Uitgaven aan huisdieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:09

Ik heb het onlangs nog berekend omdat wij een beter overzicht over de vaste lasten wilde hebben en kwam hierop uit:

5 paarden 450 euro per maand
4 honden 120 euro per maand
3 katten 45 euro per maand
1 kat bij mijn moeder 45 euro per maand (kat met blaas problemen, die zit daarom ook bij mijn moeder anders hadden al mijn katten op blaas dieet gemoeten)
3 schapen 10 euro per maand
12 kippen 10 euro per maand.

Dit is inclusief voer, ontwormen, ontvlooien, kattenbak spul, bekappen/scheren en dergelijke.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:17

Konijn: Science selective €5,- p/m, hooi € 7,- p/m, stro € 3,- p/m
Honden (Cane Corso en Golden retriever): Vers vlees € 114,- p/m (Cane is nog in de groei, dus wordt uiteindelijk zo'n 140,-)
Shetje: €25,- voor het landje, € 22,50 hooi en stro (2 pony's), € 7,50 bekappen, €3,- wormenkuur.

En dan natuurlijk nog entingen, speeltjes etc.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:19

Hmmm, aan de hand van dit topic eens even gerekend. Voor de honden alleen zijn we ongeveer 250 per maand kwijt.
Verder reken ik maar niet.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:20

Als ik de uitgaven voor onze dieren de afgelopen veertig jaar nu op de bank had staan dan schoot ik waarschijnlijk de quote 500 binnen dus laten we er maar over ophouden, geld is ook niet alles :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:22

Ik haal 2x per jaar brokken en 3x per jaar grit, kost me op jaarbasis ong €220,- wat neerkomt op ong €20,- per maand.
Smuldier haal ik 2 pakken van per maand, dus zeg €24,- per jaar = €2,- per maand en dan is het nog hoog ingeschat.
Daarnaast nog wat snoepjes, doe algauw 2 maanden of langer met 1 pakje/zakje dus €0,75 per maand.
Speelgoed wordt vervangen wanneer nodig, komt neer op €3,- per maand gemiddeld.
Puur voor bovenstaand ben ik dus ruim €25,- kwijt per maand voor 2 katten.

Verder natuurlijk nog kosten voor de dierenarts, ontwormingen, ontvlooien etc maar daarvan weet ik de prijzen even niet omdat ik overstap op alles met injectie/pipet toe te dienen ivm 2 monsters qua pillen toedienen.
Sterilisatie van de jongste gaat me ong €125,- kosten, entingen kosten ong €45,- en we zitten niet maandelijks bij de dierenarts ondanks dat ik een kneusje heb lopen.

kimmie261

Re: Uitgaven aan huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:24

ik wil het geloof ik niet weten....maar er gaat best wat geld hier naar de dieren ...dat staat wel vast... :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:28

En dan is het maar heel goed dat we geen uurloon rekenen voor de verzorging..... :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:39

er was al ergens zoiets maar zal nog eens lijstje maken :)

2 konijnen, buiten. Circa 100 euro per maand. (haal groot verpakkingen beukensnippers etc dit scheelt wel maar t voer is supreme selective dus kost t weer meer)

3 katten gok rond 100 euro ook per maand. royal canin voer 26 euro per 2 weken en vers vlees in de avond en nog kattenbak diamantjes. dan is t gemiddelde erbij van ontwormen preventief en ontvlooien t zelfde. entingen heb ik niet gerekent is 1 keer per jaar. Katten hotel heb ik ook niet gerekend voor de tijd dat we met vakantie zijn dat is 7,50 per dag per kat 17 dagen per jaar.

Vissen verse muggenlarven,watervlooien en dergelijke en onderhoud gok zo'n 30 euro per maand. reken ik t stroom verbruik maar niet mee ;).

