Muis aan het bevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Re: Muis aan het bevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 19:32

Dankje voor de tips! :) Zijn kattenbrokjes erg belangrijk? Ik heb zelf geen katten, maar kan wel even bij de buren gaan vragen of ze er wat hebben als dat voor de muis veel scheelt..

En ik wil inderdaad graag bijleren, anders deed ik die opleiding ook niet :D

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:40

Het geeft toch wel een redelijk verschil, zeker als de bevalling zwaar is geweest.
Hier gaf ik het altijd omdat het de moeder ook aansterkt na een bevalling.

Dus als je goed opschiet met je buren zou ik het even vragen, een klein handje volstaat hoor :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 19:50

Ik heb ze :D Kan ik er dan het best nu al wat in leggen?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:52

ja geef ze op haar gewone voer, als ze dan van het nest zou afgaan kan je de melkbuikjes snel controleren :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 19:55

Dan leg ik er wel even wat in de hoek, ze krijgen van die laboratorium brokken maar die hangen boven in de kooi (plastig bak met een ijzeren rekje erop waar dan een 'driehoek' in zit voor brokjes en tralies waar de fles precies door past :) ) dus dat werkt niet met kattenbrokjes :P

Ik hoop dat ze morgen ochtend baby's heeft, ben heel benieuwd :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:56

Ik heb dezelfde opdracht gehad, maar dan met ratten, alleen moest ik ze wel thuis hebben.

Hiervoor heb ik een mannetje en een vrouwtje aan moeten schaffen en samen hebben ze 13 gezonde kinderen gekregen.
(Ik heb nu 2 mannetjes, de vader en nog een ander mannetje. En 2 vrouwtjes, de moeder en een van haar dochters. De andere 12 baby's zijn naar leuke baasjes gegaan)

Aangezien een rat maar 12 tepels heeft en er 13 baby's zijn, heb ik mijn vrouwtje toen ook bijgevoerd.
Dit heb ik met van die kuipjes kattenvoer gedaan (suikervrij!!) hierdoor is ze goed op gewicht gebleven en bleef ze ook fit. De kindertjes zijn ook goed gegroeid en allemaal gezond naar hun huisjes gegaan.
Dus je zou je mama muis ook van die kuipjes kunnen geven :j Ik gaf mijn vrouwtjes rat 3x per dag een theelepel (je muis kan natuurlijk met minder toe).

Ik ben benieuwd hoeveel muisjes je nu hebt en ben ook benieuwd naar foto's! :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:08

Wat doe je eigenlijk als je meer dan 8 jongen krijgt? Hebben jullie daar opdracht over gehad?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 20:10

Als ze nou een erg groot nest krijgt is dat wel een goed idee, normaal gesproken gaan er bij de grote nestjes een paar meteen naar de reptielen (ook meteen antwoord op jouw vraag xoranlover :) ) als je het daar zelf mee eens bent. Maar dat gaat moeilijk als ze hier thuis zitten.. Dus dan is zoiets een mooie oplossing :D

Wel vreemd dat jij zelf baasjes voor ze moest zoeken, wat deed je school dan als dat iemand niet lukte?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:11

Ik dunde na een dag of 2/3 de nestjes ook uit. Bracht ze terug tot 6 of 7. Omdat ik als fokker er niks aan had om 10 zwakke jonkies te hebben. Heb liever 6 sterke jongen. :=

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:13

Tsja, school deed niks, hun probleem niet.
Ja je mocht ze aan de slangen voeren, maar dat kan ik niet.
Sinds dag 1 in handen gehad en tammer kan je ze niet vinden zegmaar, nee die ga ik niet opvoeren.
Maar gewoon te koop gezet en niet veel later hadden ze allemaal baasjes, dus ik tevreden :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 20:15

Ja precies, je kunt het zielig vinden maar uiteindelijk zijn die beesten allemaal beter af zo. Alleen het levend voeren in zo'n terrarium ben ik niet helemaal voorstander van maarja, dat hoort er nou eenmaal bij als je zo'n opleiding doet.. en je hoeft ze niet zelf te voeren/ernaar te kijken gelukkig :=

Gelukkig heb je baasjes kunnen vinden Nientsje! En ja dan zit het hier dus uiteindelijk ook hetzelfde, deze is of zelf kopen, of voedsel.. en tja sorry maar ik hoef echt geen muizen := Vind het zo tijdelijk wel leuk maar ze zijn nou niet bepaald knuffelig ofzo :+

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:26

Nou kijk ik ben gek op ratten :=
Heb ze als kind ook jaren gehad en tsja die kraaloogjes doen het hem <3
Ik kan sowieso geen beesten als voer weg doen, als ik ze dag in dag uit verzorgd en geknuffeld heb :P
Dus nee, wat ik niet kwijt kon aan baasjes, had ik gewoon gehouden (ondanks ouders dat niet wilden haha).
Maar ik heb de vader + een ander mannetje gehouden en de moeder met een dochter, en die blijven ook bij mij tot hun dood :D

