help, honden blijven maar piepen en blaffen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:37

Billy schreef:
Geen overwicht op de honden dan? jammer

Omgaan met dieren is niet alleen overwicht hebben. Ik vin deze situatie eerder een uiting van een slechte opvoeding door gebrek aan uitdagingen. Paar keer uitlaten en op schoot nemen. Tekkels zijn voor de jacht gebruikt die hebben energie zat.
Vind sowieso mensen die hun hond in een bench opsluiten slechte opvoeders. Een opgevoede en gelukkige hond kun je rustig loslaten in huis zonder slopen of blaffen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:52

Romyv schreef:
Weet je wat het is, ik ben het zat om altijd die beesten te moeten straffen. Bv dat zit die rui op de bank naar buiten te blaffen, eerst waarschuwen, dan een keertje aantikken om attent te maken en daarna stuur hem van de bank af. Als die vervolgens een minuut later weer sniekie op dezelfde positie zit om het blaffen te hervatten, gaat ti weer de bank af en de keuken in. Dat gaat dan vervolgens 10 min goed en begint het weer opnieuw. Dit gevecht voer ik al 1.5 jaar, nul verbetering

Als ik dit zo lees, denk ik dat je nog duidelijker moet zijn in je opvoeding..
Wat betreft dit voorbeeld, waarom dan niet gelijk van de bank afsturen?
Want blijkbaar heeft het waarschuwen en aantikken geen enkel effect.. dus waarom zou je dat dan doen?
En als ze sneaky terug gaan, gelijk ingrijpen.. nog voordat ze er weer op zitten.. jij bepaald wat er gebeurd, niet de viervoeters.. ;)

Nessah

Re: help, honden blijven maar piepen en blaffen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:56

Je zegt dat je iedere dag loopt. Maar waar moet ik dan aandenken? Hoe lang per dag lopen de honden ongeveer? En is dat in het zelfde gebied, of wissel je af? Aan de lijn of los?

Voor mij klinkt dit eerlijk gezegd als honden die écht te veel energie hebben. Waarschijnlijk een combinatie van dingen hoor, maar wanneer een hond écht moe is ( zowel lichaam als geest) zal dat zoveel bijdragen aan de rust in de nacht.. Want dan willen de honden zelf ook heel graag slapen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 11:35

Hij is er bij dan he, dus het is absoluut locatie gebonden..

Het zijn zijn honden. Dus ik ben er alleen mee jn aanraking als ik bij hem ben of hij met de honden bij mij (wat eerder uitzondering dan regel is). We wonen nirt samen.

Waarom ben je een slechte opvoeder als die.honden in een bench slapen? Dat doen ze ook.uit zichzelf, vind dit nogal een verwijd die nirt is onderbouwd. Ik vraag hier tips, niet om dit soort verwijten naar mn hoofd te krijgen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:04

Romyv schreef:
Weet je wat het is, ik ben het zat om altijd die beesten te moeten straffen. Bv dat zit die rui op de bank naar buiten te blaffen, eerst waarschuwen, dan een keertje aantikken om attent te maken en daarna stuur hem van de bank af. Als die vervolgens een minuut later weer sniekie op dezelfde positie zit om het blaffen te hervatten, gaat ti weer de bank af en de keuken in. Dat gaat dan vervolgens 10 min goed en begint het weer opnieuw.

Romyv schreef:
Heb ze vannacht na 3 uur janken op de slaapkamer gelegd en toen was get klaar.

Romyv schreef:
Het stomme is, ik geef dus niet op en ben he consequent. Bij mij worden ze opgevoed, gestraft en beloont.

Denk dat je jezelf nu tegenspreekt...