Verder halen wij elke maand voer voor de duiven buiten, 25 kg ongeveer voor 15 euro.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:47

Mmmm even nadenken. 6 honden, twee katten , twee konijnen. 6 shetlanders en een paard. Ik wil het niet weten :). Zonder gekheid ik had me voorgenomen om vanaf januari alles bij te gaan houden. En nu ga ik het ook echt doen. Want ik wil het wel weten. Dan laat ik het volgend jaar deze tijd weten als ik de schrik te boven ben :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:00

Voer voor mijn kat word met de huishoudboodschappen meegeteld. Mijn kat eet gewoon Felix eten. Monty eet kalm voer vanwege gedragsproblemen een zak kost 33 euro voor 2 kilo en is genoeg voor 6 weken.
Verder laat ik om de 2-3 maanden de nagels van Jackie knippen en dat kost voor 3 poten(omdat ze een pootje mist) ongeveer 16 euro.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:44

@ Mioux: Wat geef je veel uit aan 2 konijnen zeg! Ik heb er 4 en kom bij lange na niet aan dat bedrag per maand en ze krijgen hier goed te eten ;) Ik ben heel blij met mijn grote hooibaal voor €4,00, zo bespaar ik heel veel op de voerkosten :) Die pakjes uit de dierenwinkel werden me te prijzig met 4 konijnen. Per twee weken kon ik wel een nieuw pak gaan halen (5 kg natuurhooi).

Ik koop sowieso veel groot in voor mijn dieren, voornamelijk online, scheelt een hoop. Verder kluifjes, kvv voor de hond en snoepjes enzo in de dierenwinkel.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:50

Heb vandaag net weer 40 euro uitgegeven voor de da, een van de katten had een abces op zijn koppie. Voor de rest denk ik zo ongeveer 25 euro per maand voor twee katten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:52

Mijn katten zijn net ziek geweest en nu opnieuw geënt.. Dat is 370 euro in 1 maand.. De heren waren nog niet verzekerd (nu wel) dus alles uit eigen zak.. Auw!

Normaal geef ik 5 euro per week uit aan kattengrind en ze eten ieder ook voor nog 5 euro per week. Dus dat is 15 euro per week, gemiddeld 60 euro aan voer en grint per maand en nu dan kosten van de dierenarts.

Duur maandje, even geen extra's voor mij.. :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:55

Dagmar80 schreef:
@ Mioux: Wat geef je veel uit aan 2 konijnen zeg! Ik heb er 4 en kom bij lange na niet aan dat bedrag per maand en ze krijgen hier goed te eten ;) Ik ben heel blij met mijn grote hooibaal voor €4,00, zo bespaar ik heel veel op de voerkosten :) Die pakjes uit de dierenwinkel werden me te prijzig met 4 konijnen. Per twee weken kon ik wel een nieuw pak gaan halen (5 kg natuurhooi).

Ik koop sowieso veel groot in voor mijn dieren, voornamelijk online, scheelt een hoop. Verder kluifjes, kvv voor de hond en snoepjes enzo in de dierenwinkel.

Vind wel mee vallen. Dit is inclusief hooi,stro,beukensnippers,groente,speeltjes. En kijk eens wat hun voer kost :) 5kg ben je circa al 25 euro kwijt alleen.

De hooi haal ik alleen jr farm bergweide-hooi of jr farm special hooi. die is ook al 5 euro per 2,5 kg.
Laatst bijgewerkt door Mioux op 22-10-14 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:56

Twee weken geleden is 1 van de caven overleden. Dat was mijn zorgenkind en de rekeningen van de DA heb ik toevallig opgeteld. IK heb 570 euro uitgegeven voor een cavia bij de dierenarts. Ik zeg het maar tegen niemand, ik denk niet dat ze er veel van begrijpen...

De dagelijkse kosten, geen idee. Ze eten met de pot mee, dat scheelt. De groente die ik eet, eten zij ook. Hooi en zaagsel zijn de kosten niet.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:08

Mijn konijnen krijgen Hopefarms Super Trio, koop ik groot in, pak van 10 kg. Science Selective kan je ook wel goedkoper aan komen. Ik vind 25 euro voor 5 kg konijnenvoer wel errug duur. Ze komen in ieder geval niks tekort bij jou en als je er zelf zoveel geld voor over hebt waarom niet?

Ik koop in ieder geval al lang niet meer die kleine pakjes Hopefarms, in verhouding dan ook vrij duur.

