horseland93 schreef:
Ik woon op een appartement, en moet eerst een trap naar benee, we hebben een balkon .
Maar daar staan cavias op, ze kan er prima iets doen, maar nee.. Het enigste wat haar dan intresseerd is caviapoepjes eten en uitdagen.. ;(

Ik hoor ook wel eens dat ze in deze woonruimtes (flats etc) gebruik maken van een soort kattenbak. Juist omdat je niet zo snel naar buiten kunt.

Als je het ziet gebeuren, echt als je pupsel door de poten heen zakt, meteen optillen (want dan stopt de drag) en bijvoorbeeld op die kattenbak/buiten zetten.

De peper zou je dan kunnen strooien op de plekken waar ie ontlast heeft, volgens het gezegde zou dat ook moeten helpen (geen persoonlijk ervaring mee).

Dat is het nou net, ze kan ook gewoon lopend plassen, dan schuift ze als het ware over haar buik, met haar pootjes gespreid, en voila een plasje.

aan een kattenbak ik ook nog gedacht, maar is dat niet teveel van het goede nu,
En compleet nieuw gestart met zindelijkheidstraining, clicker en beloningen, en dan ook nog een kattenbak?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:05

Na elke keer dat de hond geslapen, gegeten of gedronken heeft, de hond naar buiten zetten en in de hemel prijzen als de hond daar wat doet.
Doet ie wat in huis, optillen en buiten zetten. Nooit straffen! Al werkte dat met mijn oudste hond niet. Die piste gewoon door als ik hem optilde ;)

Het is niet de makkelijkste kruising om zindelijk te krijgen ;)

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:06

Machie schreef:
Na elke keer dat de hond geslapen, gegeten of gedronken heeft, de hond naar buiten zetten en in de hemel prijzen als de hond daar wat doet.
Doet ie wat in huis, optillen en buiten zetten. Nooit straffen! Al werkte dat met mijn oudste hond niet. Die piste gewoon door als ik hem optilde ;)

Het is niet de makkelijkste kruising om zindelijk te krijgen ;)

Haha geen idee, ze maakt zulke kleine plasjes dat ik haar niet eens zo snel kan optillen als ze wat wil gaan doen, al sta je er met je neus boven en handen al klaar.
Poepen doet ze gerust, als je haar optilt, dan gaat ze lekker verder. :(:)

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:07

Ik zou persoonlijk de kattenbak niet doen.. Probeer gewoon door te gaan door veel naar buiten te gaan en geduld te hebben en niet straffen . En toch maar s'nachts keer wekker zetten en dat uitbouwen. En met iets lekkers belonen . Een ongelukje kan gebeuren , probeer dan toch gelijk naar buiten te gaan .

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:08

Even resume:

- Peper strooien, daar waar ze ontlast heeft
- Er 's nachts uit gaan, ( al jankt ze noooooit 's nachts, nog geen enkele keer gedaan, om aan te geven dat ze moet)
- De hemel in prijzen als ze buiten ontlast heeft, met beloning en clicker

- Wellicht een kattenbak?? met kranten of iets erin, toen we haar mee kregen zou ze krantzindelijk moeten zijn.. nou...

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:09

luffwinny schreef:
Ik zou persoonlijk de kattenbak niet doen.. Probeer gewoon door te gaan door veel naar buiten te gaan en geduld te hebben en niet straffen . En toch maar s'nachts keer wekker zetten en dat uitbouwen. En met iets lekkers belonen . Een ongelukje kan gebeuren , probeer dan toch gelijk naar buiten te gaan .

Dubbel check :P

Ookal doet ze wat binnen , we gaan naar buiten! :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:11

Ik zou sowieso nooit een hond het leren binnen te doen. Met bijvoorbeeld een zo'n zindelijkheidsmatje leer je eigenlijk eerst de hond dat hij/zij binnen op die plek mag plassen en vervolgens moet je weer leren dat ze het buiten moeten doen. Ik vindt het zelf ook tegenstrijdig om te leren dat het ergens in huis wel zou mogen.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:12

moonsparkle schreef:
Ik zou sowieso nooit een hond het leren binnen te doen. Met bijvoorbeeld een zo'n zindelijkheidsmatje leer je eigenlijk eerst de hond dat hij/zij binnen op die plek mag plassen en vervolgens moet je weer leren dat ze het buiten moeten doen. Ik vindt het zelf ook tegenstrijdig om te leren dat het ergens in huis wel zou mogen.