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:18

De oorzaak is simpel. De honden worden niet consequent opgevoed, want bij jou vriend zijn ze minder streng. Het eerste wat je dan moet doen is dat recht trekken. Daarna kun je gaan werken aan belonen/straffen. Stuur de hond van de bank en laat hem liggen/zitten en wachten to de rust er is, dan belonen. Wat betreft de bench is het een goed teken dat ze er van zichzelf in gaan overdag. Het is dus een veilige plaats om een dutje te doen. En als je netjes opgevoedde honden hebt overdag, dan hoef je 's nachts maar je stem te verheffen en ze zijn stil. Met andere woorden, je kunt wel oplossingen zoeken, maar zelf consequent zijn is de echte oplossing.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 12:48

Als je het zo onder elkaar zet vertekend het de boodschap, ik heb ze nu voor het eerst naar de slaapkamer gehaald omdat ik na 3 uur van alles proberen echt moest gaan slapen (was dit of de kelder ;) haha)

Maar ik ga er mee aan de slag!!! Want geloof wel dat het daar fout gaat

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:59

Het zijn wel tekkels he? :+
Hier gaat er echt een schreeuw naar beneden: AF!
Dan durven ze niet eens meer. }>
En naar de slaapkamer halen was niet echt een slim idee. Okee je hebt nu wel kunnen slapen, maar zulke dingen zijn iets te gezellig. Hoop niet dat je daar vannacht last van krijgt, in de zin van dat ze langer gaan en blijven blaffen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 13:14

Ze slapen de komend weken weer bij mn vriend hihi

Ja, en hij doet er niets mee (vind ti niet leuk en belangrijk)... Vind het zijn verantwoordelijkheid, maar ik heb er last van!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:18

Romyv schreef:
Als je het zo onder elkaar zet vertekend het de boodschap, ik heb ze nu voor het eerst naar de slaapkamer gehaald omdat ik na 3 uur van alles proberen echt moest gaan slapen (was dit of de kelder ;) haha)

Maar ik ga er mee aan de slag!!! Want geloof wel dat het daar fout gaat

Ik snap je helemaal hoor want je wilt uiteindelijk ook heel graag slapen, heb het van de zomer meegemaakt dat ik een week lang mijn nachtrust kwijt was door de hond van de buren die ze alleen achter hadden gelaten terwijl zij op vakantie waren... Dan bedenk je ook vanalles om maar te kunnen slapen. Mij werd aangeraden in het topic wat ik geopend had negeren, ja erg makkelijk als je je ergert aan iets.
Wilde je alleen maar duidelijk maken dat je ongemerkt waarschijnlijk minder consequent bent dan je wilt zijn.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:09

Jammer dat je niet ingaat op mijn reactie, ben oprecht geïnteresseerd naar het antwoord.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:15

ow, in mijn beleving deed ik dat wel. Het zijn zijn honden, dus ik weet niet precies hoe veel er gewandeld, gespeeld, op schoot gezeten of geslapen wordt. Ik werk fulltime, ga savonds naar stal en sport heel veel. dus ben er eigenlijk nooit bij :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:51

Naar mijn idee heb jij gewoon geen band met die hondjes en zie je ze vooral als overlast.Honden merken dat en zijn dan eigenlijk ook niet bereid iets voor jou te doen.Het blaffen zullen ze doen omdat ze toch wat in de war zijn omdat ze weer van plek verwisseld zijn.
Begin een smet jezelf wijs te maken dat de hondjes leuk zijn en ga er eens leuke dingen mee doen.Ze zullen dan ook vermoeider zijn en aanhankelijker naar jou toe en met wat mazzel nemen ze je nog serieus ook.
Ik zou de BENCH op mijn slaapkamer zetten en ze daar laten slapen,dan voelen ze zich minde rbuiten gesloten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 19:21

Het klopt wat je zegt, zo voelde het echt van de week toen ze me voor de 3de keer een nacht geterroriseerd hadden ;) is dan meer frustratie en irritant ontstaan uit vermoeidheid en machteloosheid. Want normaal ben ik er wel gek.mee hoor :)

En op.Mn slaapkamer wil ik echt niet!! Vind ik smerig, sorry als ik daarmee echte hondenfans op de tenen trap.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:34

Ga eens op cursus met de honden. Naar een gedrags therapeut oid. Zij zien dingen die jij niet ziet. Wellicht de oplossing voor alle problemen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:15

Romyv schreef:
ow, in mijn beleving deed ik dat wel. Het zijn zijn honden, dus ik weet niet precies hoe veel er gewandeld, gespeeld, op schoot gezeten of geslapen wordt. Ik werk fulltime, ga savonds naar stal en sport heel veel. dus ben er eigenlijk nooit bij :)

dan lijkt mij dat iets, om achter te komen :) Ik denk dat pas wanneer je weet wat er overdag met de honden gedaan wordt en hoeveel beweging/afwisseling zij krijgen je pas kan oordelen. Want wanneer dit ( veel) te weinig is, zal alleen het opbouwen van wandelingen en afwisselingen al een wereld van verschil kunnen maken.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 13:18

Hi all,Even een update na al jullie tips!!

