heidy_wilco schreef:Dat het darmen enzo zijn vind ik geen probleem, maar dat ze de ontlasting er waarschijnlijk in laten en het niet schoon maken vind ik heel erg. Als het al zo is.
dat is uit dit filmpje niet duidelijk..
dit is de slacht..
de vragen die gesteld worden zijn aan een slachtmedewerker..
hij zegt ook op de vraag: gaat dit zo het blik in..
dat zou kunnen (of iets dergelijks).
de wijze waarop hij het zegt en de woordkeuze daaruit blijkt: hij weet het niet..
we zullen vanavond zien wat er binnen de diervoedersector in de ketels gaat uiteindelijk.
ga hier van te voren geen aannames erover doen..
maaginhoud zelf in met mate kan geen kwaad.. omdat honden en katten geen gras en graan kunnen verteren is deze voorverteerde troep wel beter dan onverteerde granen en groenvoer..ontlasting zou ik onpasselijk van worden, maar aangezien de boel gesteriliseerd en verhit wordt zal dat wel weinig issues opleveren (of het gezond en voedzaam is valt te bezien.. al vult een hond of katachtige zijn dieet ook rustig met ontlasting van graseters aan als ze iets te kort komen in de natuur).
de vraag is ook natuurlijk.. welk voer volgen ze.. niet ieder voersoort levert dezelfde kwaliteit.
tenslotte weet je ook niet of een fabrikant meerdere leveranciers heeft.. als ze bij de een minder hoeven te betalen voor afval, maar het percentage hart/lever/andere organen is daar duurder.. dan halen ze dat weer ergens anders..
hopelijk filmen ze dus (met vragen dus) bij een diervoederfabrikant en krijgen we een compleet plaatje.. anders blijft het een hoop giswerk