Dit is de vader :
Afbeelding

En dit is mama :D :
Afbeelding

En de kindjes <3 (Toen ze voor het eerst hun oogjes open hadden) :
Afbeelding

En dit is het kindje die ik gehouden heb :+: (Daaronder zit mama, op de vorige foto zie je deze dame ook, zij is degene die bovenop zit, met die grote zwarte vlek :j ) :
Afbeelding

Nee die schatjes kon ik niet opvoeren aan de slang :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 20:30

Aahw wat een leukerds <3

Ik doe m'n best om die muizen niet te leuk te gaan vinden, gewoon de hele tijd aan de nadelen denken :=
Maar bij ratten zou dat sowieso niet lukken, die zijn veel aanhaliger.. Dat is hetzelfde als dat de baby's van m'n cavia -die moet nog een week of 6 :D - voedsel zouden worden, echt nooit van z'n leven := Die ga ik waarschijnlijk niet eens verkopen maar blijven allemaal hier <3

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:35

Ketly schreef:
Ja dat snap ik, is ook niet een belediging naar jou toe, maar naar de school. Persoonlijk vind ik het niet verantwoord om dit leerlingen als opdracht mee te geven.

Hahahaha hilarisch , muizen planten zich 6 keer per jaar voort . Dit komt echt wel goed hoor. Onverantwoordelijk dat jij zomaar kwetsende post op bokt mag zetten.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:41

Mocht je de muizen willen houden kan je ze houden in een terrarium.
Dat doet al erg veel aan de geur, zeker als je alleen vrouwtjes houd.

Ik dacht dat ze al geboren waren, mijn fout :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:45

mikky19 schreef:
Ketly schreef:
Ja dat snap ik, is ook niet een belediging naar jou toe, maar naar de school. Persoonlijk vind ik het niet verantwoord om dit leerlingen als opdracht mee te geven.

Hahahaha hilarisch , muizen planten zich 6 keer per jaar voort . Dit komt echt wel goed hoor. Onverantwoordelijk dat jij zomaar kwetsende post op bokt mag zetten.

Ik zie geen kwetsende post hoor. :) Maar als je daar een discussie over wilt voeren kan je beter even een pbtje sturen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 20:47

Ik mag sowieso geen muizen.. In het begin het ik heb een paar keer gevraagd maar m'n moeder vind ze heel vies :+ En ik houd het nu ook liever bij cavia's, nu ik ze allebei heb zitten weet ik toch dat ik die een stuk leuker vind :)

Ach, de muis was blij met de brokjes :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:48

melody7 schreef:
Dan leg ik er wel even wat in de hoek, ze krijgen van die laboratorium brokken maar die hangen boven in de kooi (plastig bak met een ijzeren rekje erop waar dan een 'driehoek' in zit voor brokjes en tralies waar de fles precies door past :) ) dus dat werkt niet met kattenbrokjes :P

Ik hoop dat ze morgen ochtend baby's heeft, ben heel benieuwd :D
liever hondenbrokken dan kattenbrokken(bevatten teveel zout) maar als ze labbrokken krijgen dan zit daar al alles in wat ze nodig hebben dus honden/kattenbrokken zijn niet nodig :)

en haar lekker met rust laten ;)

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:52

mikky19 schreef:
Ketly schreef:

Ik zie geen kwetsende post hoor. :) Maar als je daar een discussie over wilt voeren kan je beter even een pbtje sturen.[/quote]

zie inbox.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 23:24

Ik ben nog even gaan kijken, nog geen baby's :)

Het wc-papier is nu de bodembedekking in haar nestje geworden :D
En het mannetje heeft een tunnel van m'n cavia's gesloopt := Hij zit in zo'n verhuisbakje (helaas zijn die dingen niet heel groot, maar weet even niks anders..) en daar kan hij niet bij de drinkfles dus ik had zo'n tunnel opgerold zodat hij daar op kan om bij de fles te komen maar nu heeft hij maar gewoon de bovenkant van de tunnel eraf gebeten :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:18

Heb je geen curver bak? Daar kun je hem ook in doen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:28

En? Zijn de baby's stiekem vannacht gekomen?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 09:49

Ze houd de spanning erin, nog steeds geen baby's :+

xoranlover, ja die heb ik wel maar ik heb geen idee hoe ik daar een flesje in kan hangen? Anders is dat idd beter, stuk meer ruimte :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:25

Gewoon een bakje met water kan ook. Al zul je dat iets vaker schoon moeten maken.

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:36

Zijn er al baby muisjes??