We hebben een aantal intelligente spelletjes gekocht. We doen nu 1 voerbeurt in bv een bal zodat ze moeten werken voor hun eten. Als we lang weg gaan verstoppen we snoepjes in huis. Zodra ze piepen en blaffen zeggen we Ughhh, als ze dat negeren pakken we ze bij hun nekvel en zetten we ze in de wc ofzo (afgezond van alles), na 10sec halen we ze der weer uit en wow wat een verschil!!

Ze blaffen of piepen nirt meer, ze sprongen altijd tegen iedereen op als je binnen kwam dat doen ze niet meer, zelfs als ze op de bank liggen zijn ze gewoon gezellig en stil ipv blaffen naar alles wat buiten beweegt!

Heb de ene geen 1x in de wc gezet, die andere 2x.. Dus ze zijn toch wel slimmer dan ik dacht hahahah

Thnx allemaal!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:20

Jammer dat je het dan weer op wil gaan lossen met pakken in de nek.
Waarom niet gewoon afleiden in plaats in de wc zetten :\
Vind ik persoonlijk wel een hele Uhm. ..aparte aanpak.

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:27

Silence schreef:

Niet mee eens, wie niet horen wilt moet maar voelen. Daar gaat een hond niet dood aan hoor..
Natuurlijk niet overdrijven, maar als dit helpt, waarom niet?

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:28

Silence schreef:

Het zijn honden hoor? Die kunnen wel tegen een stootje.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:28

Silence schreef:

Ben het met je eens hoor Silence.Mensen als de ts zouden of beter de relatie uit maken of beter de hondjes herplaatsen.
Ipv een goede relatie met ze op te bouwen worden ze gezien als een overbodige last.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:39

Het zijn teckels...
En nu zal iedereen gaan zeggen alle honden zijn hetzelfde en kunnen alles leren en hebben dezelfde opvoeding nodig etc.
Maar na ongeveer vijftien teckels (en daarnaast andere honden)in mijn leven verder, ben ik ervan overtuigd dat dit niet geldt voor teckels.
Ze hebben voorkeur voor bepaalde mensen, waar ze naar luisteren. En anderen waar ze gewoon schijt aan hebben als ze niet consequent zijn.
Teckels zijn bloedslim en hebben veel energie, dat vergeten veel mensen.
Ze moeten echt hun energie kwijt en hun hersens kunnen gebruiken.
Goed dat jullie nu consequent zijn en hetzelfde doen. Dat nekvel verhaal tja, ik zou het niet zo doen, maar jullie trekken wel een lijn en zijn consequent en dat is het belangrijkst.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 13:57

Vergeet niet dat ik al van alles had geprobeerd he, corrigeren met stem, goed gedrag belonen, van de bank af sturen enz. maar die hond had gewoon schijt aan me! Na 2x was het duidelijk en sindsdien gaat het super goed, hoe zielig is het om een hond bij zn nekvel te pakken? Dat doet een moeder ook bij de pups toch? Misschien is het super gemeen van me en hard, maar het heeft gewerkt en nu kan ik lekker met die honden op de bank knuffelen ipv iedere keer te moeten gillen omdat ze zwaar irritant zijn en de boel terroriseren.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:09

Een volwassen hond in zijn nekvel pakken is gewoon medisch niet verantwoord.je kan de daaronder gelegen spierlagen kapot scheuren.

Het is een beetje jammer dat jezelf nog altijd niet wilt inzien dat je niet juist met de hondjes omgaat en gewoon de makkelijkste weg kiest.Het zou voor de hondjes haast eerlijker zijn ze te herplaatsen als bij iemand te zijn die ze eigenlijk als een overbodige last beschouwt.

Mischien schrijf je het anders dan je het bedoelt,maar er komt zo'n 0% liefde uit je berichten over.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:35

Heb je de beginpost niet gelezen? het zijn de honden van de TS niet.