@maaikemuis: Als je naar de DA moet dan kunnen de kosten hoog oplopen ja... Zelfs voor iets simpels kan je al een flink bedrag kwijt zijn. Wel een 'leuk' bedragje uitgegeven inderdaad. Ik ga ook met mijn dieren naar de DA als het nodig is, konijn, kat of hond, maakt niet uit. Deed ik bij mijn ratjes vroeger ook, als ze ziek zijn dan heb je weinig keus vind ik. Mensen die dan aankomen met 'in de dierenwinkel koop je een nieuwe voor €7,50' daar heb ik geen boodschap aan... :P

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:16

Ik schrik wel van sommige prijzen van konijnenvoer hier, vraag me nu toch af of ik dan zo'n slecht voer heb (ik betaal 2,75€ voor 5kilo) met 5 kilo voer doe ik denk ik ongeveer 3maanden (nooit precies gekeken, maar ze krijgen samen 50 gram (2 teddy dwergen van net 1 kilo). Ze doen het super op het voer, dierenarts vindt ze ook gewoon goed er uit zien
Verder ongeveer 5 euro aan hooi en 5 aan stro, en 3 euro per maand ongeveer aan ecobale
Verder nog groente(meestal neemt mijn moeder wat mee) en speeltjes

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:17

ik gemiddeld €60 aan de fretten in de maand €60 aan de katten in de maand € 25 aan de konijnen cavia's en muizen per maand.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:20

Leuk om zo eens te zien wat mensen uitgeven :)
Ik hou het niet erg bij, mijn hondjes wonen een paar dagen per week bij mij en de andere dagen bij mijn ouders dus kopen we afwisselend het voer.
In januari komt er een kat hier in huis en dan wil ik het wel gaan bijhouden :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:22

Zal eens gaan rekenen:
2honden:
Voer 65,65
Snacks ongeveer 12 euro

2katten:
Voer 49,95 maar doen langer dan een maand mee ( denk wel meer als 2 maand)
Kattenbak 14,50
Snacks 9,00

Parkiet
Voer 2,00
Zand 2,00

Papegaai
Voer 3,90
Bodum bedekking gratis (folders)

Aquarium vissen
Voer 7.65

Kom ik uit op 154,65 per maand.
Wormkuur en anti vlo niet mee gerekend die kosten
Vlo hond 22,95
Vlo kat 25,00

Wormpasta honden 48,00
Worm pasta katten 14,00

Dan kom ik op 264,60

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:31

ik zeg altijd maar alles wat ik bespaar door niet te roken, niet te drinken en niet uit te gaan geef ik extra uit aan mijn dieren...

Oftewel ik wil het niet weten en ze krijgen alles wat nodig en en zelfs meer dan dat. Heb ik financieel tegenslag met iets (auto, apparatuur o.i.d.) dan heb ik het tijdelijk minder en hun ook. Kunnen we allemaal goed mee leven want alles hier happy :D

Ik ben overigens wel van het slim inkopen. Voeding bestel ik samen met een hele groep mensen om zo behoorlijk wat korting te hebben en allerlei koekjes en snacks gaan via zooplus voor de honden en katten. Speelgoed vaak ook als het eens nodig is. Ligplaatsen en riemen e.d. liever duur en goed materiaal dan goedkoop en veel moeten vervangen. Dan maar langer sparen.
Hooi voor de nijnen gaat per grote baal i.p.v. zakjes in de winkel enz. enz. enz.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:34

Hier 2 hondjes als huisdier maar begin er niet aan om het uit te rekenen. Heb begin dit jaar bijgehouden wat ik per maand kwijt was aan mijn 5 pony's met als gevolg dat 2 maanden later alles weg was op 1 na :P
Om te voorkomen dat ik de hondjes ook de deur uit zet zullen we dat maar niet bij gaan houden ;) :D

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:38

ook hier houden we de kosten niet bij. we hebben nogal wat diertjes en ze krijgen gewoon alles wat ze nodig hebben. zelfs als we daardoor zelf eens een keer wat minder kunnen kopen zodat de diertjes wel krijgen wat ze verdienen. wij hebben 7 katten, 9 kippen, 1 muis, 3 ratten, 1 fret, 1 hond en 2 paardjes. Dus denk dat ze behoorlijk wat kosten hahaha :p

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:44

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:46

Ik houd per maand van alles bij: huishouden, honden, pony, verzekeringen, auto's, kleding, ziektekosten. Noem maar op.