Daar heb je ook een goed standpunt.
Dus geen kattenbak dan maar..

magda_90

Re: Pup zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:13

De kranten vind ik zelf ook alleen maar handig omdat het snel absorbeert, vandaar dat ze hier nog overal liggen. Vind ik persoonlijk fijner met het laminaat. :o

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:14

Kattebak erbij?!....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:15

vivana schreef:
Kattebak erbij?!....

magda_90 schreef:
Horseland93 schreef:

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:17

Jullie denken dus wel dat ze nog een goede kans heeft om wel zindelijk te worden..
Wat daar twijfel ik zo erg over, dat ik soms niet van kan slapen..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:18

Tenzij je hond echt een kringspierprobleem heeft, kan iedere hond denk ik wel zindelijk worden. Zolang de baasjes maar doorgaan. :)

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:19

magda_90 schreef:
Tenzij je hond echt een kringspierprobleem heeft, kan iedere hond denk ik wel zindelijk worden. Zolang de baasjes maar doorgaan. :)

Nou die werkt anders naar toebehoren _O- _O-
haha

Ik hoop het echt. :j

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:20

Zeker weten. Het duurt bij zeer kleine hondjes alleen vaak wat/veel langer. Kwestie van een lange adem en een scherp oog.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:21

Mizora schreef:
Zeker weten. Het duurt bij zeer kleine hondjes alleen vaak wat/veel langer. Kwestie van een lange adem en een scherp oog.

Ondertussen, zijn de levensduur van mijn longen kleiner geworden Y;( Dan toch maar weer nog een keer goed in ademen, en toch maar weer die scherpe bril opzetten..

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:22

Vol houden onze honden waren echt zindelijk met 7 maand en 1 jaar. (2 honden )

belonen als ze het buiten doet, met stem
na het spelen,slapen,eten naar buiten
niet boos worden als ze het binnen doet
het opruimen waar de hond niet bij is.

Dit hebben wij aan gehouden

wij hebben de honden snachts in de bench weet niet of jij die hebt.
en dan niet te veel ruimte laten, de meeste honden willen niet hun eigen 'nest' bevuilen en houden het dus op.
Laatst bijgewerkt door Valuna op 30-10-14 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:22

Horseland93 schreef:
Even resume:

- Er 's nachts uit gaan, ( al jankt ze noooooit 's nachts, nog geen enkele keer gedaan, om aan te geven dat ze moet)

- Wellicht een kattenbak?? met kranten of iets erin, toen we haar mee kregen zou ze krantzindelijk moeten zijn.. nou...

- Geduld :D eigenlijk met stip op 1

Het is een hondje van een klein ras én ze is pas 9 weken bij jullie!

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:22

Maar vanaf welke leeftijd moet ik me echt zorgen gaan maken, als ze dan nog plast in huis?
Bedoel, is het reëel, dat als wij nu alles op alles zetten, de pup zindelijk kan zijn voordat we gaan verhuizen???

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:23

Jennyxx schreef:
Horseland93 schreef:
Even resume:

- Geduld :D eigenlijk met stip op 1

Het is een hondje van een klein ras én ze is pas 9 weken bij jullie!

He? 9 week nog maar,, jeetje het is alsof ze hier geboren is..
Het valt dus nog mee, Ye!
Ik wist niet dat een klein ras trouwens meer tijd nodig heeft om zindelijk te worden..
Dan word mn volgende hond dus een deense dog _/-\o_

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:24

Valuna schreef:
Vol houden onze honden waren echt zindelijk met 7 maand en 1 jaar. (2 honden )

belonen als ze het buiten doet, met stem
na het spelen,slapen,eten naar buiten
niet boos worden als ze het binnen doet
het opruimen waar de hond niet bij is.

Dit hebben wij aan gehouden

Owja het opruimen waar de hond niet bij is, doen we trouwens nu ook! *D
ik hoop echt dat ik binnen nu een maand een duidelijk verschil zie, *\o/*

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:25

Vanaf 1 jaar. Dus nee, de kans is aanwezig dat ze over 2 maanden nog niet helemaal zindelijk is. En dat is normaal :D

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:26

Zo oud is 19 weken nog niet, de ene pup is nou eenmaal sneller zindelijk dan de ander. Ik heb zelf een pup van nu 7 maanden oud. Ik heb hem vanaf de leeftijd van 16 weken, hij was afgestaan in het asiel waar ik vrijwilliger ben. Hij was nog niet zindelijk toen. Niks bijzonders gedaan qua zindelijk maken. Inderdaad wat hier al genoemd werd: naar buiten en iets van 'plasje doen' zeggen en belonen bij het plassen buiten. Toch een plasje in huis gedaan, meteen even buiten neerzetten. Nou heb ik een achtertuintje die omheind is, dus dat is/was wel makkelijk. Dan hoefde ik hem niet steeds in het tuigje te hijsen om even een plasje te laten doen.

Ik stond wel vroeg op om hem uit te laten, eerst even snel in de tuin en dan een rondje lopen. 's Nachts uit bed heb ik niet gedaan en hij is toch vrij snel zindelijk geworden.

Doet hij wel een plasje in huis, niet straffen, kan nou eenmaal gebeuren. Vooral goed op de klok letten en probeer die plasjes/poepjes in huis voor te zijn!

Succes met je pup! Komt vast goed, de aanhouder wint!